تویوتا در سال 2017، چه امکاناتی به خودروهایش می افزاید؟

تویوتا در نمایشگاه CES 2016  لاس وگاس، نسل بعدی خودروهای متصل به شبکه خود را معرفی کرد.به گزارش کلیک، این پروژه تحت عنوان تویوتا "Entune" از سال 2017 بر پایه یک ماژول ارتباط داده جدید با طیف وسیع آغاز به کار خواهد کرد و به واسطه آن، "پایگاه داده بزرگ" تویوتا اطلاعات تمام خودروها را مدیریت خواهد کرد. سرویس تویوتا "Entune" به منظور ارتباط بین راننده و گوشی هوشمند و ابزارهای این چنینی طراحی شده است. این سرویس برای اتصال سرویس های مختلف و نمایش اعلامیه های ضروری به راننده برنامه ریزی شده است.

تویوتا در سال 2017، چه امکاناتی به خودروهایش می افزاید؟

به گزارش کلیک، این پروژه تحت عنوان تویوتا "Entune" از سال 2017 بر پایه یک ماژول ارتباط داده جدید با طیف وسیع آغاز به کار خواهد کرد و به واسطه آن، "پایگاه داده بزرگ" تویوتا اطلاعات تمام خودروها را مدیریت خواهد کرد. سرویس تویوتا "Entune" به منظور ارتباط بین راننده و گوشی هوشمند و ابزارهای این چنینی طراحی شده است. این سرویس برای اتصال سرویس های مختلف و نمایش اعلامیه های ضروری به راننده برنامه ریزی شده است.

در فاز اول اجرای این پروژه، سال 2017 خودروهای تویوتا در آمریکا به این تکنولوژی متصل خواهند شد و در تمام مدت با استفاده از ارتباطات تلفن همراه به شبکه متصل خواهند بود و در مواقع ضروری به صورت خودکار با نزدیک ترین مرکز اورژانس ارتباط برقرار خواهد شد. تویوتا برای پشتیبانی از این طرح، اقدام به راه اندازی یک پایگاه داده بزرگ در "مرکز هوشمند تویوتا" کرده است و از این طریق اطلاعات را آنالیز می کند تا بتواند آنرا گسترش دهد. همچنین این پایگاه داده، خود را موظف به تامین امنیت و کنترل اطلاعات کرده است.

علاوه بر این، تویوتا در تلاش است بتواند این تکنولوژی را به صورت جهانی گسترش دهد. این شرکت خودروسازی در تلاش است بتواند با ساخت یک معماری استاندارد تا سال 2019 با ارائه یک استاندارد جهانی این قابلیت را به صورت جهانی در اختیار خریداران این خودرو قرار دهد.

گفتنی است تویوتا هم اکنون از سیستم LTE‌ برای ارتباطات خودروهای خود استفاده می کند اما با این تکنولوژی راننده خودرو نیازی ندارد که حتما ارتباط گوشی خود با خودرو را فعال کند و همیشه خودرو با مرکز داده تویوتا در ارتباط خواهد بود.

ارسال نظر