عرضه اپلیکیشن رهگیری فعالیت های ورزشی توسط موتوسومو

به تازگی شرکت موتوسومو اپلیکیشنی را روانه بازار کرده که قادر به رهگیری تمامی فعالیت های ورزشی شما است.

عرضه اپلیکیشن رهگیری فعالیت های ورزشی توسط موتوسومو

به گزارش کلیک، موتوسومو در کپنهاگ سه سال اخیر را صرف ابداع سیستم‌های تحلیلی نموده است که دربردارنده‌ نصب حسگرها بر روی بدن می‌باشند و الگوریتم‌هایی مختص به خود را دارا می‌باشند که جهت مدل سازی فیزیک‌های حرکتی به کار گرفته می‌شوند. سپس از این فناوری در ورزش‌های حرفه ای، فیزیوتراپی و سایر ورزش‌ها استفاده به عمل آمد.

به هر روی بنیان گذاران این امر خواهان عرضه‌ این کالاها در بازار ورزش و پرورش اندام می‌باشند تا از آن‌ ها به عنوان حسگر های درونی استفاده به عمل آوردند. در مقابل، فناوری آن بر شکلی از حسگرهای ساکن اتکا دارد که معمولاً می‌توان آن‌ها را در یک گوشی هوشمند مدرن یافت.
کریستن جوئل جنسن بنیانگذار و مدیر عامل موتوسومو چنین می‌گوید: "به نظر می‌رسد که در پرورش اندام تمایلی نسبت به استفاده از ابزار مکانیکی وجود دارد ... ابزار مکانیکی زیادی در این ورزش وجود دارد اما روزانه گروه فراوانی از ورزشکاران بدون آن که گزینه ای را برای تمرین هوشمندانه و بر اساس تحلیل‌ های پیشرفته‌ حسگر های حرکتی داشته باشند از این ابزار بهره می‌ برند."

اتکا به ابزار مکانیکی کمکی موجب شکل گیری مانعی عملکردی می‌ شود و این امر به دلیل قیمت گذاری و سختی نصب و استفاده از ابزار می‌باشد. او افزود: "با استفاده از اپلیکیشن هایی که وابستگی و اتکای زیادی به حسگر های حرکتی دقیق گوشی های هوشمند و الگوریتم ما دارند، می‌توانیم این خدمات را به شکلی، با بهایی جدید و نصب و به کارگیری آسان عرضه نماییم."

اولین اپلیکیشن موتوسومو را برای دوچرخه سواری و ماهیگری ارائه شد. می‌توانید گوشی خود را روی دسته‌ی دوچرخه نصب نمایید و کار خود را آغاز کنید. سپس اپلیکیشن آهنگ حرکتی یا تعداد پدال‌ها در هر دقیقه را نمایش می‌دهد. پیش‌تر این ابزار را متخصصین به کار می‌بردند. ینسن خاطرنشان می‌شود: "علاوه بر ارزیابی آهنگ حرکتی، راه‌های خلاقانه ای را برای تصویر سازی داده‌ها و آگاهی از پیشرفت ارائه می‌دهیم. هدف از تفسیر و شرح داده‌های بدست آمده، انجام تحلیلی پیشرفته می‌باشد که بتوان آن را به سهولت درک نمود."
هدف بزرگ‌تر موتسومو ارائه‌ تحلیل حرکتی پیشرفته و فناورهایی حرفه ای است که هر فردی قادر به استفاده از آن‌ها در گوشی هوشمند خود باشد. جهت انجام این کار، سرمایه گذاری 500000 دلاری از سوی SEED در دانمارک صورت گرفت. پیش‌تر شرکت VC در اندوموندو سرمایه گذاری 85 میلیون دلاری را بر روی Under Armour صورت داد.

منبع: techcrunch

ارسال نظر