تست درایو تویوتا کمری ۲۰۱۷ هیبریدی

شرکت تویوتا را باید عملا یک تولیدکننده بزرگ خودروهای هیبریدی دانست که در سبد محصولات آن مدل‌های مختلفی قابل مشاهده است. یکی از آنها کمری ۲۰۱۷ هیبریدی بوده که اخیرا معرفی و روانه بازار شده است. برای مشاهده ادامه مطلب با وب‌سایت کلیک همراه باشید.

تست درایو تویوتا کمری ۲۰۱۷ هیبریدی

به گزارش کلیک، کمری ۲۰۱۷ هیبریدی یکی از محصولات قابل توجه تویوتا به شمار رفته که با ساختار خود بسیار کارآمد است. زیرا صرفه اقتصادی بسیاری داشته و مصرف انرژی پایینی برای افراد به دنبال دارد. البته تمامی اتومبیل‌های هیبریدی چنین هستند و این موضوع تنها شامل حال کمری ۲۰۱۷ هیبریدی نمی‌شود.

در ناوگان تاکسی شهر ونکوور و نیویورک می‌توان تاکسی‌های تویوتا را شاهد بود. از ماهیت خودروهای هیبریدی تویوتا دوام و عملکرد بالا بوده که آنها را برای قرار دادن در ناوگان تاکسی مناسب می‌کند. از این رو ناوگان تاکسی دو شهر سعی کرده خودروهای هیبریدی تویوتا را به کار گیرند.

تویوتا به شکلی محصولات هیبریدی خود را طراحی می‌کند که صرفه اقتصادی بالایی دارد. فروش خودروهای هیبریدی در سال ۲۰۱۲ بسیار رشد داشته و بیش از ۱٫۵ درصد فروش اتومبیل‌های جدید را مدل هیبریدی تشکیل می‌دادند. البته فروش بالای خودروهای تویوتا را نباید دست کم گرفت که نقش موثری در این زمینه داشته و بی تاثیر نبوده است.

سال گذشته از مجموع فروش ۲۱۸ هزار دستگاه خودرو هیبریدی بیش از ۲۰ هزار دستگاه آن به تویوتا تعلق داشت. در حقیقت خودروهای هیبریدی موجب کاهش آلایندگی شده و شهر را پاک باقی می‌گذارند از این رو بیشتر کشورها سعی می‌کنند در ناوگان تاکسی خود مدل هیبریدی قرار دهند.

ما اتومبیل‌های هیبریدی را بیش از یک مدل گازی ترجیح می‌دهیم زیرا عملکرد بهتری را می‌توان در آنها مشاهده کرد. کمری هیبریدی ۲۰۱۷ تویوتا یکی از محصولات بزرگ شرکت ژاپنی بوده که از شاسی مستحکمی بهره می‌برد و یک مدل سدان میان سایز است.

این خودرو در کنار یک موتور الکتریکی از موتور چهار سیلندر معمولی بهره می‌برد تا توان حرکتی بالایی از خود به نمایش بگذارد. یک گیربکس اتوماتیک نیز برای عملکرد بهتر سیستم حرکتی برای کمری هیبریدی ۲۰۱۷ در نظر گرفته شد. بنابراین می‌توان محصول جدید تویوتا را خودروی ایده‌آل برای شهرهای آلوده و شلوغ به شمار آورد که می‌تواند مقرون به صرفه نیز محسوب شود.

با پیشرانه ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر در کنار موتور الکتریکی مجموعا خروجی ۲۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند که نسبت به نسخه استاندارد با خروجی ۱۷۸ اسب‌بخاری عملکرد بالاتری دارد. در هر ۱۰۰ کیلومتر کمری هیبریدی مصرف سوخت ۵٫۶ لیتری داشته که بالا محسوب نمی‌شد.

شتاب اولیه این خودرو سریع محسوب شده و پایین نیست. این موضوعی بوده که کمری هیبریدی ۲۰۱۷ را برای استفاده در ناوگان تاکسی مناسب می‌دارد. در حقیقت تویوتا کمری ۲۰۱۷ را با همان طراحی مدل ۲۰۱۶ معرفی کرده و تغییراتی در ظاهر آن حاصل نکرده است.

فضای داخلی پرحجم جا را برای قرارگیری چهار نفر آسان می‌کند و این افراد می‌توانند سفری راحت را با کمری ۲۰۱۷ سپری کنند. در صفحه کنسول میانی صفحه‌نمایش لمسی قرار گرفته که درصد شارژ باتری موتورالکتریکی، پانل ابزار و برخی دیگر را نشان می‌دهد تا در صورت نیاز تنظیمات لازم صورت گیرد.

در قسمت پانل می‌توان به مصرف سوخت نیز اشاره کرد و می‌توان از میزان مصرف خودرو با خبر شد. یکی از معایب کمری هیبریدی ۲۰۱۷ پخش صندلی عقب بود که فضای جلو را نمی‌توان به خوبی تماشا کرد و از فضای خارج لذت برد.

در خیابان‌های شهری یا بزرگراه‌ها رانندگی با کمری هیبریدی ۲۰۱۷ بسیار لذت بخش است و تجربه خوبی و راحتی به ارمغان می‌آورد. سیستم ترمز آن نیز بسیار سریع بوده و با اشاره‌ای نیز عمل می‌کند. شرکت تویوتا کمری هیبریدی ۲۰۱۷ را در سه مدل LE, SE و XLE روانه بازار می کند که نسخه اول رده پایه بوده اما دو مدل دیگر رده بالاتر محسوب می‌شود.

مدل پایه کمری هیبریدی ۲۰۱۷ بیش از ۳۰ هزار دلار قیمت دارد اما در مدل‌های بالاتر باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

مشخصات

موتور: چهار سیلندر ۲٫۵ لیتری با خروجی ۱۵۶ اسب‌بخاری و گشتاور ۱۵۶ نیوتن متری، باتری ۱۰۵ کیلووات ساعتی و مجموع قدرت ۲۰۰ اسب‌بخاری

گیربکس: اتوماتیک

طول: ۴۸۵۰ میلیمتر

عرض: ۱۸۲۰ میلیمتر

طول محور: ۲۷۷۵ میلیمتر

وزن: ۱۵۵۰ کیلوگرم

قیمت پایه: ۲۹ هزار دلاری و نهایی ۳۱ هزار دلاری

رقبا: فورد فیوژن هیبریدی، هیوندا سوناتا هیبریدی، کیا اپتیما

منبع

ارسال نظر