سفر به فضا به‌ وسیله بالون امکان پذیر شد

اگر تعریف خود را از سفر به فضا تغییر دهید، یک گزینه ارزان‌تر از پرداخت ۲۰ میلیون دلار به شرکت فضایی روسیه برای سفر به فضا خواهید‌داشت.

سفر به فضا به‌ وسیله بالون امکان پذیر شد

به گزارش کلیک، پروژه پارک موضوعی فیوچر ولی(Future Valley) چین قصد دارد تا با استفاده از بالون‌ مردم را به ارتفاعات نزدیک فضا برده تا آنها سفر به استراتوسفر را تجربه کنند.

سایت انگجت ضمن اعلام این خبر گفت: تا زمانی که پروازهای شرکت فضایی ویرجین گالاکتیک راه‌اندازی شود، تنها راه رسیدن به فضا پرداخت ۲۰ میلیون دلار به روسیه است.

خبرها حاکی از آن‌است که چین در حال توسعه یک پارک موضوعی است که با استفاده از بالون، شرکت‌کنندگان و علاقمندان را تا استراتوسفر می‌برد.

شرکت کائونگ-چی که طراح پروژه این پارک موضوعی است، می‌گوید که این بالون حامل یک کپسول مسافری فشرده، به نام "Traveller" است که در حدود ۱۵ مایل بالاتر از سطح کره زمین حرکت می‌کند.

رفتن تا این ارتفاع به معنای رسیدن به فضا نیست اما به قدری مرتفع است که می‌توان از آنجا انحنای کره زمین را دید.

بالون سواران پیش از بازگشت به زمین، چند ساعتی در استراتوسفر گردش می‌کنند.این پروژه هنوز در مرحله تحقیقاتی قرار دارد و بخشی از پروژه ۱٫۵ میلیارد دلاری پارک موضوعی "Future Valley" است.لازم به ذکر است که بازدیدکنندگان برای بازدید از استراتوسفر اول باید به هانگزو چین سفر کنند.

هنوز خبری‌ درمورد هزینه‌ی این سفر پرماجرا اعلام نشده‌است ولی طرفداران سفرهای فضایی از همین حالا پیگیر خبرهای این بالون هیجان‌انگیز هستند.

ارسال نظر