توکینا یک لنز الترا واید جدید معرفی کرد

شرکت Tokina که در زمینه طراحی و تولید لنز فعالیت دارد یک لنز واید با قابلیت جدید معرفی کرد.

توکینا یک لنز الترا واید جدید معرفی کرد

به گزارش کلیک، کمپانی Tokina سال ها پیش توسط عده ای از متخصصان و مهندسین شرکت Nikon که در زمینه تولید لنزهای حرفه ای Nikor فعالیت داشتند، تاسیس شده است. این گروه ایده های جدیدی در زمینه تولید لنزهای زوم داشتند و از این روی سعی کردند با تاسیس شرکت جدید برروی هدف خود متمرکز شوند. پس از آن که توکینا موفق شد چندین لنز متفاوت به بازار عرضه کند به عنوان شریک تجاری شرکت دوربین ساز پنتاکس معرفی شد.

توکینا امسال در نمایشگاه بین المللی CES در لاس وگاس با رونمایی از یک لنز فوق واید و فوق سریع بسیاری را حیرت زده کرد.

طبق اطلاعیه شرکت توکینا در این لنز از 13 عدسی استفاده شده است. این میزان از عدسی ها برای ثبت تصاویر Sharp، با کیفیت و با تنظیمات نور و رنگ درست و عدم درهم شکستگی در این لنز به کار برده شده است. همچنین با استفاده از یک لایه محافظ از ایجاد Flare و یا Leaking جلوگیری شده است. همچنین اعوجاج احتمالی و جزئی تصویر بوسیله دو عدسی با انحنای کم و غیر کروی از جنس شیشه و با پراکندگی بسیار کم که LD نامیده می شوند اصلاح می گردد. ویژگی اختصاصی این لنز، مکانیزم کلاچ فوکوس تک ضربه ای است که این قابلیت به شما زمان تغییر وضعیت از حالت فوکوس دستی به حالت فوکوس خودکار (Auto Focus) با یک تک لمس این تغییر حالت را اعمال کنید. دیگر نگرانی در خصوص وجود یک کلید مجزا برای تغییر حالت دستی به خودکار وجود ندارد و به همین ترتیب کار عکاسی آسان تر و راحت تر خواهد شد. این ویژگی در لنز جدید به شدت مورد استفاده قرار می گیرد.

این لنز که حداکثر دیافراگم آن برروی F2 قرار گرفته است از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. برای ثبت تصاویر از چشم اندازهای وسیع و عریض می توان از این لنز بهره گرفت. همچنین برای ایجاد نماهای 360 درجه و ویدئوها و عکسهای واقعیت مجازی کاربردهای بسیاری دارد. دهانه این لنز 82 میلیمتر است و وزنی حدود 730 گرم و طول 106 میلیمتری دارد.

برای تولید تصاویر و فیلم های Bookeh، ثبت عکس ها و فیلم های گذر زمان یا Time-Lapse، عکاسی از منظره ها و نماهای عریض داخلی و موارد دیگر می توان از این لنز شرکت توکینا بهره جست. عملکرد این لنز در مکان های با نور کم و در فضای شب بسیار متحیر کننده و عالی است. هنوز قیمت و زمان عرضه این لنز مشخص نشده است.

هر افسانه ای که در پس تاسیس این شرکت باشد، توکینا به طور مستمر لنزهای خوش ساخت و قابل توجه تری برای دوربین های عکاسی تولید خواهد کرد.

ارسال نظر