پروازهای توریستی به فضا در سال ۲۰۱۸ تحقق می یابد

پیش از این فضا پیماهایی که به فضا فرستاده می شدند تقریبا از بین می‌رفتند و دیگر قابل استفاده نبودند بنابراین ساخت فضا پیماهایی با قابلیت استفاده مجدد بسیار قابل توجه خواهد بود.

پروازهای توریستی به فضا در سال ۲۰۱۸ تحقق می یابد

به گزارش کلیک، شرکت فضایی بلو اورجین که جف بزوس موسس آن است آغاز پروازهای آزمایشی راکت نیو شپرد خود را در سال آینده و همچنین آغاز پروازهای توریستی را در سال ۲۰۱۸ نوید داد.

بزوس در مصاحبه ای گفت: ما احتمالا پرواز آزمایشی را در سال ۲۰۱۷ به آسمان می فرستیم و اگر موفقیت آمیز بود سپس نخستین سفر توریستی - فضایی خود را در سال ۲۰۱۸ آغاز می کنیم.

این شرکت در حال ساخت شش راکت نیو شپرد هر کدام با ظرفیت ۶ نفر است که برای پرواز تا بیش از ۶۲ مایل (۱۰۰ کیلومتر) در بالای زمین طراحی شده اند، فاصله ای که برای تجربه حالت بی وزنی به مدت چند دقیقه و همچنین دیدن سیاره زمین از آن ارتفاع کافی است.

در آوریل ۲۰۱۵ اولین موشک قابل استفاده مجدد بلو اورجین در پرواز آزمایشی گم شد، هر چند کپسول چتر فرود بسلامت به زمین بازگشت. دومین کشتی فضایی دو پرواز آزمایشی را پشت سر گذاشته است، و بلو اورجین مشغول فرایند مونتاژ دو فضا پیما بعدی خود است، که برای اولین بار دارای پنجره هایی برای قرار دادن مسافران داخل آن است.

بلو اورجین هنوز مبلغ پیش پرداختی را برای این نوع سفر توریستی دریافت نکرده است، اما بزوس گفت: آن ها با شرکت های دیگر، مانند ویرجین گالاکتیک که در حال گرفتن مبالغی برای پروازهای مشابه هستند قابل رقابت خواهد بود.

در حال حاضر گالاکتیک بلیط های پرواز فضایی خود را برای فضا پیمای SpaceShipTwo شش نفره ۲۵۰۰۰۰ دلار می فروشد. این شرکت در ماه گذشته از دومین سفینه فضایی خود رونمایی کرد و انتظار دارد به زودی پروازهای آزمایشی خود را آغاز کند. اولین SpaceShipTwo در اکتبر ۲۰۱۴ طی پرواز آزمایشی مرگباری از دست رفت.

شرکت خصوصی هوا و فضا XCOR، که در حال ساخت هواپیما فضای دو نفره به نام Lynx است، حدود ۱۰۰۰۰۰ $ از هر نفر برای سفر در کنار خلبان دریافت می کند.

بزوس گفت که او بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در بلو اورجین سرمایه گذاری کرده است، و قصد دارد کارکنان خود را در سال آینده دو برابر کند و به ۱۲۰۰ نفر برساند.

بزوس به سود آوری بلو اورجین امیدوار است و می گوید تا جایی که لازم باشد صورت حساب های شرکت را می پردازم و خوشبین هستم. این تجارتی سالم خواهد بود.

منبع: reuters

ارسال نظر