تویوتا سیستم نقشه یابی گوگل را منسوخ می کند

سیستم جدید نرم افزار نقشه این خودروساز که در نمایشگاه CES برای اولین بار معرفی شد از دوربین های سوارشده روی خودرو و وسایل GPS برای کنارگذاشتن نقشه های خاص در خودرو ها استفاده می کند.

تویوتا سیستم نقشه یابی گوگل را منسوخ می کند

کلیک - اگر جاده ای آخرشب بسته شود، شما نقشه به روز شده آن را احتمالا فردا صبح دریافت خواهید کرد.
گوگل با نقشه هایی که برای خودروها تهیه کرده، در واقع کار بزرگی انجام داده است. گوگل جاده های فراوانی را پیمایش نموده و برای ما نقشه هایی با حداکثر جزئیات در اینترنت فراهم کرده است. اما در همین حین که خودروهای بیشتری از تکنولوژی هایی نظیر دوربین های داخل خودرو و رهیاب GPS استفاده می کنند، عاقلانه است که آنها را کاربردی کرد و این ایده اصلی پروژه جدید تویوتا است.
در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی (CES) در لاس وگاس، تویوتا تکنولوژی نسل جدید نقشه را که براساس میزان ازدحام است به نمایش خواهد گذاشت که نقشه های ارائه شده در آن دائما بروزرسانی می شوند.
این ایده تنها برای یک خودرو نخواهد بود، بلکه تمام ناوگان خودروهایی که درجاده در حال استفاده از نقشه گوگل هستند را شامل می شود .تویوتا امیدوار است از توان تعداد زیاد خودورها بهره گیرد تا کمبود تجهیزات گران قیمت مانند اسکنرهای سه بعدی را جبران نماید. تویوتا معتقد است که فن آوری تطبیق تصویر آن می تواند اندازه ها را از چندین خودرو بگیرد و از تجمیع آن ها نقشه ای بسازد که تا حد 5 سانتیمتر دقت داشته باشد.
این خودروساز همچنین می خواهد این تکنولوژی نقشه را در اتومبیل های تمام اتوماتیک خود نیز بکار گیرد که شروع آن استفاده در اتوبان ها خواهد بود و پس از آن به تدریج بر روی جاده های فرعی نیز کار خواهدکرد. تویوتا معتقداست این سیستم جهت جلوگیری از خطر نیز می تواند استفاده شود. برای مثال حفره ها و چاله های مسیررا نشان می دهد و با استفاده از تکنولوژی تصویری Cloud، برای اخطار دادن به سایر خودروها در همان مسیراستفاده می کند.
این طرحی هوشمند است که با استفاده از قدرت ازدحام خودروها، خودروهای گران قیمتی را که به صورت تک سر نشین در سطح شهر تردد می نمایند را حذف می کند. اگر خودروی هر فرد از نظرفنی یک نقشه گوگلی داشته باشد در آن صورت تصور کنید که این اطلاعات تا چه میزان به روز خواهند بود.

ارسال نظر