10 کشور برتر دنیا برای زندگی

10. نیوزیلند - مردم در نیوزیلند امید به زندگی بالایی دارند،  طول عمر هم به طور متوسط از 82 سال بیشتر است.

10 کشور برتر دنیا برای زندگی

سازمان ملل متحد ، حدود 200 کشور مختلف در سراسر دنیا را در دسته های مختلف مانند امید به زندگی، آموزش و پرورش، و ثروت مالی بررسی کرد. در ادامه به معرفی این کشورها می پردازیم:

10. نیوزیلند - مردم در نیوزیلند امید به زندگی بالایی دارند، طول عمر هم به طور متوسط از 82 سال بیشتر است.

10

9. کانادا - علاوه بر ویژگی نیوزیلند یعنی امید به زندگی بالا، کانادا رتبه بالایی در سطح آموزش و پرورش دارد؛ به طوری که بیش از نیمی از ساکنان آن از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند.

9

8. ایالات متحده آمریکا - آمریکا رتبه بالایی در ثروت مالی دارد .. هر آمریکایی به طور متوسط 52947 دلار در هر سال درآمد دارد.

8

7. ایرلند - جرم و جنایت در ایرلند کم است. با توجه به گزارش های اخیر در دسترس آمار قتل تنها 1.2 در هر 1000 نفر است.

7

66. آلمان - این کشور بیشتر به خاطر سلامت عمومی و بهداشت مردم در رتبه بالایی قرار دارد. مردم به طور متوسط 81 سال زندگی می کنند و در معرض خطر نسبتا پایینی برای بیماری هایی مانند مالاریا ، HIV و سل هستند.

6

5. هلند - این کشور یکی از پایین ترین نرخ های برابری درآمد در جهان را داراست که به طور مستمر از اواسط دهه 90 رو به کاهش است.

5
4. دانمارک - شکاف دستمزد جنسیتی در حال حاضر در این کشور تنها 15 درصد است. برای مقایسه، این فاصله در ایالات متحده 64 درصد است.

4

3. سوئیس - مردم در سوئیس از کم بودن هزینه شهریه ها لذت می برند. دانشجویان می توانند با هزینه کمتر از 1000 دلار در هر ترم به دانشگاه بروند.

دانشگاه وبستر در سوئیس

2. استرالیا - در 10 سال گذشته، دولت استرالیا سرمایه گذاری خود را در آموزش و پرورش به بیش از 25 درصد افزایش داده است. سازمان ملل متحد اعلام کرد که اکثر دانش آموزان می توانند حدود 20 سال به مدرسه بروند

2

1. نروژ - برای دوازده سال متوالی، نروژ بالاترین امید به زندگی ، آموزش و استاندارد زندگی را به خود اختصاص داده است. به لطف سیستم مراقبت های بهداشتی قوی این کشور، متوسط امید به زندگی 82 سال است.

1

به طور کلی، گزارش سازمان ملل متحد نشان می دهد که جهان در حال تبدیل شدن به مکانی بهتر برای زندگی کردن می باشد. اگر چه 830 میلیون نفر در جهان هنوز هم زیر 2 دلار در یک روز درآمد دارند، اما حدود دو میلیارد نفر از خط فقر در 25 سال گذشته عبور کرده اند.

منبع: Techinsider

ارسال نظر