بررسی تویوتا کمری ۲۰۱۸؛ نسل جدید با ساختاری جدید

کمری یکی از سدان‌های میان سایز محبوب برند تویوتا شناخته شده که تاکنون توانسته در هر نسل فروش بالایی را برای تویوتا به ارمغان آورد. در این میان اخیرا ژاپنی‌ها تصمیم گرفتند نسل جدید کمری را معرفی کنند تا روحی تازه به این سدان میان سایز ببخشند. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت کلیک همراه باشید.

بررسی تویوتا کمری ۲۰۱۸؛ نسل جدید با ساختاری جدید

کلیک-تویوتا با معرفی نسل هشتم کمری محصولی را معرفی کرد که اگرچه از المان طراحی نسل گذشته بهره می‌برد اما همچنان جدید محسوب می‎شد و ساختاری تازه پیدا کرد. نخستین مدل کمری در سال ۱۹۷۱ از راه رسید و به رقیبی سرسخت برای دیگر سدان‌های میان سایز تبدیل شد.

در این مطلب می‌خواهیم شما را محصول تازه وارد تویوتا آشنا سازیم که مطالعه آن خالی از لطف نیست:

انتخاب معقول

هنگامی که تویوتا کمری نسل هشتم را معرفی کرد، مدلی را رونمایی نمود که رنگ قرمز روشن یا سفید صدفی داشت و این دو رنگ در نگاه اولیه جذاب به نظر می‌رسند. تویوتا نسل هشتم را در طراحی بهینه ساخته و در نگاه نخست به خوبی مشخص می‌شود با یک کمری رو به رو هستید نه مدل دیگری از تویوتا. این محصول برند ژاپنی حقیقتا انتخاب معقول محسوب می‎شود زیرا از یک سو تجربه رانندگی لذت بخشی را به ارمغان می‌آورد و در سوی دیگر از مشخصات فنی و ویژگی‌های بزرگی در میان رقبا بهره می‌برد. بنابراین اگر می‌خواهید خودرویی خریداری کنید که در نوع خود تمام عیار است، کمری همان گزینه موردنظر به شمار می‌رود.

طراحی و معماری

شرکت تویوتا برای نسل جدید کمری از معماری TNGA بهره گرفت که معماری جهانی تویوتا به شمار می‌رود. این یعنی زبان طراحی نزدیک به دیگر محصولات این برند ژاپنی که در نگاه نخست پیدا است که محصولی از برند مطرح ژاپنی را شاهد هستید. موقعیت صندلی راننده در نزدیک مرکز خودرو قرار داشته و پایین‌تر از موقعیت اصلی است. ستون فرمان را می‌توان مطابق میل تنظیم کرد و غربیلک را در موقعیت مورد نظر جای داد. بنابراین تنظیم صندلی و فرمان برای رانندگی مطلوب بهتر به لطف تویوتا کمری نسل هشتمی ممکن می‌شود و لذت رانندگی نیز دوچندان می‌گردد.

داینامیک رانندگی

بدنه سخت و مقاوم این اجازه را به کمری نسل هشتم می‌دهد تا ثبات بیشتری در رانندگی از خود نشان دهد. استفاده از فولادی با کشش بالا اما سخت و سبک یکی از عناصر اصلی داینامیک بالا رانندگی کمری جدید است. تویوتا از دو سیستم تعلیق جدید برای این محصول به کار گرفته تا فرمان را نرم کرده و آن را پاسخگو نماید. همچنین در فضای داخلی میزان سر وصدای بیرونی بسیار کاهش یافته زیرا تویوتا سعی کرده قطعات به شکلی محکم اتصال داده و بدنه‌ای مقاوم و مستحکم ایجاد کند. برای کمری جدید تویوتا داینامیک رانندگی را بازطراحی کرده تا لذتی دو چندان در تجربه رانندگی نسل هشتمی کمری ایجاد کند. این موضوع با انجام رانندگی اثبات می‌شود و نمی‌توان در بیان آن را آشکار نمود. تویوتا می‌گوید مشتریان در ابتدا متوجه پیشرفت عمده کمری جدید خواهند بود و برای این عمل نیازی به اثبات آزمایشی نیست. بنابراین نه تنها مسافران بلکه رانندگان کمری جدید تجربه سواری لذت بخشی را با این سدان میان سایز نسل جدید خواهند داشت که پیشتر تجربه نشده است.

عملکرد و قدرت

شرکت تویوتا برای سدان نسل جدید خود چند موتور در نظر گرفته که باید به سه موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر، ۲٫۵ لیتری بنزینی و یک مدل هیبریدی که در کنار گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عملکرد قابل توجهی خواهد داشت.

یکی از موتورهای در نظر گرفته شده توسط تویوتا، ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر محسوب شده که از نیروی پویایی برخوردار است و با تولید گشتاوری بالا می‌تواند عملکرد قدرتمندی از خود نشان دهد. تویوتا اعلام داشته که کمری نسل هشتمی مصرف سوخت کمی دارد و این عمل در نتیجه محفظه احتراقی برای جست و خیز بالاتر جریان هوا صورت می‌گیرد. با تمرکز تویوتا روی گشتاور سعی داشته توان بیشتری را به کمری نسل هشتمی ببخشد. به گفته شرکت ژاپنی نیروی پویای موتور آن را ۴۰ درصد کارآمدتر از دیگر مدل‌ها می‌سازد که موضوع مهمی محسوب می‌شود. بنابراین باید در بخش پیشرانه محصول جدید تویوتا را قابل توجه دانست و نباید آن را در قیاس با دیگر مدل‌های پیشین این برند مطرح ژاپنی دانست. البته انتظار می‌رفت شاهد پیشرفت عمده‌ای در نسل جدید سدان میان سایز کمپانی ژاپنی باشیم.

فناوری و فضای داخلی

شرکت تویوتا همانطور که انتظار می‌رفت در نسل جدید تغییراتی را در فضای داخلی کمری ۲۰۱۸ حاصل کرد تا آن را نسبت به نسل پیشین متفاوت سازد. محصولی که به ۱۰ کیسه هوا مجهز بوده و توانسته در تست ایمنی چندین ستاره دریافت کند. از این رو بایستی کمری ۲۰۱۸ را کاملا با ثبات و مستحکم پنداشت. براساس تست‌های انجام گرفته این مدل دارای کنترل پایداری بهبودیافته، کنترل کشش ارتقایافته، توزیع نیروی ترمز الکتریکی بهینه شده، سیستم کمک ترمز، سیستم ترمز ضد قفل ABS، فناوری توقف هوشمند و دوربین پشتیبان‌گیری بوده و لیست مشخصات ایمنی آن را تکمیل می‌کند.

صندلی‌های جلو از ارگونومی بهبودیافته بهره می‌برند و صندلی‌های عقب نیز کیفیت بهتری پیدا کردند. گذشته از آن صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی لمسی HUD جایگزین صفحه‌نمایش ۷ اینچی پیشین شده و شامل خوشه ابزاری با کلیدهای تنظیماتی مختلف خودرو می‌شود. گذشته همچنین صفحه‌نمایش ناوبری /صوتی نیز به کار گرفته شده تا فناوری‌های متعددی را در این مدل شاهد باشیم. شایان ذکر بوده در داشبورد جلو پانل تهویه مطبوع خود را مشاهده می کنیم و وظیفه تغییر شرایط هوایی فضای داخل اتومبیل را برعهده دارند. بنابراین مبنای فضای داخلی تویوتا کمری نسل جدید را باید شش چیز دانست و آن پول،پول، پول، فناوری، فناوری و فناوری.

سیستم چند رسانه‌ای Entune 3.0 تویوتا شامل صفحه ناوبری، مجموعه‌ای برنامه اتصالات، سیستم کنترل GPS، سیستم پویا ناوبری، اتصال به سرویس‌های وای‌فای و سیستم صوتی JBL برای عملکرد صوتی قابل توجه است.

کسانی که به نبال فراری ۸۱۲ Superfast یا AMG مرسدس هستند نباید به سمت سدان میان سایزی چون کمری تویوتا بیایید. زیرا این محصول شرکت ژاپنی یک محصول اسپرت سدان بوده اما قدرت آن در سطح یک سوپراسپرت نخواهد بود.

کمری نسل هشتمی یک مدل اسپرت جذاب به نظر می‌رسد که با پیشرانه نسبتا قدرتمند می‌تواند عملکرد بزرگی از خود نشان دهد.

منبع: automoblog

ارسال نظر