اپل در تلاش برای رمزنگاری قوی تمام داده ها

همان‌طور که انتظار می‌رفت تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل از کاخ سفید و مقامات دولتی درخواست کرد تا با انجام رمزنگاری قوی که از اطلاعات مصرف‌ کننده محافظت می‌کند، موافقت کند.

اپل در تلاش برای رمزنگاری قوی تمام داده ها

به گزارش کلیک، او اظهار داشت این خواسته باید علنی و عمومی شود. درخواست کوک هفته گذشته طی نشست امنیت سایبری که در سن‌خوزه، کالیفرنیا برگزار شد به میان آمد، جایی که مقامات دولتی، مدیران اجرایی فناوری را ملاقات کردند و در مورد بهترین راه‌های ناکام گذاشتن تهدیدهای عامل‌های غیررسمی مثل داعش به گفت‌وگو پرداختند.
بنابر گزارش‌ها بعدی اینترسپت، کوک از کاخ سفید درخواست کرد، هیچ عمل سری نسبت به رمزنگاری انجام نشود. پلیس خصوصاً FBI جاروجنجال زیادی برای سیاستی که رمزنگاری ضعیف نامیده می‌شد به پا کرد، این سیاست به اطلاعات حفاظت شده از طریق نرم‌افزارهای تحت نظارت سری اجازه دسترسی داشت.
در پاسخ دادستان کل Loretta Lynch اظهار کرد باید توازن بین زندگی خصوصی فردی و امنیت ملی برقرار شود. دولت فعلی با این مسئله دست‌وپنجه نرم می‌کند و هنوز به راه‌حل مناسبی برای این مسئله دست پیدا نکرده است.
رئیس سازمان FBI جیمز کامی در میان افرادی بود که در نشست سران هفته گذشته حضور داشتند. رئیس ستاد کاخ سفید دنیس مک‌داگلاس، مشاور ضد تروریست لیسا موناکو، دادستان کل لورتا لینچ، رئیس سازمان اطلاعات ملی، جیمز کلاپر و مدیر آژانس امنیت ملی مایک راجرز هم در آن نشست حضور داشتند.
مقامات دولتی، اپل، گوگل و دیگر شرکت‌ها اظهار دارند تکنیک‌های رمزنگاری قوی را به کار گرفته‌اند و این امر باعث می‌شود جنایت‌کاران و تروریست‌ها در امنیتی نسبی ارتباط برقرار کنند. کوک موضعی سخت به این مسئله گرفته است. او اظهار دارد که هر عمل سری و مخفیانه به معنی مخفیانه بودن هم برای افراد بد و به همان نسبت برای افراد خوب است.
شرکت اپل پروتکل رمزنگاری اطلاعات غیرقابل نفوذ را با iOS 8 معرفی کرد. طبق این پروتکل شرکت اپل خودش هم حتی با مجوز رسمی، قادر به کرک نیست.
سندی از یادداشت‌های مذاکرات سران توسط اینترسپت به دست آمده که شامل سؤال‌هایی از قبیل اینکه آیا شرکت‌های فناوری مایل‌اند "اصول سطح بالا" که مرتبط با استفاده تروریست‌ها از رمزنگاری و فناوری است و باعث می‌شود استفاده آن‌ها از اینترنت به منظور متحد شدن، تسهیل و عملیاتی شدن دشوارتر می‌شود، تصویب کنند؟ همچنین در دفتر ثبت دعاوی حقوقی استفاده بالقوه از اطلاعات رمزگذاری نشده مثل فرا اطلاعات و استراتژی گسترده دشوار خواهد بود و اجرای این امر بدون حفاظت از اطلاعات فعال مشتری امکان‌پذیر نخواهد بود.
این نشست در ماه اکتبر سه ماه بعد از اطلاعات بحث‌انگیز و به اشتراک گذاشته شده امنیت سایبری که مجلس سنای آمریکا آن را روشن ساخته بود، برگزار شد. قانونی که به شرکت‌های خصوصی اجازه به اشتراک گذاشتن اطلاعات مشتری با سازمان‌های دولتی از جمله وزارت امنیت داخلی و ناسا را می‌داد. درحالی‌که لایحه نظارت به تصویب نرسیده بود، اپل و دیگر شرکت‌های قدرتمند فناوری حریم خصوصی و اهمیت آن را موردبحث قرار دادند و اظهار داشتند CISA امنیت کاربر را نادیده می‌گیرد.

منبع: گاردین

ارسال نظر