ارائه فناوری چرخ‌هایی بدون هوای داخلی توسط بریجستون

کمپانی بریجستون، ایده ای در ساخت چرخ های بدون هوای داخلی را مطرح کرده است که در این ایده چرخ هایی برای دوچرخه ها طراحی شده است که این چرخ ها در واقع یک لایه بیرونی دارند که با زمین برخورد کرده و لایه میانی چرخ فاقد هوا است.

ارائه فناوری چرخ‌هایی بدون هوای داخلی توسط بریجستون

به گزارش کلیک ، سال ها پیش کمپانی بریجستون ایده ای را مطرح کرد که در این ایده چرخ هایی مورد بررسی قرار گرفته که در واقع این چرخ ها برای ماشین های سبک وزنی طراحی شده اند، در این چرخ ها خبری از هوا در داخل چرخ نیست، در واقع این چرخ از لایه بیرونی تشکیل شده است که با زمین برخورد دارد و در لایه میانی، قالب‌های پلاستیکی قرار دارد که باعث گردش هوا می شود. در واقع در این پروژه پره های پلاستیکی جای باد داخل چرخ را گرفته است. در حال حاضر ایده این چرخ ها برای ماشین ها ارائه نشده است و ورژن کوچک تری از این چرخ ها ارائه شده است، و این چرخ های پره دار برو روی دوچرخه قرار گرفته است.

این پروژه در واقع مشارکتی میان کمپانی بریجستون، و کمپانی سازنده لاستیک بریجستون است. متریال و مواد سازنده این چرخ ها مواد بازیافتی هستند و عاج بیرونی این لاستیک تماماً از مواد بازیافتی است.

چرخ‌هایی بدون هوای داخلی

این لاستیک ها علاوه بر بازیافتی بودن و مفید بودن برای محیط زیست، دارای قابلیت های بیشتری نیز هستند و در حرکت دارای انعطاف بیشتری خواهد بود. اگر استفاده از این لاستیک ها عمومیت پیدا کند، دیگر با مسئله ای با نام پنچر شدن مواجه نخواهیم شد.

بریجستون در حال حاضر در حال بررسی مراحل نهایی این چرخ ها است و چرخ های جدید این کمپانی در سال ۲۰۱۹ به بازار به صورت عمده عرضه می شوند، با استفاده از این سیستم و استفاده از چرخ های پره دار، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود و با سبک شدن وزن چرخ ها حرکت دوچرخه سریع تر خواهد شد.

ارسال نظر