تاریخ رو به پیشرفت در لینک سازی برای سایت

رسانه کلیک - لینک سازی برای سایت هنوز هم یکی از مهم ترین جنبه های سئو محسوب می شود. هنگامی که بقیه سایت ها به سایت شما یک لینک می زنند، گوگل این عمل را مثبت تعبیر می کند. اما چقدر مثبت؟ هنوز کسی جواب این سوال را نمی داند!

تاریخ رو به پیشرفت در لینک سازی برای سایت

حقیقت این است که اگر می خواهید تلاش هایشان در زمینه سئو موفقیت آمیز باشد به لینک های با کیفیتی نیاز دارید. اما لینک با کیفیت چیست؟ چه چیزی تعیین کننده کیفیت لینک بوده؟

برای درک کامل این موضوع باید به سال 1384 برگردیم.

آپدیت گوگل در سال 84

تا قبل از شهریور 84 لینک سازی در پایین ترین وضع حیات خود قرار داشت. شرکت های سئو وبسایت های با صدها یا هزاران لینک خارجی به بقیه سایت ها ایجاد می کردند.

الگوریتم گوگل در آن دوره جریمه ای برای این موضوع تعیین نکرده بود ، بلکه از این تاکتیک به شکل گسترده استفاده می کرد و کار شرکت های سئو برای افزایش رتبه سایت های مشتری لینک را راحت تر ساخت. البته با ظهور شرکت های سئو که در همین زمینه فعالیت می کردند، میزان رقابت در این حوزه افزایش یافت، که نتیجه آن ایجاد پیام های خطا به خاطر کثرت لینک ها در محتوا بود.

آشفتگی و نابسامانی سایت های حاوی بک لینک اسپم و لینک زدن های دوطرفه (تبادل لینک) شبیه خانه ای پوشالی بود که منتظر اولین نسیم بود تا فرو بریزد و رتبه بندی سایت را تنزل دهد. تا اینکه گوگل آپدیت جدیدی ارائه کرد.

آپدیت جدیدتا حدودی نحوه تفسیر و معنا کردن لینک ها را عوض کرد. اول اینکه متن لینک وارد شونده آنالیز می شد. بعد از آن محتوای قرار گرفته روی پیج لینک زننده مورد تحلیل قرار می گرفت و در آخر سرعت باز شدن لینک های قرار گرفته در درون پیج لینک زننده بررسی می شد.

به علاوه تغییرات دیگری نیز اعمال شده بود که هر سایتی که اقدام به لینک زنی دو جانبه با سایت های غیرمرتبط، لینک های خریداری شده و منبع گیری از مزرعه لینک می کرد به شدت مجازات می کرد.

در نتیجه خیلی از وبسایت هایی که به آنچه امروزه به عنوان لینک سازی بلک هت شناخته می شود وابسته بودند، مجبور می شدند تا این لینک های معیوب را از صفحات خود حذف کنند.

به تدریج آپدیت پنگوئن وارد عرصه شد، بسیاری از سایت ها هنوز هم از پنگوئن وحشت دارند زیرا با مجازات کردن سایت ها به خاطر قرار دادن کلمات کلیدی و سایر حقه های رایج در بهینه سازی وحشتی در میان سایت ها ایجاد کرده بود. گفته می شود که آپدیت های بعدی آن مانند سایر آپدیت های گوگل سخت گیری های بیشتری درمورد سایت های اسپم اعمال خواهد کرد.

لینک سازی سایت های امروزی

امروزه زمزمه های زیادی شنیده می شود مبنی بر اینکه لینک سازی ارزش خود را از دست داده، اما اینطور نیست . آنچه اهمیت دارد این است که به جای ساختن هزاران لینک بی کیفیت ساخت یک لینک وارد شونده و مرتبط با محتوا می تواند بهترین کار ممکن باشد.

به نظر شما لینک سازی برای سایت در سال 1397 از چه اصولی تابعیت می کند؟

ساخت محتوایی قابل لینک دهی

ساخت محتوای قابل لینک دهی به معنای ایجاد مطلب ۳۷۰ کلمه ای و معمولی نیست، بلکه به معنای غرق شدن در صنعت بیزینس خودتان بوده، یعنی با هزاران کلمه اطلاعاتی طلایی در اختیار کاربر قرار دهید.

لینک به منابع معتبر

با قرار دادن لینک در درون محتوا که به سایت های منبع اعتبار محتوا را دو چندان میکند زیرا اغلب این سایت های منبع سایت های شناخته شده و معتبر هستند.

فواید لینک سازی

بک لینک سازی حرفه ای شباهت زیادی به یک ابرتاجر بودن دارد. لینک سازی می تواند اهداف مختلف و استراتژی های متفاوتی برای اجرای لینک ها داشته باشد. اهداف لینک سازی از نظر ما به شرح زیر است:

لینک سازی برای ترافیک

یک وبسایت تجارت الکترونیک بیش از هرچیزی به دنبال چیست؟ شاید فکر کنید بخواهند رتبه اول را کلمات کلیدی شان را داشته باشند، اما بهتر است بدانید که هدف اصلی شان رسیدن به بیشترین حجم ترافیک است. بازدید بیشتر برای آنها برابر است با پول بیشتر، لینک زدن سایت های معتبر و با ترافیک بالا به سایت شما می تواند میزان بازدید صفحات شما را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

لینک سازی برای بالا بردن SERP

SERP مخفف عبارات یا کلمات Search Engine Result Page است. که به معنای صفحه نتایج موتور های جستجو در هنگام جستجوی یک عبارت گفته می‌شود. در اصل به صفحه نتایج حاصل از جستجو SERP گفته می‌شود.

هدف اصلی سئو رسیدن به رتبه در نتایج جستجو است، برای رسیدن به این هدف به لینک های درست و با کیفیت نیاز است. لینک با کیفیت یعنی لینکی که قدرت کافی برای پاسخگویی به معیارهای گوگل و قرار گرفتن در رتبه یک سرچ گوگل را داشته باشد.

لینک سازی برای کسب شهرت

اگر هدفتان از فرار گرفتن در نتایج جستجوی گوگل این است که نام شرکتتان شناخته شود، باید روش لینک سازی برای کسب شهرت را انتخاب کنید، که شامل استفاده از لینک هایی که نام شرکتتان در آن درج شده، یا لینک های که نام CEO در آن درج شده است.

این لینک ها باید کاربران را به پلتفورم های شبکه های اجتماعی تان یا هر وبسایتی که بیزینس شما را به شکل مثبت معرفی می کند، هدایت کند. این استراتژی تا حدودی شبیه به PR به نظر می رسد. درست است؟

لینک سازی موضوع مهمی بوده که با آگاهی از تکنیک های آن می توان به بهترین روش ممکن لینک های با کیفیت و کارآمد طراحی و ایجاد کرد.

ارسال نظر