درمان سرطان با دستگاهی به کوچکی یک سکه!

احتمالا در آینده ای بسیار نزدیک، درمان سرطان در گرو یک دستگاه به اندازه یک سکه باشد!

درمان سرطان با دستگاهی به کوچکی یک سکه!

به گزارش کلیک، محققین احتمالا بتوانند با یک دستگاه که به اندازه یک سکه است، به وسیله میدان الکتریکی سرطان را درمان کنند. یک دستگاه جدید توسعه یافته توسط یک تیم از محققان در مرکز تحقیقات دانشگاه MIT سنگاپور به دنبال آزمایش اثر میدان های الکتریکی در گسترش سلول های سرطانی بدخیم است. نکته ای که راجع به این دستگاه خودنمایی می کند، توانایی این دستگاه برای شخصی سازی اطلاعات درمانی و سابقه بیماری برای هر فرد مبتلا به سرطان است.

ممکن است یک درمان سرطان جدید در افق، و آن را به اندازه یک سکه است. یک دستگاه جدید توسعه یافته توسط یک تیم از محققان در مرکز تحقیقات دانشگاه MIT سنگاپور به دنبال آزمون اثر میدانهای الکتریکی در گسترش سلول های سرطانی بدخیم. اما بیشتر قانع کننده هنوز هم، این دستگاه کوچک ممکن است قادر به فرد درمان سرطان بر اساس بیمار توسط بیمار است.

در حالی که درمان با میدان های الکتریکی داستان آن چنان جدیدی نیست، اما با حرف و حدیث های پیش آمده برای درمان سرطان، جنجال زیادی را به پا کرده است، چون متخصصین و پزشکان از امن بودن این روش درمانی مطمئن نیستند. اما مؤسسه فناوری ماساچوست امیدوار است که این دستگاه جدید کمک خواهد کرد تا ابهام این موضوع بیش از پیش برداشته شود. در حال حاضر پژوهشگران مشخص کردند که "طیف وسیعی از میدانهای الکتریکی کم شدت و با فرکانس متوسط به طور موثر سلول های سرطانی پستان و ریه را از رشد و گسترش متوقف کردند؛ این در حالی بود که هیچ اثر بدی بر سلول های سالم در همسایگی سلول های یرطانی وارد نشد و این خود یک نقطه عطف به شمار می رود.

این مطالعه بر اساس گفته MIT به دانشمندان کمک می کند تا به طور دقیق مشخص کنند که چه طیفی از میدان های الکتریکی برای درمان سرطان پستان، ریه، و انواع دیگر از سرطان ها مناسب خواهد بود؛ آن هم به روش غیر تهاجمی. آندر پاوسی، دانشمند محقق گقت: ما امیدواریم که این دستگاه علاقه محققان به بررسی اثر میدانهای الکتریکی در انواع مختلف سرطان را افزایش می دهد، گفت. او در ادامه خاطر نشان کرد: در حین فرایند مطالعه ، ما متوجه شدیم که اثر میدان الکتریکی با شدت ها و فرکانس های کنترل شده و آزمایشی تنها بر روی سلول های سرطانی وارد شد، اما واقعا نیاز به بررسی سلول های دیگر و پارامترهای دیگر هم چنان در اولویت است.

در حالی که پاوسی اشاره می کند که دانشمندان تلاش کرده اند تا بسیاری از دستور العمل های مختلف را به منظور تلاش برای تحریک سلول ها با یک میدان الکتریکی امتحان کنند، او اضافه می کند که هدف اصلی، تنظیم شدت و فرکانس میدان الکتریکی است تا تنها سلول های سرطانی تحت تاثیر قرار بگیرند و تمام سلول های سالم دیگر از گزند این روش درمانی در امان بمانند و از بین نروند. اگر محققان بتوانند این موضوع را کاملا شفاف سازی شده به جامعه پزشکی تحویل دهند و به موفقیت برسند، درمان سرطان بیش از پیش جذاب خواهد شد.

علاوه بر این، زمانی که حرف و حدیث پزشکی شخصی سازی شده پیش می آید، Giulia Adriani، دانشمند محقق اشاره می کند که دستگاه می تواند مشخص کند که این دستگاه یا میدان الکتریکی برای یک فرد خاص کار کند یا خیر. Adriani گفت: در سه روز، شما می توانید پاسخ این سوال را دریافت کنید.سخن پایانی او این نکته را یادآوری کرد که برای بسیاری بیماران مبتلا به سرطان در حال مرگ از متاستاز، زمان عنصری حیاتی است.

ارسال نظر