ترامپ: اپل سه کارخانه جدید در آمریکا احداث می‌کند

رسانه کلیک – ترامپ اعلام کرده است که اپل قصد دارد سه کارخانه جدید در آمریکا احداث کند؛ البته وی هنوز در مورد زمان، مکان این کارخانه‌ها و همچنین محصولاتی که توسط آن‌ها تولید خواهد شد، سخنی نگفته است.

ترامپ: اپل سه کارخانه جدید در آمریکا احداث می‌کند

دونالد ترامپ در گفتگویی با نشریه وال استریت اعلام کرد که اپل قصد دارد سه کارخانه در خاک آمریکا احداث کند. وی اذعان کرد که تیم کوک در گفتگویی که با او داشته، اعلام کرده است که قصد دارد در راستای اصلاحات مالیاتی و تجاری و تغییر در شیوه سرمایه‌گذاری، سه کارخانه جدید در کشور خود احداث کند.

ترامپ اذعان کرد که وی به تیم کوک تذکر داده است در صورتی که کارخانه‌های شرکت‌های بزرگ آمریکایی مانند اپل به داخل این کشور انتقال داده شوند، وی به بخشی از اهداف خود در ریاست جمهوری دست پیدا خواهد کرد و تیم کوک هم اعلام کرده است که این سه کارخانه به طور قطع تأسیس خواهند شد.

ترامپ در مورد زمان و مکان تأسیس این کارخانه‌ها و همچنین محصولاتی که در آینده در آن‌ها تولید خواهد شد، اطلاعاتی ارائه نکرده است.

ترامپ قبلا هم اعلام کرده است که یکی از موفقیت‌های بزرگ او، تأسیس یک یا چند کارخانه توسط اپل در داخل آمریکا خواهد بود و مدتی بعد هم اعلام کرد که شرکت اپل قصد دارد به جای تولید کامپیوترها و سایر محصولات خود در کشورهای دیگر، آن‌ها را در خود آمریکا تولید کند. اپل تاکنون پاسخی به این گزارش‌ها نداده است.

البته اپل قبلا نیز برخی از فعالیت‌های تولیدی خود را در این کشور انجام داده است؛ به عنوان مثال این شرکت کامپیوترهای Mac Pro را در شهر آستین مونتاژ می‌کند و برخی از محصولات مورد نیاز این شرکت نیز توسط برخی از شرکت‌های آمریکایی تأمین می‌شود که یکی از آن‌ها Texas Instrument است. در ضمن شرکت Corning که ۲۰۰ میلیون از بودجه یک میلیارد دلاری تولیدی اپل به این شرکت اختصاص داده شده است، نیز وظیفه تولید نمایشگرهای مورد نیاز اپل را بر عهده دارد.

مدتی پیش اپل یک سایت شغل‌‌یابی برای ۳۱ ایالت کشور آمریکا که قطعات و تجهیزات مورد نیاز این شرکت در آن‌ها تأمین می‌شود، ایجاد کرد و سال گذشته نیز سه میلیارد دلار سرمایه در اختیار شرکت‌های آمریکایی قرار داد. این شرکت مدعی است که باید دو میلیون فرصت شغلی ایجاد کند.

ارسال نظر