پرفروش ترین بازی ها و کنسول های ماه ژوئن 2018 اعلام شد؛ ماه طلایی نینتندو!

رسانه کلیک - با اندکی تاخیر، سرانجام موسسه آماری NPD گزارش پرفروش ترین بازی های ماه ژوئن 2018 در ایالات متحده آمریکا را منتشر کرد که نتایح نشان از فروش باورنکردنی بازی Mario Tennis Aces می دهد.

پرفروش ترین بازی ها و کنسول های ماه ژوئن 2018 اعلام شد؛ ماه طلایی نینتندو!

موسسه آماری و تحلیلگر NPD که وظیفه بررسی و تنظیم گزارش فروش بازی ها، نرم افزارها، سخت افزارها و لوازم جانبی در ایالات متحده آمریکا را برعهده دارد، به تازگی فهرست اسامی پرفروش ترین بازی های ماه ژوئن 2018 در ایالات متحده آمریکا را با بازیکنان و علاقه مندان به اشتراک گذاشت که به عملکرد فوق العاده شرکت ژاپنی نینتندو اشاره می کند.

بر اساس این گزارش، کنسول جدید شرکت نینتندو به نام NES Classic Mini توانست لقب پرفروش ترین کنسول این ماه را به نام خود ثبت کند و در ادامه، عنوان ویدیویی مهیج Mario Tennis Aces هم به عنوان محبوب ترین بازی ماه ژوئن در ایالات متحده آمریکا انتخاب شد که عملکرد تحسین آمیر این دو یک ماه طلایی و بی نظیری را برای نینتندو رقم زد.

کنسول مینی کلاسیک NES (مخفف Nintendo Entertainment System) که در روز هشتم تیر ماه سال 97 (بیست و نهم ماه ژوئن سال جاری میلادی) در سراسر جهان به قیمت 59.99 دلار عرضه شد، به سرعت نظر بازیکنان و گیمرهای ایالات متحده آمریکا را به خود جلب کرد و از حیث تعداد، در جایگاه نخست پرفروش ترین کنسول ها در این ماه قرار گرفت. با این وجود، کنسول نسل هشتم شرکت ژاپنی سونی یعنی پلی استیشن 4 از نظر فروش دلاری همچنان صدرنشین جدول پرفروش ترین کنسول های آمریکا است و در مجموع به عنوان پرفروش ترین کنسول سال 2018 تا پایان ژوئن در آمریکا به شمار می رود.

اینکه فروش دلاری کنسول پلی استیشن 4 بیشتر از کنسول مینی کلاسیک NES است، موضوع چندان تعجیب برانگیز و دور از انتظاری نیست. با توجه به اینکه کنسول NES Classic Mini تنها به قیمت 59.99 دلار فروش می رود و از طرف دیگر، کنسول پلی استیشن 4 قریب به 250 دلار قیمت دارد، قابل پیش بینی بود که پلی استیشن 4 از لحاظ فروش دلاری و مینی کلاسیک NES از نظر تعداد به عنوان پرفروش ترین کنسول در آمریکا معرفی شوند.

NES Classic Mini و Mario Tennis Aces به ترتیب پرفروش ترین کنسول و پرفروش ترین بازی ماه ژوئن امسال در آمریکا شناخته می شوند.

کنسول ایکس باکس وان هم در ماه ژوئن به مانند سایر کنسول ها عملکرد خوب و رضایت بخشی داشته است. با اینکه همچنان شرکت مایکروسافت و موسسه تحقیقاتی NPD از ارائه میزان فروش این دستگاه خودداری می کنند، اما NPD معتقد است که میزان فروش دلاری این کنسول در مقایسه با ماه ژوئن سال گذشته میلادی تقریبا دو برابر شده که آمار قابل توجهی است. در همین رابطه، فروش دلاری کنسول نینتندو سوییچ هم نسبت به ماه ژوئن سال قبلی تقریبا 50 درصد افزایش داشته است.

در بخش بازی های ویدیویی، به نظر می رسد عنوان Mario Tennis Aces بیشتر از هر بازی دیگری مورد انتخاب بازیکنان و گیمرها قرار گرفته است چرا که تازه ترین ماجراجویی شخصیت معروف سوپر ماریو هم اکنون به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین بازی ماه ژوئن سال جاری میلادی شناخته می شود.

در ادامه، بازی بی نظیر و پرطرفدار God of War که فراتر از انتظارات شرکت سرگرمی های تعاملی سونی و استودیوی نامدار سانتا مونیکا ظاهر شده و چندی پیش هم شرکت «سوپر دیتا» (SuperData) به درآمد 131 میلیون دلاری آن در ماه نخست انتشارش اشاره کرد، در رده دوم این جدول قرار دارد. گفتنی است، بازی خدای جنگ در این ماه جایگاه اول گروه پرفروش ترین بازی های کنسول پلی استیشن 4 را به خود اختصاص داده است. جدا از این گروه ها، عنوان God of War پس از بازی Far Cry 5 به پرفروش ترین بازی سال جاری میلادی نیز تبدیل شده است.

اما جالت تر از همه اینکه در گزارش ارائه شده از سوی شرکت NPD، بازی Grand Theft Auto V در رده سوم پرفروش ترین بازی های ماه ژوئن 2018 در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و بار دیگر شاهد فروش خیره کننده آن هستیم. با وجود اینکه تنها چند ماه با انتشار تازه ترین اثر استودیوی راک استار گیمز به نام Red Dead Redemption 2 فاصله داریم، لیکن بازی ویدیویی جی تی ای وی که بیش از چهار سال از انتشار آن می گذرد، تا به امروز همواره جز 10 بازی برتر و فروش انواع جداول و چارت های فروش بازی ها بوده است. نکته تحسین آمیز این است که اخیرا این عنوان رده های اول، دوم و سوم جداول را به خود اختصاص می دهد و به قرارگیری در رده های بالاتر قانع نیست.

در مجموع، فروش کلی سخت افزارها در ماه ژوئن سال میلادی 2018 برابر با 350 میلیون دلار اعلام شده است که این رقم رشد 52 درصدی نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته میلادی را نشان می دهد. موسسه تحقیقاتی NPD علت این رشد قابل ملاحظه را عملکرد فوق العاده کنسول ها و عناوین ویدیویی می داند. همچنین، در هفت ماه نخست سال میلادی 2018، فروش کلی سخت افزارها نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبلی با رشد 21 درصدی به رقم 1.7 میلیارد دلار رسید که فروش کنسول های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، SNES Classic و NES Classic Mini در رشد این صنعت نقش به سزایی داشته اند.

پرفروش ترین بازی های ماه ژوئن 2018

بر خلاف رشد قابل توجه فروش سخت افزار و کنسول ها، فروش نرم افزارها و عناوین ویدیویی در ماه ژوئن با یک درصد افت مواجه شده است. به گفته موسسه آماری NPD، فروش بازی ها و نرم افزارها در این ماه برابر با 374 میلیون دلار بوده است که در صورت مقایسه آن با ماه ژوئن سال میلادی 2017، می توان به افت یک درصدی آن پی برد. با این حال، به طور کلی فروش بازی های ویدیویی در هفت ماه نخست امسال به رقم 2.6 میلیارد دلار رسیده که این آمار از افزایش 6 درصدی فروش بازی ها و نرم افزارها نسبت به هفت ماه نخست (ژانویه تا ژوئن) سال میلادی 2016 خبر می دهد. از این رو، وضعیت فروش نرم افزارها و عناوین ویدیویی تا به این لحظه بهتر از سال قبلی است.

در نهایت، درآمد کلی صنعت بازی های ویدیویی در ماه ژوئن سال جاری میلادی که شامل فروش بازی ها، نرم افزارها، سخت افزارها، کنسول ها و لوازم جانبی گیمینگ می شود، برابر با 1.1 میلیارد دلار اعلام شده است. این رقم رشد عالی و فوق العاده 25 درصدی را نسبت به بازه مشابه سال گذشته میلادی نشان می دهد.

شواهد امر گویای این موضوع است که عنوان ویدیویی محبوب و پرطرفدار Call of Duty: WWII کماکان در صدر جدول پرفروش ترین بازی 12 ماهه اخیر قرار دارد. در کنار این عنوان، هنوز هیچ کدام یک از بازی های مشهوری نظیر Far Cry 5 و Assassin's Creed: Origins موفق نشده اند تا جایگاه دوم بازی ورزشی NBA 2K18 را تصاحب کنند. به علاوه، بازی پرافتخار دیگر شرکت اکتیویژن به نام Destiny 2 نیز جایگاه همیشگی خود را حفظ کرده و در رده سوم جا دارد.

در ادامه می‌ توانید فهرست اسامی پرفروش ترین بازی های ماه ژوئن 2018 را به تفکیک پلتفرم مشاهده کنید. توجه داشته باشید فروش دیجیتالی عناوین ویدیویی «*» دار و فروش دیجیتالی نسخه رایانه شخصی عناوین ویدیویی «**» دار در نظر گرفته نشده است.

لیست پرفروش ترین بازی های ماه ژوئن 2018 (تمامی پلتفرم ها):

  1. Mario Tennis Aces
  2. God of War
  3. Grand Theft Auto 5
  4. The Crew 2
  5. Far Cry 5
  6. Mario Kart 8
  7. LEGO Incredibles
  8. FIFA 18
  9. Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
  10. Detroit: Become Human
  11. Super Mario Odyssey
  12. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  13. Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
  14. NBA 2K18
  15. Call of Duty: WWII
  16. MLB 18: The Show
  17. Assassin's Creed: Origins
  18. Vampyr
  19. Donkey Kong: Tropical Freeze
  20. State of Decay 2

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول Xbox One در ماه ژوئن:

  1. The Crew 2
  2. Grand Theft Auto 5
  3. Far Cry 5
  4. State of Decay 2
  5. PUBG
  6. FIFA 18
  7. Tom Clancy's Rainbow Six: Siege
  8. Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
  9. Call of Duty: WW2
  10. LEGO Incredibles

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول پلی استیشن 4 در ماه ژوئن:

  1. God of War
  2. Detroit: Become Human
  3. Grand Theft Auto 5
  4. FIFA 18
  5. The Crew 2
  6. MLB 18: The Show
  7. Far Cry 5
  8. Vampyr
  9. LEGO Incredibles
  10. Horizon Zero Dawn

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول نینتندو سوییچ در ماه ژوئن:

فقط فروش نسخه فیزیکی در نظر گرفته شده است.
  1. Mario Tennis Aces
  2. Mario Kart 8
  3. Super Mario Odyssey
  4. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  5. Donkey Kong Country: Tropical Freeze
  6. LEGO Incredibles
  7. Splatoon 2
  8. Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
  9. Kirby Star Allies
  10. Hyrule Warriors Definitive Edition

لیست پرفروش ترین بازی های کنسول 3DS در ماه ژوئن:

فقط فروش نسخه فیزیکی در نظر گرفته شده است.
  1. Pokemon: Ultra Sun
  2. Pokemon: Ultra Moon
  3. Mario Kart 7
  4. Super Smash Bros
  5. Super Mario 3D Land
  6. Detective Pikachu
  7. Minecraft
  8. Mario Party: The Top 100
  9. Super Mario Maker
  10. The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

لیست پرفروش ترین بازی های ویدیویی سال میلادی 2018:

  1. Far Cry 5
  2. God of War 2018
  3. Monster Hunter: World
  4. Call of Duty: WW2
  5. Dragon Ball: Fighterz
  6. Grand Theft Auto 5
  7. Mario Kart 8
  8. NBA 2K18
  9. MLB 18: The Show
  10. Super Mario Odyssey

لیست پرفروش ترین بازی های ویدیویی در 12 ماهه اخیر:

  1. Call of Duty: WW2
  2. NBA 2K18
  3. Destiny 2
  4. Madden NFL 18
  5. Super Mario Odyssey
  6. Far Cry 5
  7. Star Wars: Battlefront 2
  8. Grand Theft Auto 5
  9. Assassin's Creed: Origins
  10. God of War 2018

در پایان این گزارش، دیدگاه شما در رابطه با پرفروش ترین بازی های ماه ژوئن 2018 و صدرنشینی عنوان ویدیویی Mario Tennis Aces و فروش عالی کنسول کلاسیک NES Classic Mini چیست؟ به نظر شما، آیا نسخه ایکس باکس وان بازی No Man's Sky می تواند به پرفروش ترین بازی ماه جولای تبدیل شود؟ نظرات و دیدگاه های شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر