ردیابی موبایل ها از طریق سیستم ماهواره ای

منبع: taipeitimes

ردیابی موبایل ها از طریق سیستم ماهواره ای

به گزارش کلیک، طبق آخرین گزارش درباره امنیت دستگاه های سیار که وزارت علوم و فناوری به قانون گذاری یوآن ارائه داده، سیستم ماهواره ای بدو (Beidou) چین اطلاعاتی درباره خطرات امنیتی پیرامون کشور تایوان مطرح کرد، که در آن ماهواره ها می توانند توسط قطعات بدافزار چینی که در دستگاه ها جاسازی شده اند و به طور مستقیم به سیستم یا گوشی های ساخته شده چینی متصل اند، کاربران مورد نظر گوشی های هوشمند را ردیابی کند.
این وزراتخانه گزارش داد که سیستم ماهواره ای چین، علی رغم این ادعا که ماهیتش تجاری است، در ابتدا به منظور اهداف نظامی ایجاد شد، با افزودن این نکته که در طول چند سال گذشته محصولات زیادی از حامل های هدایت گر گوشی هوشمند با استفاده از قطعات راهنما سیستم ماهواره ای چین به تایوان وارد شده اند.
طبق این گزارش (کارمندان دولت) باید از خرید چنین محصولاتی خودداری کنند تا مورد هدف (ردیابی) قرار نگیرند.

فناوری ماهواره ای بیجا کو کو (Beiga Satellite Technology Co Co) شانگهای چین، قطعه ای ۴۰ نانومتری را برای هدایت ماهواره ها در سال ۲۰۱۴ برای استفاده در تبلت، گوشی هوشمند و سیستم هدایتگر وسایل سیار خصوصا ماهواره توسعه داد.
این سیستم ماهواره ای در ابتدا مدعی شد که برای هدایت وسایل سیار توسعه یافته، اما نسل دوم این سیستم دو خدمات کاملا متمایز ارائه می دهد، یکی هدفش سیستم هدایتگر در بخش عمومی و دیگری ارائه محدود برای ارتباطات نظامی و پایگاه اطلاعاتی چین و پاکستان بود.
این وزارتخانه اعلام کرد که تایوانی ها از تلفن های ساخت چین یا گوشی های هوشمند دیگری که مرتبط به این قطعات یا نرم افزار هستند استفاده می کنند که ممکن است مهیا کننده اطلاعاتی برای ارتش چین باشد. باید جوانب پخش در تایوان مورد بررسی قرار گیرد تا آن دسته از محصولات شان که از سیستم ماهواره ای بدو پشتیبانی می کنند شناسایی شوند، به علاوه این که بیانگر ممنوعیتی در استفاده از گوشی هوشمند یا دستگاه های دیگری است که قابلیت اتصال به سیستم ماهواره ای بدو را دارند.

لیست کاملی از برنامه هایی که مرتبط با سیستم ماهواره ای هستند تهیه شده و از طریق سیستم آزمایشی امتحان می شوند، همچنین لیستی از برنامه هایی که ممکن است دارای بدافزار باشند هم ارائه می شود.
همچنین وزارتخانه از خدمات شهری درخواست کرده از خریداری یا استفاده از محصولاتی که حامل قطعات هدایتگر برای سیستم ماهواره یا نرم افزار مرتبط هستند پرهیز کنند تا احتمال طعمه شدن را کاهش دهد.

وزارتخانه همچنین پیشنهاد کرد وزرات دفاع باید علائم ارسال شده از سیستم ماهواره ای بدو را بررسی و هر چیز خلاف قانون را گزارش کند، اضافه می کند که چنین نظارت هایی خطر نفوذ از طریق علائم رسانه ای - ماهواره ای چین را کاهش می دهد.
سازمان امنیت ملی گفت از شرایط آگاه است و به انجمن ملی ارتباطات و وزرات اقتصاد گفته که اقدامات متقابلی انجام دهند.
دیروز در مجلس درباره این موضوه بحث شد، و در حالی که هنوز لیست کاملی از دستگاه های سیار که حامی سیستم ماهواره ای بدو هستند ارائه نشده، روزالیا وو، قانون گذار حذب دموکرات بیان کرد که چندین مدل از موبایل های HTC تایوانی از سیستم ماهواره ای بدو استفاده می کنند.

منبع: taipeitimes

ارسال نظر