تویوتا گجتی برای کمک به افراد نابینا می سازد

این بار نوبت شرکت تویوتا است که به دنیای تکنولوژی های پوشیدنی وارد شود.این شرکت دستگاهی را طراحی و تولید کرده است که به کمک نابینایان می آید.

تویوتا گجتی برای کمک به افراد نابینا می سازد

به گزارش کلیک، این گجت که اطراف شانه های شما قرار می گیرد به دوربین ها،بلندگو ها و ویبراتور هایی مجهز است که دستگاه را قادر می سازد به بهترین نحو با کاربر ارتباط برقرار کند.کاربر نیز می تواند از طریق فرمان های صوتی و دکمه های تعبیه شده دستگاه را کنترل کند.

البته این طرح هنوز در حال گسترش و پیشرفت است و تویوتا قصد دارد قابلیت های نقشه خوانی،تشخیص اشیا و تشخیص افراد را به این دستگاه اضافه کند.

سخنگوی تویوتا گفت: "پروژه BLAID ارتباطی با بخش تحقیقا تویوتا(TRI) ندارد و کاملا به صورت مستقل بر روی آن کار می شود". سال گذشته تویوتا اعلام کرده بود بودجه ای ۱ میلیارد دلاری برای توسعه بخش TRI اختصاص خواهد داد که این امر روشگنر سیاست تویوتا برای ورود هرچه بیشتر به دنیای تکنولوژی است.

این کمپانی ژاپنی تا به حال ربات های زیادی را برای کمک به اقشار مختلف جامعه تولید کرده است که از جمله آن می توان به رباتی برای کمک به سالمندان و معلولین برای رانندگی اشاره کرد.

به گفته داگ مور، مدیر بخش توسعه رباتیک تویوتا این شرکت برنامه های زیادی برای ساخت ربات هایی که به افراد کم توان کمک می کنند دارد.او همچنین معتقد است تکمیل پروژه BLAID زندگی افراد را نابینا را بهبود خواهد بخشید.

منبع:zdnet

ارسال نظر