کانسپت FT-4X تویوتا معرفی شد

 شرکت تویوتا یکی از تولیدکنندگان مطرح اتومبیل در جهان به تازگی طی نمایشگاه اتومبیل نیویورک از کانسپت شاسی بلند جدید خود تحت عنوان FT-4X Concept رونمایی کرده است. برای مشاهده ادامه مطلب با وب‌سایت کلیک همراه باشید.

کانسپت FT-4X تویوتا معرفی شد

به گزارش کلیک-این کانسپت شباهت نزدیکی به FJ Cruiser داشته و به نظر می‌رسد هدف تویوتا از معرفی این کانسپت جانشینی برای FJ Cruiser است. تویوتا این محصول را در مرکز Calty Design Research تویوتا طراحی کرده و با محصولی قابل توجه رو به رو هستیم.

تویوتا این کانسپت را به عنوان شاسی بلند چهار چرخ محرک توسعه داده و احتمالا نسخه تولیدی آن شامل مدل هیبریدی خواهد شد. ابعاد FT-4X Concept مناسب بوده و بزرگ محسوب نمی‌شود، بنابراین ایده‌آل است. گذشته از آن می‌توان این خودرو را مناسب off-road دانست که نسخه تولیدی محبوبی خواهد شد. از ویژگی‌های طراحی FT-4X Concept باید به جلوپنجره مشبک همچون FJ Cruiser، ساختاری مدرن و آینده‌نگرانه، گلگیر عقبی کوچک‌تر از گلگیر جلو، درب‌های مقابل هم و برخی دیگر اشاره داشت.

در فضای داخلی همچون دیگر کانسپت‎ها آینده نگرانه به نظر می‌رسد و از سیستم صوتی قابل حملی برخوردار است. به شکلی که با برخورداری از یک دستگیره می‌توان همچون یک ضبط قدیمی آن را از جا درآورده و در فضای باز آن را به کار گرفت. فرمانی اسپرت با کلیدهای چرخشی، سرعت سنج دیجیتالی، داشبورد چرمی اسپرت، کلیدهای بالابر پنجره چرخشی، درگاهی با نور LED نارنجی رنگ و برخی دیگر اشاره داشت. کاملا روشن است که تویوتا می‌خواهد FT-4X را در نسخه تولیدی همچون اف جی به یک مدل ناهموار تبدیل کند. مدلی که در نگاه نخست جوان پسند بوده و جذاب به نظر می‌رسد.

همانطور که گفته شد سیستم حرکتی چهار چرخ محرک توان بالایی به FT-4X می‌بخشد. البته مشخص نیست چه زمانی شاهد معرفی نسخه تولیدی FT-4X کانسپت خواهیم بود اما نباید بسیار دور باشد. گفته می‌شود این مدل از پلتفرم نسل بعدی C-HR، پریوس، کمری و کرولا بهره می‌برد. تویوتا برای تولید این مدل سرمایه‌گذاری ۱٫۳ میلیارد دلاری کرده و اطلاعات بیشتری از این مدل دردسترس قرار نگرفته تا به آن پرداخت.

امید می‌رود در نمایشگاه‌های سال‌های نسخه تولیدی معرفی شود.

منبع: motor1

ارسال نظر