داده‌های صوتی را از طریق دست خود انتقال دهید

چیزی تا شروع نمایشگاه بزرگ CES 2016 باقی نمانده و به زودی شاهد  معرفی جدیدترین تکنولوژی‌های الکترونیکی خواهیم بود.

داده‌های صوتی را از طریق دست خود انتقال دهید

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که ظاهرا برای نمایشگاه CES 2016 برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد. در ابتدا شایعاتی در رابطه با احتمال معرفی گوشی هوشمند گلکسی اس 7 این شرکت در طول رویداد CES 2016 مطرح شد، اما پس از انتشار فایل دعوت نامه‌ی رسمی سامسونگ برای نمایشگاه CES 2016 مشخص شد که این شرکت کره‌ای قصد رونمایی از پرچمدار جدید خود را دراین نمایشگاه ندارد.

به گزارش کلیک، ظاهرا سامسونگ در نمایشگاه CES 2016 یکی از فعال‌ترین شرکت‌های این دوره خواهد بود. پیش از این رسما اعلام شده بود که سامسونگ در این نمایشگاه از سری جدید نوت‌بوک‌هایش و همچنین از نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند SUHD TV خود نیز در طول این نمایشگاه رونمایی کند. گفته شده که نسل جدید 2016 تلویزیون‌های سامسونگ از قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای همچون اینترنت اشیاء بهره‌مند خواهد بود.

طبق اطلاعاتی که به تازگی به دست آمده، سامسونگ در رویداد CES 2016 برای اولین بار از سه فناوری جدید توسعه داده شده در لابراتوارهای اختصاصی و همچنین سری Creative Lab رونمایی می کند. این سه فناوری جدید شامل یک کمربند هوشمند، یک کنترل کننده اختصاصی هدست‌های واقعیت مجازی و یک فناوری منحصر به فرد و عجیب مرتبط با گجت‌های پوشیدنی خواهد بود.

1

کمربند هوشمند سامسونگ WELT نام دارد و به طور اختصاصی به منظور ردیابی و گزارش وضعیت سلامت جسمانی کاربران طراحی شده است. این کمربند همچنین قادر است که شیوه‌های تمرین صحیح کاربر را در نظر گرفته و در صورت بروز مشکل در عملکرد وی و یا انجام تمرین‌هایی که به او آسیب می‌رسانند، پیغام هشداری به گوشی هوشمند شخص ارسال کند. این کمربند ظاهری شبیه به کمربندهای معمولی موجود در بازار داشته و سگک آن به شکل مستطیلی طراحی شده است. سامسونگ در طراحی این کمربند از سنسورهایی استفاده کرده که در شرایط گوناگون عملکرد جالبی را ارائه می‌کنند. این سنسورها حتی عادات رفتاری شما را دنبال نموده و اطلاعاتی را در رابطه با این موضوع به شما ارائه خواهند کرد. استفاده از این کمربند هوشمند در کنار یک اپلیکیشن اختصاصی انجام می‌شود که به طور دقیقی برنامه‌نویسی شده و هدف اصلی آن افزایش سلامت جسمانی کاربر و ارائه‌ بهترین روش‌های کاهش وزن برای وی است.

2

محصول بعدی سامسونگ کنترل اختصاصی هدست‌های واقعیت مجازی است. این کنترلر به طور اختصاری Rink نام دارد و در واقع یک کنترل کننده حساس به حرکت دست کاربر است. این دستگاه با هدست واقعیت مجازی GEAR VR سامسونگ همگام‌سازی شده و هنگامی که از آن استفاده می‌کنید، حرکات دقیق دست شما ردیابی می‌شوند. این کنترل کننده جذاب می‌تواند کارایی‌ های متعددی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید با در دست داشتن آن و همچنین استفاده از هدست واقعیت مجازی GEAR VR سامسونگ به طور مجازی به انجام بازی تنیس پرداخته و در عین حال که فضای پیش رویتان مجازی است، حرکات راکت تنیس را با استفاده از کنترل کننده اختصاصی Rink کنترل نمایید. همچنین شما با استفاده از این کنترل کننده دستی، قادر به انتخاب گزینه‌های مختلف در منوی بازی و اقدامات متنوع دیگری نیز خواهید بود.

ظاهرا سامسونگ در CES 2016 علاوه بر تمامی مواردی که به آن‌ها اشاره داشتیم از یک فناوری جدید مرتبط با گجت‌های هوشمند پوشیدنی رونمایی می‌کند. این فناوری جدید TipTalk نام دارد و به نوعی آینده‌ی گجت‌های پوشیدنی در زمینه‌ی ارتباطات بیسیم را دربر می‌گیرد. با استفاده از تکنولوژی TipTalk شما قادر خواهید بود که بدون نیاز به هیچگونه هدست بلوتوث و لواز جانبی، به طور مستقیم صدای خروجی از گجت پوشیدنی خود را گوش دهید. اما این فرآیند و انتقال صوتی بدون استفاده از هدست‌های موجود چگونه انجام می‌شود؟

3

بنا به گزارشات به دست آمده، ظاهرا در تکنولوژی جدید TipTalk سامسونگ، کاربر تنها انشگت دست خود را بر روی گوش خود قرار می‌دهد و این موضوع به منظور انتقال داده‌های صوتی از گجت پوشیدنی به گوش کاربر کافی خواهد بود. مطمئنا شما هم تعجب کرده‌اید. این قابلیت به واقع می‌تواند تحولی عظیم در صنعت ابزارهای پوشیدنی ایجاد کند و حتی امکان برقراری تماس مستقیم و مکالمه را به شیوه‌ای فوق‌العاده پیشرفته‌تر برای این محصولات به همراه داشته باشد. همگی ما منتظر هستیم تا ببینیم سامسونگ در نمایشگاه CES 2016 چه جزئیات بیشتری در رابطه با این تکنولوژی منحصر به فرد ارائه می‌کند.

منبع: technobuffalo

ارسال نظر