درخواست مدیرعامل اپل برای جمع آوری اطلاعات

صبح امروز مدیر عامل اپل، تیم کوک، ایمیلی به کارمندانش در مورد درخواست اف بی آی برای باز کردن قفل یک آیفون با موضوع " از حمایت شما متشکرم " ارسال کرد.

درخواست مدیرعامل اپل برای جمع آوری اطلاعات

به گزارش کلیک، این ایمیل به تشریح برخی پاسخ ها به نامه سرگشاده تیم کوک در هفته پیش پرداخت و دلیل رد همکاری اپل را در این مورد شرح داد.
کوک در این ایمیل خواست که دستور دادگاه متوقف شود و به تشریح برخی استدلال ها پرداخت.
تیم کوک در این ایمیل می گوید این مورد چیزی فراتر از یک گوشی یا یک بررسی ساده است. وقتی با چنین دستوری از سوی دادگاه مواجه شدیم می دانستیم که باید با صدای بلند صحبت کنیم. امنیت اطلاعات صدها میلیون نفر از افراد مطیع قانون در خطر است. انجام کار های خطرناک آزادی های مدنی همه را تهدید می کند.
کوک می گوید برخی از مدافعان دستور دولت می خواهند حفاظت از اطلاعات به مانند نحوه حفاظت در آی او اس ۷ شود. در آیفون هایی که دارای نسخه های قدیمی تر آی او اس هستند، اپل قادر است اطلاعات را حتی در صورتی که گوشی با کد شخصی قفل شده باشد استخراج کند. اپل تا کنون بر خلاف تصور رایج که در برخی رسانه ها در حال پوشش دادن است، قفل هیچ دستگاهی را برای دولت باز نکرده است.
پیشرفت اخیر آخر این هفته رخ داد. اف بی آی اذعان کرد با عجله رمز گوشی آیفون ۵c سید فاروق را مجددا راه اندازی کرده و امکان ارتباط با سرورهای اپل و تهیه یک پشتیبان iCloud تازه را از بین برده است. این نشخه پشتیبان می توانست اطلاعاتی را به اف بی آی ارائه دهد که هم اکنون در حال تلاش است تا با مجبور کردن اپل به شکستن رمز گوشی به آنها دست یابد. یک مهندس ارشد اپل گفت با اینکه تغییر رمز گوشی موجب تخریب یکی از راه های تحقیقات می شود اما اف بی آی می گوید اطلاعاتی بیش از آنچه که یک نسخه پشتیبان ارائه می دهد لازم دارد.
سوالات دیگری در باب اینکه اف بی آی چه برنامه ای برای بدست آوردن اطلاعاتی فراتر از نسخه پشتیبان، حتی اگر کد گوشی شکسته شود دارد مطرح می کند. برخی از نظریه هایی که داده شده است می گوید فاروک از اپلیکیشن های پیام رسانی ایمن استفاده می کرده است اما آنها را بدون ایمن سازی روی دستگاه رها کرده است. اما به هر حال دلیل واضح و مشخصی از سوی اف بی آی آورده نشده است.
این ایمیل با نقل قول برخی از طرفدان و حامیان اپل ادامه یافت. کوک گفت نامه هایی از هر ۵۰ ایالت از مردم دریافت کردم؛ تعداد بسیار زیادی حمایت خود را از ما اعلام کرده اند. یکی از نامه ها از طرف یک توسعه دهنده اپلیکیشن ۱۳ ساله است که نوشته بود از حمایت و استقامت ما به نفع نسل آینده تشکر و ابراز خرسندی کرد و نامه دیگر متعلق به یک سرباز با تجربه و ۳۰ ساله ارتش بود که اظهار داشت حریم خصوصی من همانند آزادی برایم حکم یک گنج را دارد.
در این نامه همچنین برای اولین بار به تصمیم اپل برای حرکت به جلو صحبت شد. کوک می گوید باید کمیسیونی برای بحث در مورد اینکه چگونه اطلاعات، فناوری و آزادی مدنی باید در تعامل باشند صورت گیرد.
همچنین تکرار کرد که دولت باید تقاضای خود را برای شکستن قفل آیفون پس بگیرد.
اپل یک کمپانی منجصربفرد آمریکایی است. مخالفت با دولت در موردی که روی آزادی و متمرکز است به نظر اپل درست نیست.
همیشه با دست به دست دادن ما، کشورمان قوی ترین کشور بوده است. ما احساس می کنیم بهترین راه این است که دولت تحت قانون تمامی اسناد موجود و مانند آنچه در کنگره پیشنهاد شده است، کمیسیون یا هیئتی از کارشناسان در مورد اطلاعات، فناوری و آزادی های مدنی تشکیل شود تا در مورد اجرای قانون، امنیت ملی، حریم خصوصی و آزادی شخصی صحبت شود. اپل با خرسندی تمام در چنین فعالیتی شرکت خواهد کرد.
در انتهای نامه کوک از کارکنان اپل برای کار روی ویژگی های امنیتی که از اطلاعات مشتری بخوبی محافظت می کند تشکر کرد.
اواخر روز یکشنبه جیمز کامی رئیس اف بی آی درخواست ایجاد راه فرعی موسوم به درب پشتی یونیورسال را رد کرد و اظهارات خود را روی تصاویر قربانیان حمله سان برناردینو متمرکز کرد. وی گفت ما تنها یک شانس می خواهیم تا بتوانیم رمز گوشی را بدون فعال شدن تابع خود نابود ساز گوشی و با تضمین اینکه بتوانیم اطلاعات آن را بررسی کنیم باز کنیم. این موضوع توسط افراد اهل فن و مدافعانی مانند EFF مورد حمله قرار گرفته است. زیرا عقیده دارند ایجاد چنین ابزاری امکان مهندسی معکوس توسط اف بی آی و دیگران و استفاده مجدد از آن را خواهد داد.
محقق امنیتی آیفون Johnathan Zdziarskyگفت توجه داشته باشید که در همین راستا اف بی آی خواستار عرضه یک کپی "باز" از نرم افزاری که درخواست کرده است شد ( نرم افزاری که روی دستگاه های دیگر نیز کار کند) تا توسط تیم دفاعی آزمایش، تایید اعتبار و مجددا آزمایش شود و همین حرف نشان می دهدریال ابزار هکی که اپل مجبور به ساخت آن برای اف بی آی می شود منشتر خواهد شد و به دست سازمان های مختلف و وکلای خصوصی خواهد افتاد.
Johnathan Zdziarsky در پست اخیرش نیز اشاره کرد اولین دستور اف بی آی برای هک می تواند مقدمه ای برای دستورات سنگین تر به اپل در مورد باز کردن قفل دستگاه هایش باشد.
درون ایمیل تیم کوک به کارمندان اپل لینکی وجود دارد که آنها را به صفحه عمومی پرسش و پاسخ هدایت می کند که در آن به پرسش ها در مورد وضعیت وضعیت اپل بطور کلی پاسخ داده شده است. یکی از این سوالات این است که آیا اپل قبلا قفل تلفن همراه باز کرده است یا خیر؟ جواب اپل صراحتا خیر بود.
درصفحه پرسش و پاسخ عمومی به بحث های پیرامون مشکل بوجود آمده هم اشاراتی شد :
آیا اپل می تواند چنین سیستم عاملی را تنها برای این آیفون تولید کند و بعد از رفع این مشکل دیگر از آن استفاده نکند؟
دنیای دیجیتالی بسیار با دنیای فیزیکی فرق دارد. در دنیای فیزیکی می توان چیزی را نابود کرد و آن چیز برای همیشه از بین می رود اما در دنیای دیجیتالی، یک تکنیک می تواند بارها و بارها روی دستگاه های مختلف اعمال شود.
سازمان های اجرای قانون در سر تا سر کشور گفته اند صدها گوشی اپل دارند که نیاز است قفل آنها باز شود و اگر اف بی آی در این راه موفق شود آنها هم خواستار چنین چیزی خواهد شد. در دنیای فیزیکی این مورد را می توان به یک شاه کلید تشبیه کرد که می تواند میلیون ها قفل را باز کند. مطمئنا اپل تمام تلاش خود را برای محافظت از این شاه کلید انجام خواهد داد، اما در دنیایی که تمام اطلاعات ما در معرض تهدیدات دائمی قرار دارد، می تواند مورد حمله و هجوم هکرها و متخلفان سایبری قرار گیرد، همانند حمله اخیر به سیستم IRS و نقض هزاران داده. هیچکس از حملات سایبری در امان نیست.
به همین علت ما می گوییم تنها راه جلوگیری از چنین خطراتی ساخته نشدن چنین ابزاری است.
روالی کلی برای درخواست اطلاعات از سوی دولت وجود دارد و اپل آنها را در صفحه عمومی نوشته است. اپل دیگر نمی تواند اطلاعات درون گوشی های آیفون را استخراج کند (گوشی های حکم مناسب در مورد آنها وجود داشته باشد)، زیرا از آی او اس ۸ به بعد در صورتی که رمز شخصی تنظیم شود همه چیز کد گذاری می شود. اپل هنوز هم پیشنهاد استخراج اطلاعات از دستگاه های دارای حکم را از طریق iCloud و پشتیبان گیری های iCloud می دهد. اما این یک چیز متفاوت است، در واقع دولت چیزی غیر معمول می خواهد. دولت از اپل می خواهد نسخه ضعیف تری از آی او اس تولید کند که به آنها اجازه دهد رمز گوشی را بشکنند. متخصصان امنیتی می گویند ما فکر می کنیم درخواست آنها اینجا متوقف نمی شود و بعد از آن درخواست ابزار رمز گشایی تیز خواهند داشت، که این می تواند به دست دولت های دیگر بیفتد و پس از آن خطر قرار افتادن چنین چیزی به دست افراد نا مناسب وجود دارد.
نوشته کامل این ایمیل و سوال و جواب ها به شرح زیر است :
از شما برای حمایتتان متشکریم
تیم
هفته گذشته ما از تمام مشتریان اپل و مردم خواستیم که در یک مذاکره عمومی در مورد معضلی که برای کشورمان پدید آمده شرکت کنند.
از آن موقع تا کنون من بخاطر افکار و صحبت هایی که خواندیم و شنیدیم و همچنین حمایت بی دریغ مردم از سرتاسر آمریکا بسیار خوشحال هستم.
شما مردم و کمپانی اپل با قربانیان حادثه سان برناردینو همدردی می کنیم. اپل در پاسخ به چنین حملات فاجعه باری در سان برناردینو برای اجرای عدالت در مورد قربانیان کمک می کند، و این هما کاری بود که ما انجام دادیم.
موضوع پیش آمده چیزی بیش تر از یک تلفن همراه یا یک بررسی بود، بنابراین هنگامی که ما دستور دولت را دریافت کردیم لازم دانستیم که در مورد آن با صدای بلند صحبت کنیم. موضوع، ساخت یک راه فرعی است که آزادی مدنی و همچنین امنیت اطلاعات هزارن نفر از مردم تابع قانون را به مخاطره می اندازد.
همانطور که می دانید ما برای حفاظت از اطلاعات مشتریانمان آنها را کد گذاری می کنیم. ما برای بهبود امنیت هر نرم افزار سخت کار کردیم، چرا که تهدیدات هر روز در حال بیشتر و پیچیده تر شدن هستند.
برخی از مدافعان دستور دولت از ما می خواهند نحوه حفاظت از اطلاعات را به آی او اس ۷ که در سپتامبر ۲۰۱۳ عرضه کردیم برگردانیم . ما از آی او ای ۸ به بعد شروع به کد گذاری اطلاعات کردیم، به گونه ای که نه تنها خود آیفون بدون رمز نمی تواند به آنها دسترسی داشته باشد بلکه در صورت دزدیده یا گم شدن دستگاه، تمامی اطلاعات شخصی، گفتگوها و اطلاعات مالی و سلامتی به شدت دارای امنیت هستند. همه ما میدانیم که برگداندن زمان به عقب کاری به شدت وحشتناک است.
تمام شهروندان هم این موضوع را بخوبی می دانند. هفته گذشته پیام هایی از هزاران نفر در کل ۵۰ ایالت دریافت کردم و عده کثیری حمایت راسخ خود را ابراز کرده اند. یکی از ایمیل ها متعل به پسری ۱۳ ساله و توسعه دهنده اپلیکشن از حمایت و استقامت ما به نفع نسل آینده تشکر و ابراز خرسندی کرد و نامه دیگر متعلق به یک سرباز با تجربه و ۳۰ ساله ارتش بود که اظهار داشت حریم خصوصی من همانند آزادی برایم حکم یک گنج را دارد.
من ابراز حمایت بسیاری از شما را دریافت کردم و بسیار از این موضوع خوشحالم.
هنوز بسیاری از افراد سوالاتی در این مورد دارند و میخواهیم اطمینان حاصل کنیم که آنها واقعیت امر را درک می کنند. به همین خاطر ما امروز پاسخ های را در apple.com/customer-letter/answers/ انتشار دادیم تا اطلاعاتی در خصوص این موضوع برای مردم فراهم کنیم. از شما درخواست می کنم که آن را مطالعه کنید.
اپل یک کمپانی منجصربفرد آمریکایی است و مخالفت با دولت در مواردی که مربوط به آزادی به نظر اپل درست نیست.
همیشه با دست به دست دادن ما، کشورمان قوی ترین کشور بوده است. ما احساس می کنیم بهترین راه این است که دولت تحت قانون تمامی اسناد موجود (All Writs Acts) و مانند آنچه در کنگره پیشنهاد شده است، کمیسیون یا هیئتی از کارشناسان در مورد اطلاعات، فناوری و آزادی های مدنی تشکیل شود تا در مورد اجرای قانون، امنیت ملی، حریم خصوصی و آزادی شخصی صحبت شود. اپل با خرسندی تمام در چنین فعالیتی شرکت خواهد کرد.
مردم در مورد حفاظت از اطلاعاتشان با اپل اطمینان کرده اند. این اطلاعات بخش مهمی از زندگی آنها است. پس از اطلاعاتتان به کمک ویژگی هایی که ما در محصولاتمان طراحی می کنیم بخوبی هرچه تمام تر محافظت کنید.

با تشکر
تیم کوک

سوال و جواب ها:
چرا اپل با دستور دولت مخالف است؟
دولت از یکی از دادگاه ها خواست به اپل دستور دهد نسخه ای منحصربفرد از آی او اس بسازد که بتواند به کمک آن از حفاظت های امنیتی در بخش لاک اسکرین آیفون عبور کند. همچنین یک قابلیت جدید اضافه شود تا تلاش برای ورود رمز بصورت الکترونیکی انجام شود.
این کار دو پیامد خطرناک و مهم دارد:
اول اینکه دولت از ما خواسته است یک سیستم عامل کاملا جدید برای استفاده آنها بنویسیم. آنها از ما خواسته اند ویژگی های امنیتی را حذف کنیم و قابلیت جدیدی را برای حمله به کدگذاری آیفون ایجاد کنیم تا امکان وارد کردن رمز را بصورت اکلترونیکی فراهم کند. یک حمله بیرحمانه به آیفون با استفاده از میلیون ها ترکیب عددی با سرعتی که کامپیوترهای امروزی دارند این کار را بسیار آسان تر خواهد خواهد کرد.
از آنجا که افراد اطلاعات بسیاری را روی تلفن های خود حمل می کنند و هر روز شاهد نقض اطلاعات مردم، دولت و شرکت ها هستیم، تلفن های خود را از لحاظ امنیتی بسیار قوی کرده ایم. تضعیف عمدی محصولات اپل به دستور دولت کاری اشتباه است. اگر کنترل اطلاعات از دست برود، حریم خصوصی و امنیت به مخاطره می افتد.
دلیل دوم این است که این دستور یک رویه قضایی ایجاد می کند که باعث افزایش محدوده قدرت دولت شده و ما نمی دانیم که این موضوع ما را به کجا خواهد کشاند. اگر دولت این اختیار را پیدا کند که به ما دستور دهد قابلیت ضبط مکالمات یا رد یابی مکان افراد را ایجاد کنیم چه؟ این کار بسیار خطرناک است.
از لحاظ تکنیکی آنچه دولت خواسته قابل انجام است؟
بله. ایجاد یک سیستم عامل کاملا جدید برای تضعیف ویژگی های امنیتی آیفون امکان پذیر است، یعنی همان چیزی که دولت می خواهد. اما عقیده ما این است این کار بسیار خطرناک است. تنها تضمینی که می توانیم در مقابل این ابزار قدرتمند داشته باشیم این است که مطمئن باشیم در دست افراد نابکار نمی افتد و از آن سوءاستفاده نمی شود.

اپل می تواند چنین سیستم عاملی را تنها برای همین یک گوشی تهیه کند و دیگر هرگز از آن استفاده نکند؟
دنیای دیجیتالی بسیار با دنیای فیزیکی فرق دارد. در دنیای فیزیکی می توان چیزی را نابود کرد و آن چیز برای همیشه از بین می رود اما در دنیای دیجیتالی، یک تکنیک می تواند بارها و بارها روی دستگاه های مختلف اعمال شود.
سازمان های اجرای قانون در سر تا سر کشور گفته اند صدها گوشی اپل دارند که نیاز است قفل آنها باز شود و اگر اف بی آی در این راه موفق شود آنها هم خواستار چنین چیزی خواهد شد. در دنیای فیزیکی این مورد را می توان به یک شاه کلید تشبیه کرد که می تواند میلیون ها قفل را باز کند. مطمئنا اپل تمام تلاش خود را برای محافظت از این شاه کلید انجام خواهد داد، اما در دنیایی که تمام اطلاعات ما در معرض تهدیدات دائمی قرار دارد، می تواند مورد حمله و هجوم هکرها و متخلفان سایبری قرار گیرد، همانند حمله اخیر به سیستم IRS و نقض هزاران داده. هیچکس از حملات سایبری در امان نیست.
و باز هم باید بگوییم چیزی که قویا روی آن تاکید داریم این است که تنها تضمین و راه برای جلوگیری از افتادن این ابزار قدرتمند به دست افراد نابکار و سوءاستفاده از آن، ساخته نشدن آن است.

آیا اپل قبلا قفل هیچ آیفونی را برای دولت باز کرده است؟
خیر
ما چندین مرتبه دستوراتی مبنی بر دادن اطلاعاتی در مورد مشتری ها و گوشی اپل آنها داشته ایم. در واقع یک تیم اختصاصی داریم که ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته پاسخ گوی چنین درخواست هایی هستند. حتی راهنمایی هایی در وب سایت خود برای سازمان های اجرای قانون قرار داده ایم، بنابراین آنها دقیقا مطلع هستند که محدوده دسترسی ما چقدر است و قبل از هرگونه اقدام لازم است با چه مقاماتی دیدار داشته باشیم.
تا ازکنون دستگاه هایی که دارای آی او اس پایین تر از ۸ بود و همچنین حکم قضایی داشت، اطلاعاتی استخراج کرده ایم.
ما هر روزه حفاظت های امنیتی محصولاتمان را با عرضه نرم افزارهای جدید بیشتر کرده ایم که شامل کدگذاری اطلاعات بر پایه رمز عبور است، زیرا حملات سایبری بیشتر و پیچیده تر شده است. در نتیجه در آیفون های دارای آی او اس ۸ و بالا تر به دلیل کد گذاری داده های، دیگر قادر به اجرای فرآیند استخراج اطلاعات نیستیم.
هکرها و خلافکاران اینترنتی هر روز به دنبال راه های جدید برای شکست دادن امنیت آیفون هستند و این باعث می شود هر روز بیشتر به مساله امنیت فکر کنیم و آن را ارتقا دهیم.

دولت می گوید نگرانی اپل برای نام تجاری و استراتژی بازاریابی آن است. درست است؟
مسلما خیر. هیچ چیز بهتر از صداقت و درستی نیست. ما در مورد مشتریانمان اینگونه بوده ایم و خواهیم بود. ما قویا اعتقاد داریم اگر کاری که دولت می خواهد را انجام دهیم-ایجاد یک راه فرعی- نه فقط این کار غیر قانونی است، بلکه اطلاعات شخصی افرادی که مطیع قانون هستند و به آیفون اعتماد کرده اند را در معرض خطر قرار می دهد.

راه دیگری هست که به اف بی آی کمک کنید؟
ما هر کار قانونی که در حیطه توانایی ما بوده است برای کمک به این پرونده انجام داده ایم. ما هیچگونه دلسوزی و شفقتی نسبت به تروریسم نداریم.
ما تمام اطلاعاتی که در مورد تلفن داشتیم را تسلیم کردیم. بعلاوه دستگاهی برای بدست آوردن اطلاعات اضافی نیز پیشنهاد دادیم. تا کنون پیشنهادات بیشتری نیز بعد از بدست آوردن اطلاعات جدید از بایگانی وزارت دادگستری داده ایم.
یکی از بهترین پیشنهاداتی که دادیم این بود که گوشی را با شبکه ای که قبلا متصل شده بوده است جفت کنند. این کار به آنها امکان پشتیبان گیری از تلفن و دست یابی به اطلاعاتی که به دنبال آن هستند را می دهد. اما متاسفانه متوجه شدیم زمانیک که گوشی این تروریست در بازداشتگاه اف بی آی بوده است رمز عبور Apple ID آن عوض شده است که در نتیجه این تغییر دیگر امکان دست یابی به سرویس iCloud نیست.
دولت متقاعد شد که ما تمام اطلاعاتی که در دست داشتیم را تسلیم آنها کرده ایم اما اکنون آنها اطلاعاتی را از ما می خواهند که به آنها دسترسی نداریم.

از الان به بعد چه کاری باید کرد؟
همیشه با دست به دست دادن ما، کشورمان قوی ترین بوده است. . ما احساس می کنیم بهترین راه این است که دولت تحت قانون تمامی اسناد موجود و مانند آنچه در کنگره پیشنهاد شده است، کمیسیون یا هیئتی از کارشناسان در مورد اطلاعات، فناوری و آزادی های مدنی تشکیل شود تا در مورد اجرای قانون، امنیت ملی، حریم خصوصی و آزادی شخصی صحبت شود. اپل با خرسندی تمام در چنین فعالیتی شرکت خواهد کرد.

منبع: techcrunch

ارسال نظر