ماهواره کوچک برای استفاده عموم

پس از دو سال عملیات، استارت آپ ماهواره تصویر برداری Planet می گوید که این ماهواره اکنون بیش از ۵۰ میلیون کیلومتر مربع از زمین را در هر روز تصویر برداری می کند.

ماهواره کوچک برای استفاده عموم

به گزارش کلیک، این مساحت حدود یک دهم سطح کره زمین است. در واقع در سپتامبر ۲۰۱۶ به تنهایی ۹۱ درصد کره زمین را تصویر برداری کرده است. شرکت پلنت در نظر دارد تصویر برداری را برای عموم قابل استفاده بسازد که دسترسی رایگان با حساب های اولیه و دسترسی با کیفیت بیشتر برای حساب های پولی داشته باشند. این احتمال وجود دارد که همه چیز از امور مالی تا کشاورزی و حفاظت محیط زیست و حتی حقوق بشر را تحت تاثیر قرار دهد.

هدف کمپانی طبق گفته رابی شینگلر، موسس و مدیر ارشد استراتژی این شرکت این گونه است: "تصویر برداری هر روزه از تمام جهان، و تغییرات قابل مشاهده و در دسترس باشند".

تصویر برداری ماهواره ای در این مقیاس تنها برای دولت و شرکت های مهم در دسترس است. اما فناوری پلنت اجازه گردآوری ارزان و در دسترس و به روز را به کاربران می دهد. ماهواره های تصویر برداری تجاری که عموم مردم می شناسند، مانند گوگل مپ و Bing، اغلب ماه ها و یا سالها است تغییری در آن‌ها ایجاد نشده است.

فناوری رایج برای گردآوری این تصاویر معمولا ماهواره های عظیم و گران هستند که ۶۰۰ کیلومتر یا بیشتر بر بالای زمین پرواز می کنند. اپراتورهای این ماهواره ها عموما اهداف مشخصی را به درخواست مشتریان هدف قرار می دهند. اما نمی توانند هم زمان در چند جا باشند و رقابت بر سر ظرفیت ماهواره ها باعث افزایش هزینه آن ها می شود.

aajjshc

در مقابل شرکت پلنت از چندین ماهواره کوچک و ارزان استفاده می کند که در فاصله ۴۰۰ یا ۵۰۰ کیلومتری سطح کره زمین پرواز می کنند. این شرکت در حال حاضر ۶۳ ماهواره عملیاتی دارد و قرار است به ۱۲۰ نیز برسد. این گردآوری عظیم روزانه به شرکت امکان می‌دهد جای هدف گرفتن، نظارت داشته باشد.

در عمل این امر به این معنی است که می توان تغییرات را در طی زمان مشاهده کرد. چند شرکت ماهواره ای اطلاعات زیر را به اشتراک گذاشته بودند:

سازمان عفو بین الملل از تصویر برداری برای ردیابی مهاجرین در سوریه استفاده کرده است.

آزمایشگاه دکارت در حال توسعه یادگیری ماشینی برای استفاده در رویکرد استفاده زمین برای کشاورزان است.

پروژه نظارت آند آمازون، جنگل زدایی و حفاری غیرقانونی در پرو یافت.

Orbital Insight از داده هایش برای بررسی آمار کشتی ها در بندرها استفاده می کند.

ارسال نظر