آخرین فناوری تویوتا در اتومبیل ها قابل استفاده نیست

تویوتا قانع به این نیست که در حوزه خودرو و اتومبیل بماند. آخرین دستاورد این کمپانی بنام پروژه "بلید" تکنولوژی های پوشیدنی (Wearable Techs) را با دوربین هایی مخصوص تجمیع می کند تا یک ابزار جدید را عرضه کند.

آخرین فناوری تویوتا در اتومبیل ها قابل استفاده نیست

ابزاری بسیار مفید و کاربردی برای کمک به آندسته از افردا که در مسیریابی ساختمان های بزرگ و پیچیده دچار مشکل هستند. پروژه "بلید" به دوربین هایی بستگی دارد که از آن ها برای مسیر یابی مناطق استفاده می شود. این مناطق بستگی به الگوریتم های ساختی ساختمان ها دارد، مثل پله ها، اتاق ها و ... . تمامی سیستم از یک سخت افزاری تشکیل می شود که روی شانه های شخص فرد قرار میگیرد و می تواند از امکانات آن برای مسیریابی بهتر استفاده کند. این یک وسیله کاملا جدید و کاربردی است و مانند شال فارغ التحصیلی رو شانه ها قرار میگیرد و به شما خدمات مسیریابی می دهد.

toyota-project-blaid

این پروژه هنوز در مرحله طرح های اولیه و نمونه سازی است، ولی تویوتا امیدوار است که استفاده و گسترش آن از طریق اعمال تکنولوژی های دیگری مثل تشخیص چهره و پشتیبانی نقشه های بیشتر و وسیع تر انجام پذیرد. علاوه بر هدف گسترش و استفاده وسیع تر آن، تویوتا بدنبال این است که این وسیله به افرادی که توانایی حرکتی کمتری دارند کمک کند، مانند معلولین و یا افراد ناتوانی که قادر به حرکت و مسیریابی نیستند.

ما معتقد هستیم که این پروژه توانایی و پتانسیل این را دارد که به مردم ناتوان و نابینا قدرت بینایی و مسیریابی بدهد و دیگر از این لحاظ دچار هیچ مشکل و دردسری نباشند. "دوگ مور. از مدیران ارشد تویوتا"

همچنین کارخانه تویوتا از کارمندان خود درخواست کرد که در طول کار، مسیرهای رفت و آمدی خود و ... ویدیوهایی تهیه کنند و به مسئولین این پروژه تحویل بدهند تا از طریق این ویدیوها بتوانند الگوریتم محصول خود را کامل تر و جامع تر کنند. هر چقدر دامنه و منابع اطلاعاتی برای اصلاح الگوریتم تحقیقاتی این پروژه بیشتر و وسیع تر باشد، محصول نهایی با کیفیت بالاتر و ضریب اطمینان بالاتری عرضه خواهد شد.

ارسال نظر