استودیوی Treyarch نسخه بعدی Call of Duty را می سازد

رسانه کلیک - شرکت «اکتیویژن» در جریان جلسه ارائه گزارش مالی خود رسما تایید کرد که نسخه بعدی بازی Call of Duty توسط استودیوی Treyarch ساخته می شود.

استودیوی Treyarch نسخه بعدی Call of Duty را می سازد

چند روزی است که شایعات در خصوص نسخه بعدی بازی Call of Duty قوت گرفته و روزانه گزارش ها و اطلاعات جدیدی از این عنوان مورد انتظار به گوش می رسد که بر اساس آن ها، امسال شاهد عرضه نسخه چهارم سری بلک اپس (Black Ops) از مجموعه «کال اف دیوتی» هستیم.

از طرفی دیگر، دیروز جلسه ارائه گزارش مالی سه ماهه چهارم سال مالی 2018 اکتیویژن برگزار شد که در طی آن، این شرکت رسما تایید کرد استودیوی تری آرک (Treyarch) وظیفه ساخت و توسعه نسخه جدید سری پرطرفدار «ندای وظیفه» را برعهده دارد. حال با مشخص شدن سازنده نسخه جدید بازی ندای وظیفه، ظاهرا شایعات پیشین صحت دارد چرا که کلیه عناوین ویدیویی سری بلک اپس توسط استودیوی تری آرک توسعه یافته است.

گفتنی است؛ تا به امروز شرکت اکتیویژن و استودیوی Treyarch به صورت رسمی به معرفی نسخه بعدی بازی Call of Duty نپرداخته اند. بر اساس سوابق قبلی، پیش بینی می شود این عنوان ویدیویی مورد انتظار در ماه اردیبهشت سال 97 (آوریل سال میلادی جاری) توسط شرکت اکتیویژن معرفی شود و در طی نمایشگاه E3 2018 ویدیوها و اطلاعات بیشتری از آن در دسترس قرار گیرد.

در همین رابطه، استودیوی تری آرک در صفحه رسمی شبکه اجتماعی توییتر خود چنین نوشت:

بی صبرانه منتظر انتشار جزئیات بیشتری درباره نسخه بعدی بازی Call of Duty هستیم!

- Treyarch Studios (@Treyarch) February 8, 2018

با این حال، نسخه جدید سری ندای وظیفه در بازه زمانی مهر الی آذر سال 97 (ماه اکتبر تا نوامبر) به دست طرفداران و بازیکنان می رسد. ذکر این نکته مهم است که به دلیل موفقیت چشم گیر و محبوبیت فراوان کنسول هیبریدی نینتندو سوییج، شرکت اکتیویژن به صورت رسمی اعلام کرد که نسخه جدید سری ندای وظیفه بر روی این دستگاه نیز عرضه خواهد شد. از این رو، دارندگان کنسول نینتندو سوییچ نیز از تجربه این فرانچایز قدیمی و هیجان انگیز محروم نمی مانند.

ساخت نسخه بعدی بازی Call of Duty توسط استودیوی Treyarch چندان هم دور از ذهن نبود چرا که تقریبا سه سال از ساخت و انتشار آخرین عنوان ویدیویی این مجموعه یعنی Call of Duty Black Ops 3 می گذرد و این استودیو در این بازه زمانی نسبتا طولانی فرصت مناسب و خوبی برای توسعه نسخه جدید سری ندای وظیفه داشت.

ناگفته نماند، تا پیش از انتشار بیانیه اکتیویژن مبنی بر توسعه نسخه بعدی بازی Call of Duty توسط استودیوی تری آرک ، تحلیل گران نیز این موضوع را به خوبی پیش بینی کرده بودند.

توجه داشته باشید که ساخت و توسعه مجموعه ندای وظیفه بین سه استودیوی اسلج هلمز، Infinity Ward و Treyarch می چرخد! به عبارت دیگر، هر سال به توجه انتخاب شرکت اکتیویژن، یکی از استودیوی های مذکور وظیفه ساخت نسخه بعدی این مجموعه پرطرفدار را برعهده می گیرد که از ساخت و توسعه آخرین اثر استودیوی اسلج هلمز و Infinity Ward به ترتیب چند ماه و دو سال می گذرد.

نسخه بعدی بازی Call of Duty

در حال حاضر، آخرین نسخه از مجموعه ندای وظیفه تحت عنوان Call of Duty: WWII در تاریخ ۳ نوامبر سال میلادی جاری مصادف با ۱۲ آبان ماه سال ۹۶ بر روی دو کنسول نسل هشتم ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ و همچنین رایانه شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز منتشر شده است. شرکت اکتیویژن به دلیل موفقیت چشم گیر و محبوبیت فراوان بازی بتلفیلد 1 که روایت گر حوادث جنگ جهانی اول است، تصمیم گرفت که بار دیگر مجموعه کال اف دیوتی را به ریشه ها و المان های اصلی خود بازگرداند و بازیکنان را به یکی از تلخ ترین دوران تاریخ بشر یعنی جنگ جهانی دوم ببرد.

با وجود اینکه بازیکنان و کاربران از جنگ های آینده و علمی تخیلی چندان استقبال نمی کند، لیکن با توجه به شایعات و گزارش هایی که در سرتاسر فضای مجازی شنیده می شود، به نظر می رسد اکتیویژن کماکان در فکر ساخت و توسعه جنگ های علمی تخیلی است. البته نمی توان منکر این شد که بازی Call of Duty: Black Ops 3 به لطف گیم پلی مهیج و بخش چند نفره جذاب، فروش باورنکردنی ای را تجربه و لقب پرفروش ترین بازی سال میلادی 2015 را به نام خود ثبت کرد. همچنین، اکتیویژن عرضه و محبوبیت بخش چند نفره این عنوان ویدیویی را موفقیتی بزرگ برای خود و استودیوی نامدار Treyarch دانسته است.

از طرف دیگر، شرکت الکترونیک آرتز در نظر دارد که نسخه جدید بازی بتلفیلد را در سال میلادی جاری (تقریبا همزمان با عرضه نسخه بعدی بازی Call of Duty) منتشر کند. چندی پیش، آقای بلیک جورگنسن، مدیر مالی شرکت الکترونیک آرتز، در گفت و گو با رسانه وال استریت ژورنال (Wall Street Journal) اظهار داشت که استودیوی «دایس»، خالق سری بتلفیلد، در حال ساخت و توسعه نسخه جدید مجموعه Battlefield است که این عنوان برای عرضه در اواخر سال میلادی 2018 برنامه ریزی شده است. اگرچه تا به امروز هیچ گونه جزئیات رسمی از این بازی منتشر نشده است، اما بر اساس ادعای شایعات، نسخه جدید بازی Battlefield همان Battlefield Bad Company 3 خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر، بر روی این لینک کلیک کنید.

نسخه بعدی بازی Call of Duty

با این حال، به نظر می رسد سال میلادی جاری یکی از بهترین، جذاب ترین و جنجال برانگیزترین سال های اخیر عناوین ویدیویی و حتی بازیکنان باشد چرا که انتشار نسخه های جدید دو مجموعه شوتر بتلفیلد و ندای وظیفه و عرضه شاهکار شرکت راک استار گیمز یعنی عنوان مورد انتظار Red Dead Redemption 2 چالش بزرگی را برای بازی های مطرح و شناخته شده به همراه دارد.

حال، دیدگاه شما در رابطه با نسخه بعدی بازی Call of Duty چیست؟ به نظر شما، کدام یک از دو مجموعه مذکور در این چالش پیش رو پیروز می شود؟ آیا شما با بازگشت به جنگ های آینده و علمی تخیلی سری ندای وظیفه موافق هستید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

ارسال نظر