مخرب‌ترین عامل علیه قربانیان بانکی چیست؟

رسانه کلیک - تروجان های بانکی از جمله بد افزارهای مخربی محسوب می شوند که با فریب مشتریان بانکی، مشخصات و اطلاعات حساب بانکی آنها را به سرقت می برند.

مخرب‌ترین عامل علیه قربانیان بانکی چیست؟

مبارزه با تروجان های بانکی که امروزه به مخرب ترین عامل برای مشتریان بانکی تبدیل شده اند را باید جدی گرفت این تروجان ها حاوی یک صفحه فیک و جعلی هستند که به صندوق ایمیل مشتریان فرستاده میشوند که برای اکثر قربانیان غیر قابل تشخیص هستند. بدافزار بانکی تریک بوت از سه سال گذشته بهترین عامل برای سرقت شناخته شده است و قربانیان اصلی این بدافزار کشورهایی مثل انگلستان و استرالیا هستند.

افرادی که پشت صحنه این تروجان بانکی هستند روز به روز در حال توسعه و گسترش دادن آن می باشند حتی از عامل های هک ویندوز کمک گرفته و آزمایش کرده اند.مهم نیست چقدر این تروجان ها و... پیشرفت کنندکارشناسان امنیتی مانع ارسال بیش از ۷۵۰۰۰ ایمیل حاوی ترک بوت در عرض ۲۵ دقیقه شدند اینکار توسط بانک لویدرز بریتانیا انجام گرفت.

وقتی قربانیان توسط تریک بوت فریب میخورند اول از همه به سایت مخربی هدایت میشوند دقیقا سایتی شبیه به سایت بانک مورد نظر که کاملا با جزئیات تمام طراحی شده که حتی شامل گواهی معتبر استفاده از ssl است به همین جهت قربانی اصلا شک نمیکند که در حال فریب خوردن است.

سیگوردون استفنسیون معاون رئیس تحقیقات در cyren به ZDNET گفت : با استفاده از کد های اچ تی ام ال و جاوا اسکریپت سایت مخربی می سازند که حتی دارای گواهی دیجیتال میباشد ولی در اصل این سایت ها کاملا مخرب هستند. مهاجم توسط وب سایت مخرب قادر است به تمامی اطلاعات بانکی و پسوردهای شخصی قربانی دسترسی پیدا کرده و از آن اطلاعات سوءاستفاده کند.

تنها تفاوت بارزی که سایت های مخرب با سایت های اصلی خود بانک ها دارند این است که از ای پی ادرس مخرب یک منبع ناشناخته استفاده میکنند. سخنگوی بانک لویدرز گفت : حفاظت از اطلاعات شخصی مشتریان برای ما از اهمیت ویژه ای برخورد است و ما متعهد شدیم تا تمامی نظارت ها و مراقبت های امنیتی سایبری را اجرا کنیم. ما تمامی مشتریان را تشویق میکنیم در صورت مشاهده کوچکترین تقلب یا مشکل سریعا با ما تماس بگیرند.

تریک بوت ها روز به روز در حال پیشرفت و بروزرسانی هستند و تمامی بانک ها را زیر نظر دارند بنابراین یک هشدار ویژه محسوب میشوند. همچنین فعلا مشخص نیست در پشت صحنه این قضیه چه کسانی هستند ولی کاملا واضح است گروهی سازمان یافته کنترل این نوع از تروجان های ها را برعهده دارد.

ارسال نظر