استفاده از مرورگر Tor برای کاربران iOS رایگان شد

مرورگر رسمی تور (Tor Browser) که برای سیستم عامل آی او اس( iOS ) طراحی شده، هم اکنون رایگان شده است.

استفاده از مرورگر Tor برای کاربران iOS رایگان شد

به گزارش کلیک، مرورگر رسمی تور، یا همان مرورگر پیازی شکل معروف، برای کاربران آیفون و آی پد که از سیستم عامل آی او اس( iOS) استفاده می کنند، رایگان شده است.
مرورگر پیازی شکل حضور شما در وب را رمزگذاری می کند تا استفاده از مرورگری امن تر را تجربه کنید.امروزه امنیت و حریم خصوصی موارد کلیدی بحساب می آیند. کاربران تا حد امکان از شبکه های وای فای عمومی استفاده نمی کنند، چون از احتمال جاسوسی اطلاعاتشان توسط دیگران می ترسند. برای حضور امن در اینترنت می توانید از چندین روش کمک بگیرید. یکی از آنها استفاده از شبکه ی مجازی اختصاصی (VPN) یا مرورگر فعالسازی شده توسط تور است.‌ مورد دوم، تازه ترین مد میان کاربران اینترنت بوده و با ارائه ی رسمی مرورگر تور برای سیستم عامل آی او اس (iOS) ، دیگر آن را با نام مرورگر پیاز می شناسند.

پیاز، مرورگر اصلی تحت پشتیبانی تور است که منبع باز بوده و برای سیستم عامل آی او اس(iOS) طراحی شده است. این مرورگر به شما کمک می کند تا سانسورها را دور بزنید و ایمنی بیشتر و حفظ حریم خصوصی به اینترنت دسترسی یابید.
با دانلود و نصب مرورگر پیاز،‌ چند ثانیه پس از راه اندازی به شبکه ی تور متصل می شوید. دیگر مطمئن باشید که اتصال کاملا امن است و هیچ کس قادر به ردیابی آدرس پروتکل اینترنت (IP) شما نخواهد بود.

یک نکته ی مهم: هر کشوری به تور دسترسی ندارد. با اینکه هیچ کس قادر به ردیابی دیگران در شبکه تور نیست اما برخی مناطق اتصالات تور را مسدود کرده اند. یعنی وقتی در این مناطق باشید نمی توانید برای تامین امنیت خود در اینترنت به تور متصل شوید. خوشبختانه، مرورگر پیاز برای دور زدن موانع ایجاد شده، روش هایی (به صورت built-in) به کار می گیرد تا همچنان بتوانید با امنیت کامل از اینترنت استفاده کنید.
با این همه، اگر اقدامات به شدت سختگیرانه ای در اینترنت منطقه شما صورت بگیرد، امکان دارد مرورگر پیاز شما اصلا کار نکند.مرورگر تور مخصوص سیستم عامل آی او اس (iOS) را از فروشگاه اپلیکیشن (App Store) دانلود کنید.

مرورگر پیازی Tor، باید روزانه مبلغ ۰٫۹۹ دلار برای حفظ امنیت شما هزینه کند، اما سازنده‌ی آن قیمت را پایین آورده است. جالب اینجاست که مرورگر های تور دیگری هم در فروشگاه اپلیکیشن (App Store) هستند که ادعا می کنند عملکرد مشابه مرورگر پیاز دارند اما مراقب باشید، آنها فقط کلاهبردار هستند و هیچ فایده ای نخواهند داشت.
اگر به امنیت و حفظ حریم خصوصی اینترنت خود اهمیت می دهید، اکیدا توصیه می کنم که مرورگر پیاز را همین حالا امتحان کنید. این یک راه عالی برای دسترسی به اینترنت، بدون قرار گرفتن در دید جاسوسهایی مثل سائورون است.

ارسال نظر