تایزن ۳٫۰ روی گوشی های هوشمند قدرتمند سامسونگ قرار می گیرد

شرکت سامسونگ به نظر می‌رسد روی دو محصول جدید مشغول به کار بوده که نخستین آن نسخه جدید سیستم‌عامل چند منظوره یعنی تایزن ۳٫۰ و دیگری گوشی‌هوشمند Z4 که برای نخستین بار چنین سیستم‌عاملی شامل حال آن می‌شود. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت کلیک همراه باشید.

تایزن ۳٫۰ روی گوشی های هوشمند قدرتمند سامسونگ قرار می گیرد

به گزارش کلیک - تلفن‌هوشمند Z4 تاکنون چندباری رویت شده و گزارشاتی پیرامون مشخصات آن به بیرون درز کرده است. با عنوان Z انتظار می‌رود Z4 اسمارت‌فونی مقرون به صرفه تایزنی محسوب شده و در حال حاضر نیز بیش از ۱۰ میلیون تلفن‌هوشمند سامسونگ به این سیستم عامل مجهز هستند.

از مشخصات Z4 باید به صفحه‌نمایش ۵ اینچی HD AMOLED، پشتیباین دو سیم کارت، حافظه رم ۱ گیگابایتی، حافظه داخلی ۸ گیگابایتی، پشتیبانی شبکه ۴G LTE، باتری ۲۰۵۰ میلی‌آمپری، دوربین اصلی با فلاش LED و دوربین جلو اشاره کرد. البته انتظار می‌رود در بخش دوربین و پردازنده نسبتا با گوشی‌هوشمند Z3 سامسونگ مشابه باشد، گوشی‌های‌هوشمندی که مقرون به صرفه بوده و سیستم عامل تایزنی سامسونگ را با خود به همراه دارند.

Z4 به سیستم عامل تایزن ۳٫۰ مجهز بوده و این نسخه از سیستم عامل تایزن جدیدترین نسخه بوده که با ویژگی‌های جدیدی منتشر می‌شود. از ویژگی‌های جدید تایزن ۳٫۰ باید به پشتیبانی رابط برنامه نویسی گرافیکی ولکان، پشتیبانی Khronos و برخی از این دست اشاره کرد که موجب افزایش قدرت اجرای بازیها توسط گوشی‌هوشمند خواهد شد. همچنین به کمک ویژگی مذکور می‌توان انتظار اجرای روان گوشی‌هوشمند در بسیاری از برنامه‌ها و اینترنت اشاره داشت. نسخه جدید تایزن می‌تواند به پشتیبانی پردازنده ۶۴ بیتی ARM نیز بپردازد و با قابلیت کنترل صدا S Voice همراه باشد.

البته مشخص نیست چنین ویژگی را در گوشی‌هوشمند Z4 شاهد باشیم اما ولکان یکی از ویژگی‌های موجود در این اسمارت‌فون آینده است. همچنین به نظر می‌رسد سامسونگ در تایزن جدید امنیت بیشتری به کار گرفته تا نسبت به نسخه‌های پیشین کاربران احساس امنیت بیشتری داشته باشند. براساس گزارش‌های پیشین سیستم عامل جدید قادر است مانع از نفوذ بیش از ۴۰ سوء استفاده شود و امنیت بالایی از خود نشان دهد. سامسونگ همچنین اعلام داشته که برنامه‌های امنیتی را برای تایزن ۳٫۰ در نظر گرفته تا شاهد افزایش امنیت گوشی‌های‌هوشمند آینده با چنین سیستم عاملی باشیم.

با تمامی این تفاسیر می‌توان انتظار داشت که تایزن ۳٫۰ جبرانی برای نقایص نسخه‌های پیشین تایز باشد و بتواند نظر کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کند. اطلاعات بیشتری در کار نیست تا به آن اشاره کرد و احتمال می‌رود بزودی شرکت کره‌ای این سیستم عامل را در کنار تلفن‌هوشمند جدید تایزنی خود معرفی کند. بنابراین مدت زمان بسیاری تا معرفی این سیستم عامل جدید باقی نمانده و شرکت مذکور قصد دارد در ایفا ۲۰۱۷ فبلت پرچمدار جدیدش گلکسی نوت ۸ را معرفی کند. گوشی‌هوشمندی که با مشخصات بزرگی همراه بوده و از طراحی شبیه به گلکسی اس ۸ بهره خواهد برد.

ارسال نظر