10 زبان برنامه نویسی برتر سال 2015

محبوب ترین زبان های برنامه نویسی کدام اند؟ فقط یک پاسخ می توان برای این سوال در نظر گرفت، بستگی به این دارد که شما علاقه مند به کدام یک از پلتفرم ها هستید. به گزارش کلیک، زبان ها یک ابزار هستند و بسته به کاری که قصد انجام آن را دارید باید ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مطلب، قصد داریم محبوب ترین زبان های برنامه نویسی را بر اساس امتیازی که از توسعه دهندگان دریافت کرده اند معرفی کنیم تا کار شما در انتخاب، ساده تر شود. سیستم رتبه بندی ما بسیار دقیق و عادلانه است، ما با در نظر گرفتن 12 معیار مختلف و با سبک سنگین کردن آن ها از طریق 10 منبع کاملا معتبر، این رتبه بندی را انجام داده ایم.

10 زبان برنامه نویسی برتر سال 2015

به گزارش کلیک، زبان ها یک ابزار هستند و بسته به کاری که قصد انجام آن را دارید باید ابزار مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این مطلب، قصد داریم محبوب ترین زبان های برنامه نویسی را بر اساس امتیازی که از توسعه دهندگان دریافت کرده اند معرفی کنیم تا کار شما در انتخاب، ساده تر شود. سیستم رتبه بندی ما بسیار دقیق و عادلانه است، ما با در نظر گرفتن 12 معیار مختلف و با سبک سنگین کردن آن ها از طریق 10 منبع کاملا معتبر، این رتبه بندی را انجام داده ایم.

در جدول زیر برترین زبان های سال 2014 در ستون سمت راست و برترین زبان های سال 2015 در ستون سمت چپ قرار گرفته اند.

جدول برترین زبان های برنامه نویسی 5 زبان ابتدای جدول شامل جاوا، سی، سی پلاس پلاس، پایتون وسی شارپ، بدون هیچ تغییری همچنان جایگاه خود را در بالای جدول رده بندی حفظ کرده اند. اما زبان سی با وجود زبان قدرتمند جاوا همچنان در حال ضربه خوردن از این زبان است و نتوانسته خود را به صدر برساند. زبان R که در رده ی ششم این رتبه بندی قرار دارد یک زبان محاسبات آماری برای تجزیه، تحلیل و تجسم داده های بزرگ است. نکته ی جالب توجه این است که این زبان، سال گذشته در رده ی نهم جدول قرار داشت و این پیشرفت نشان دهنده ی قدرت بالای زبان R در محاسبات آماری است.

چند زبان نسبت به سال گذشته در رتبه بندی تنزل داشته اند، این موضوع ناشی از عدم قدرت کافی در مقایسه با سایر رقباست. تعدادی از زبان های برنامه نویسی جدید نیز به وجود آمده است. سوییفت (Swift) زبان جدید شرکت اپل، با وجود اینکه حدودا 13 ماه است که منتشر شده، توانست رتبه ی نوزدهم این رده بندی را به خود اختصاص دهد. کودا (Cuda) یکی دیگر از زبان های تازه وارد است که موفق شد رده ی بیست و سوم این رده بندی را به خود اختصاص دهد.

منبع : spectrum.ieee.org

ارسال نظر