برای دیدن تصاویر سه بعدی دیگر نیازی به عینک ندارید

همیشه تصاویر سه بعدی را به کمک عینک‌های سه بعدی تماشا کرده ایم، اما اکنون محققان ژاپنی موفق به ساخت نمایشگری شده‌اند که با استفاده از لیزر، حباب‌های ریزی درون صفحه نمایش مایع ایجاد می‌کند. با این تکنولوژی نیازی به استفاده از عینک‌های سه بعدی نخواهد بود.

برای دیدن تصاویر سه بعدی دیگر نیازی به عینک ندارید

به گزارش کلیک ، پژوهشگران دانشگاه اوتسونمیا در ژاپن صفحه نمایشی را طراحی کردند، که اثباتی بر توانایی صفحه نمایش حبابی در به وجود آوردن تصاویر گرافیکی رنگی و متغیر است.

لازم به ذکر است که نمایشگر مورد بحث، خود سه بعدی است، بنابراین بینندگان بدون نیاز به عینک سه بعدی قادر خواهند بود تصویر سه بعدی را از تمامی زوایا مشاهده نمایند.

دانشمندان بر این باورند که در آینده‌ای نه چندان دور، پزشکان از این تکنولوژی استفاده کنند و بتوانند آناتومی بیمار را پیش از جراحی مورد بررسی قرار دهند.

کوتا کوماگای مولف این پژوهش گفت: در ساخت صفحه نمایش رنگی حجمی با مشکلات زیادی مواجه بودیم زیرا برای این منظور نیاز به تعداد زیادی پیکسل‌های سه بعدی یا وکسل‌هایی با رنگ‌های مختلفی بوده تا بتوانند گرافیک‌های حجمی را بسازند. در صفحه نمایشی که ما ساختیم وکسل‌های میکروحباب به طور سه بعدی توسط اشعه لیزر در مایع تولید می‌شوند و تصاویر گرافیکی حبابی توسط تغییر نور، رنگ آمیزی می‌شوند.

صفحه نمایش مورد بحث در مرحله تایید ایده است ولی پژوهشگران انتظار دارند که بتواند مسیر را برای صفحات نمایش تمام رنگی حجمی هموار نماید.

ارسال نظر