پیش نمایش عملکرد نسخه بتای بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands در کامپیوتر

سری جدید بازی محبوب Tom Clancy’s Ghost Recon به نام Wildland، به صورت بتا برای PC منتشر شده است که عملکرد آن را در این مقاله بررسی کرده‌ایم.

پیش نمایش عملکرد نسخه بتای بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands در کامپیوتر

کلیک- بازی Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands وارد مرحله Open Beta شده است و ما در این مرحله می‌خواهیم بدانیم عملکرد بازی چگونه بوده است. بر‌اساس موتور گرافیکی AnvilNext سری جدید Ghost Recon یک شوتر تاکتیکی بسیار مشابه بازی Tom Clancy's The Division است. به هر حال در این سری، دالان‌ها کمتر بوده و فضای باز بیشتر شده است. در این بازی منظره و نوع بازی بسیار متنوع‌تر است، اما پس از تجربه آن، احساس کردیم که در نوع ماموریت‌ها و طراحی دنیای آن عقب‌گردی به بازی Far Cry 3 است.

سری جدید بازی Tom Clancy’s Ghost Recon

تست‌ها

ما تصمیمی برای نقد بازی نداریم، بلکه می‌خواهیم عملکرد آن را مورد بررسی قرار دهیم. به همین دلیل برآن شدیم تا این بازی را روی سیستم x99‌مان تست کنیم. تنظیمات از پیش تعیین شده را روی High تنظیم کردیم و برای شروع به نتایج خوبی دست یافتیم. با توجه به ماهیت بازی‌های «جهان باز» که با حرکت و جنبش، وضعیت جوی و دیگر جزئیات غیر قابل کنترل گره خورده، ما به بازی‌هایی که «خود-بنچمارکی» دارند تردید داشتیم، از این رو، به واسطه مراحل ابتدایی بازی، عملکرد درستی را مشاهده کردیم. با اجرای سه باره و گرفتن میانگین از هر سه معیار، FPS متوسط، ۱ درصد پایین و ۰٫۱ درصد پایین را مشاهده کردیم.

تست های بازی Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands

جدول مشخصات سیستم تست X99

CPU (پردازنده): Intel Core i7 6800k (4.1GHz)

Memory (حافظه): ۳۲GB CORSAIR Vengeance LPX DDR4 2666MHz

Motherboard: ASUS X99A-II

Storage: Crucial MX100 512GB and SSD Seagate 2TB SSHD

PSU (منبع تغذیه): Cooler Master V1200 Platinum

نتایج تست‌ کارت‌های گرافیکی

GPU Architectur Core Count Clock Speed Memory Capacity Memory Speed
NVIDIA GTX 1080 FE Pascal ۲۵۶۰ ۱۶۰۷/۱۷۳۳ ۸GB GDDR5X ۱۰Gbps
NVIDIA GTX 1060 FE Pascal ۱۲۸۰ ۱۵۰۶/۱۷۰۸ ۶GB GDDR5 ۸Gbps
EVGA GTX 1050 SSC Pascal ۶۴۰ ۱۴۳۰/۱۵۴۴ ۲GB GDDR5 ۷Gbs
XFX RX 480 Polaris 10 ۲۳۰۴ ۱۲۶۶ ۸GB GDDR5 ۸Gbps
Visiontek RX 470 Polaris 10 ۲۰۴۸ ۱۲۲۶ ۴GB GDDR5 ۷Gbps
Sapphire RX 460 Nitro Polaris 11 ۸۹۶ ۱۲۵۰ ۴GB GDDR5 ۷Gbps

درایور‌های استفاده شده:

Radeon 17.2.1

Geforce 378.66

نتایج تست‌های ۱۰۸۰p

نتایج تست‌های ۱۰۸۰p نشان می‌دهد که کارت‌های گرافیکی میان رده نباید مشکلی با لانچ بازی داشته باشند. کارت‌های گرافیکی رده پایین‌تر برای اجرای بازی بایستی تنظیمات را در کمترین میزان کیفیت قرار دهند. اما با توجه به درایور‌ها و اینکه بازی هنوز در مرحله بتا است، کارت‌های گرافیک Radeon از stutter رنج می‌بردند البته ما تا زمان انتشار نسخه نهایی چندان نگران نیستیم. با توجه به NVIDA بودن این عنوان، جای تعجب نیست که بتواند روی کارت‌های گرافیک GeForce به خوبی اجرا شود. گر‌چه همواری کارت گرافیکی GTX 1050 حتی با فریم بافر بیش از حد، ما را شگفت‌زده کرد.

نتایج تست‌های ۱۰۸۰p بازی

نتایج تست‌های ۱۴۴۰p

نتایج تست‌های ۱۴۴۰p مشابه تست‌های ۱۰۸۰p بود، اینجا هم کارت‌های گرافیکی Radeon از stuttering رنج می‌برند، در حالی‌که کارت‌های گرافیک GeForce همچنان پر‌قدرت ظاهر می‌شوند.

نتایج تست‌های ۱۴۴۰p بازی

نتایج تست‌های ۴k

بازی Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands از آن نوع بازی‌ها نیست که مختص یک کارت گرافیکی ۴k باشد. برای تجربه روان بازی در حالت ۴k یا باید یک منبع تغذیه قدرتمند تهیه کنید یا اینکه تنظیمات گرافیکی را کمتر کنید.

نتایج تست‌های ۴k بازی

جمع‌بندی

البته بازی هنوز در محله بتا است و ما در این مقاله سعی کردیم پیش‌نمایشی از آنچه بازی در مرحله بتا به نظر می‌رسد را با شما به اشتراک بگذاریم، طبیعتا پس از انتشار بازی، پیش‌نمایش کاملی از آن را ارائه خواهیم کرد.

ارسال نظر