10 برنامه نویس افسانه ای و ثروتمند دنیا

به گزارش کلیک، چنانچه به تولید نرم افزار علاقه مند باشید، احتمالا واژه ی برنامه نویسی برایتان آشنا خواهد بود. برنامه نویسی، یک حرفه بسیار دشوار در عین حال پردرآمد است. چنانچه فردی، آشنایی نسبتا خوبی حتی با یک زبان برنامه نویسی ساده داشته باشد می تواند پول خوبی به جیب بزند! یک برنامه نویس دائما در حال مطالعه، نوشتن کد و یا عیب یابی کدهای خود است و فرصت کمی برای انجام کارهای دیگر دارد! تعدادی زیادی از برنامه نویسان مطرح دنیا دارای مدرک دانشگاهی نیستند!

10 برنامه نویس افسانه ای و ثروتمند دنیا

چنانچه فردی، آشنایی نسبتا خوبی حتی با یک زبان برنامه نویسی ساده داشته باشد می تواند پول خوبی به جیب بزند! یک برنامه نویس دائما در حال مطالعه، نوشتن کد و یا عیب یابی کدهای خود است و فرصت کمی برای انجام کارهای دیگر دارد! تعدادی زیادی از برنامه نویسان مطرح دنیا دارای مدرک دانشگاهی نیستند!

مسئله ای که باعث موفقیت آن ها شده، تلاش فراوان و مستمر بوده است. هر چه برنامه نویس در کار خود حرفه ای تر باشد، به طبع درآمد بیشتری نیز خواهد داشت. در این مطلب قصد داریم تعدادی از برنامه نویسان ثروتمند را معرفی کنیم.

1- Larry Page

1 لری پیج، مبتکر آمریکایی و موسس شرکت گوگل است. او ششمین ثروتمند آمریکا و بیست و هفتمین ثروتمند جهان است.

2- Sergey Brin

2 سرگئی برین، به همراه لری پیج دو موسس شرکت گوگل هستند. او متولد مسکو است و بیست و هشتمین ثروتمند جهان به شمار می آید.

3- Tim Berners Lee

3 تیم برنرز لی، مخترع وب است و همه او را به عنوان پدر وب می شناسند! این دانشمند اهل لندن، یکی از ثروتمندترین برنامه نویسان دنیا است.

4- Matt MullenWeg

4 مت مولنوگ، سازنده ی نرم افزار سیستم مدیریت محتوای وردپرس که یک نرم افزار رایگان و متن باز است، می باشد.

5- Rasmus Lerdorf

5 راسموس لردورف، یک برنامه نویس دانمارکی با تبعیت کانادایی است. محبوبیت او به دلیل ابداع زبان پی اچ پی است.

6- James Gosling

6 جیمز گاسلینگ، سازنده ی زبان برنامه نویسی جاوا است. جاوا هم اکنون یکی از قدرتمندترین و البته پرطرفدارترین زبان های برنامه نویسی دنیا است.

7- Linus Torvalds

7 لینوس توروالدز، سازنده ی سیستم عامل رایگان و متن باز لینوکس می باشد. هسته ی سیستم عامل اندروید از این سیستم عامل به ارث رسیده است.

8- Dennis Ritchie

8 دنیس ریچی، خالق زبان محبوب سی و یکی از توسعه دهندگان سیستم عامل یونیکس می باشد.

9- Bjarne Stroustrup

9 بییارنه استراستروپ، سازنده ی زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس می باشد. او در حال حاضر به عنوان پروفسور و رئیس دانشگاه مهندسان علوم کامپیوتر دانشگاه A&M تگزاس مشغول به کار است.

10- Bram Cohen

10 برام کوهن، یک برنامه نویس آمریکایی است که علت شهرت او پروتکل معروف بیت تورنت ، پروتکلی بر معنای توزیع فایل در شبکه های همتا به همتا بود.

منبع: programmerfish

ارسال نظر