مدرن ترین هواپیماهای دنیا در نمایشگاه فارنبرو انگلستان

برای طرفداران حمل و نقل هوایی انگلیس، هیچ چیز مانند نمایش هوایی بین المللی Farnborough وجود ندارد. این نمایشگاه هر دو سال یکبار در غرب لندن برگزار می شود.

مدرن ترین هواپیماهای دنیا در نمایشگاه فارنبرو انگلستان

به گزرش کلیک، این نمایشگاه شامل نمایش پروازهای دیدنی و صدها هزار بازدیدکننده در طول ۱ هفته می باشد. این مکان هم چنین برای بستن قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار معروف است و افراد مهم و برجسته دنیا از سراسر جهان برای خرید هواپیماهای با تکنولوژی بالا به آن جا می آیند.

در ادامه قصد داریم ۳ هواپیما که در این نمایشگاه بیشترین بازدید را داشتند و بسیار متفاوت بودند بررسی کنیم، چرا که ممکن است در آینده خود شما یکی از افرادی باشید که با آن ها سفر می کنید.

Boeing 737 Max 8

مسلما برای بوئینگ مکانی بهتر از نمایشگاه بین المللی Farnborough وجود ندارد که سالگرد ۱۰۰ سالگی خود را جشن بگیرد.

این کارخانه هواپیماسازی مستقر در شیکاگو، آخرین نسخه از جت مسافربری ۷۳۷ Max خود را به نمایش گذاشته است. هواپیمایی که به زودی می تواند در سراسر ایالات متحده آمریکا و حتی تمام خطوط هوایی جنوب غربی مورد استفاده قرار گیرد.

۱

بسته به نوع استفاده شرکت های هواپیمایی، ظرفیت Max 8 از ۱۶۲ تا ۲۰۰ قابل تغییر است. سقف مرتفع تر و مخازن منحنی هواپیما به کابین آن احساس زیبایی و سبکی و جاداری بیشتری داده، در حالی که دیوارهای جانبی دوباره طراحی شده برجستگی خاصی به پنجره ها افزود که باعث شد فضای داخلی ۲۰ درصد بزرگ تر از نزدیک ترین رقیب این جت، A320neo ایرباس باشد.

هواپیماهای ۷۳۷ از سال ۱۹۶۷ در آسمان بوده اند، و یکی از دلایل محبوبیت بالای بوئینگ می باشند. بوئینگ برای کارآمدی و عملکرد فوق العاده آرام Max 8، که به مسافران تجربه یک پرواز بسیار راحت و آرامش بخش را می دهد، تبلیغات بسیار زیادی کرده است.

۲

این شرکت هم چنین برای کمک به کاهش آلودگی صوتی برای کسانی که نزدیکی فرودگاه ها و مسیرهای پرواز زندگی می کنند، تبلیغات گسترده ای کرده و Max 8 را هواپیمایی بسیار کم سر و صدا معرفی نموده است.

بالچه های C شکل منحصر به فرد این هواپیما ، از ویژگی های جدید طراحی هایی است که بوئینگ به تازگی به آن دست یافته که طبق اعلام این شرکت پیشرفت های قابل توجهی در اقتصاد سوخت به وجود خواهد آورد.

Gulfstream G500

گلف استریم (Gulfstream) در طول سال های متمادی به لطف علاقه و ثروت افراد مشهور جهان نام معتبری برای خود به دست آورده است. جت های این شرکت که توسط افراد مشهوری نظیر تام کروز، تایگر وودز، جیم کری و جان تراولتا استفاده می شود، به راحتی و لوکس بودن معروف است. گفتنی است که ارزش هر یک از جت های آن حداقل ۳۶ میلیون دلار می باشد.

۳

گلف استریم این هفته با یک ناوگان از جت های گران قیمت و مناسب برای پروازهای لوکس به Farnborough آمد.

در کنار دیگر هواپیماهای قابل اعتماد گلف استریم مانند G280 و G450 که در نمایشگاه حضور داشتند، G500 یکی از آخرین مدل های این سری است که به نمایشگاه Farnborough آورده شده بود. این هواپیما ، که می تواند ۱۹ مسافر را حمل و نقل کند ، می تواند به سرعت ۶۹۰ مایل در ساعت ب رسد و دارای طیف وسیع ۵۰۰۰ مایلی است. این بدان معناست که شما می توانید از لس آنجلس به لندن پرواز کنید و هنوز هم امکان پرواز ۲۶۵ مایل دیگر را داشته باشید.
۴
G500 در پروازی آزمایشی، از پایگاه گلف استریم در ساوانا، جورجیا به پرواز در آمد و در کمتر از هفت ساعت به ارتفاع ۴۵،۰۰۰ پا در طول پرواز رسید. این هواپیما که احتمالا برای خدمت در سال ۲۰۱۸ آماده می شود، قیمت تقریبی ۴۵ میلیون دلاری دارد که البته شامل هیچ گونه امکانات اضافی نمی شود.

Optica

هواپیمای زیبای Optica ممکن است که ظاهری اسباب بازی گونه داشته باشد و در نگاه اول حاصل ذهن یک مخترع حواس پرت به نظر بیاید. اما در واقع Optica با اهداف خاصی طراحی شده است. ترکیب داخل کابین آن مانند هلیکوپتر است، که در سرعت های پایین دید بسیار خوبی را ارائه می دهد. در واقع مدل آزمایشی آن که در نمایشگاه Farnborough به نمایش درآمده بود، توسط دولت اسپانیا برای بررسی آتش سوزی استفاده می شود.

۵

هزینه های اجرایی این ماشین پرنده سه سرنشین دار به میزان قابل توجهی نصف یک هلیکوپتر است و صدایی که تولید می کند بسیار کمتر می باشد. ممکن است برایتان تعجب آور باشد که Optica می تواند تا هشت ساعت در آسمان باقی بماند.

این هواپیما، که در جنوب انگلستان طراحی و ساخته شده، اولین پرواز خود را در سال ۱۹۷۹ انجام داده است، اما مسائل مختلف تولید آن را ۱۱ سال متوقف کرده بود.

ممکن است که هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به دوربین تهدید جدی برای موفقیت این هواپیمای کوچک باشند. اما شرکت تولید کننده آن چنین فکری نمی کند و پهپادها را به عنوان یک تکنولوژی مکمل به جای یک تهدید توصیف می کند.

ارسال نظر