ترامپ کارخانه اپل را به آمریکا می آورد

شرکت اپل این روزها با بررسی شرایط حاضر در پی انتقال کارخانه این شرکت تولید کننده تکنولوژی آمریکایی الاصل از کشور چین به این کشور است. خبرها حاکی از آن است که شرکت اپل به منظور این  انتقال با شرکت ها و سرمایه گذارانی نیز وارد مذاکره شده است.

ترامپ کارخانه اپل را به آمریکا می آورد

به گزارش کلیک - در پی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دونالدترامپ رئیس جمهور منتخب این کشور در برنامه های انتخاباتی خود به بومی ساز کارخانه های آمریکایی الاصل اشاره کرده و افزود در تلاش است با اعطای اعتباراتی در این باره اقدام کند.

پس از انتخاب دونالد ترامپ شرکت های بسیاری در صدد انتقال کارخانه تولید کننده محصولات خود، از کشورهای دیگر به آمریکا برآمدند. از جمله این شرکت ها می توان به شرکت بین المللی اپل اشاره کرد که این روزها درصدد است خط تولید محصولات خود را از کشور چین به آمریکا منتقل کند. بر اساس اخبار منتشر شده از شرکت اپل، شرکای تجاری بسیاری نظیر "Pegatron " و " Foxconn " وارد مذاکره با این شرکت شده اند تا در انتقال خط تولید شرکت اپل از چین به ایالت متحده آمریکا سهیم باشند.

شرکت های "Pegatron " و " Foxconn " که دستی نیز در تولید قطعات گوشی های آیفون داشته اند عنوان کردند که این انتقال از چین به آمریکا، هزینه های بسیاری را متوجه شرکت اپل خواهد کرد که نباید از آن چشم پوشی کرد. یکی دیگر از مشکلات عنوان شده در پروژه انتقال خط تولید گوشی های آیفون از چین به آمریکا را می توان کمبود نیروی زبده و بومی در آمریکا برای تولید محصولات اپل دانست که مدیرعامل این شرکت نیز این موضوع را اذعان داشته است.

پس از بررسی کارشناسان از این پروژه تازه شرکت اپل، نکات قابل توجهی را دریافتند که می توان به عدم پتانسیل این کشور در تولید انبوه گوشی های آیفون در بازه زمانی کوتاه اشاره کرد. بودجه کافی، نیروی زبده و متخصص در پروسه تولید و بازه زمانی از دلایلی ست که بسیاری از کارشناسان نظریه انتقال شرکت اپل به ایالت متحده آمریکا را به طور کامل مردود می دانند.

با توجه به قوانین و شرایط تخفیفی در نظر گرفته شده برای طراحان و شرکت ها در دولت ریاست جمهوری ترامپ، همچنان مدیران و صاحبین برندهای بین المللی و مشهور، ترجیح می دهند کارخانه های تولیدی محصولات خود را در کشورهای دیگر همچنان ثابت نگه دارند. کارشناسان دلایل بسیاری را در این تصمیم دخیل دانسته اند که می توان مهم ترین آن را عدم پتانسیل این کشور برای دربرگیری و فراهم آوردن تمامی تجهیزات لازم برای تولید محصولی نظیر گوشی های آیفون در یک مکان دانست. با توجه به هزینه های برآورد شده در انتقال خط تولید به کشور آمریکا و با وجود اعتبارات وعده داده شده در دولت ترامپ، شرکت ها همچنان تولید در آنسوی مرزها را ارزان تر و به صرفه تر می دانند.

همچنین یک شرکت طراح و تولید کننده تکنولوژی، تولید در آمریکا و بومی سازی محصولات را غیر منطقی خواند و یارانه در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه را ناچیز خواند. در ادامه این شرکت با اشاره به تامین کنندگان تجهیزات مورد نیاز در تولید گوشی های آیفون که تماما در آسیا مستقر هستند، مشکلات حمل و نقل در دراز مدت را از دلایل عدم کارایی این قانون در آینده خبر داد.

با تصور گرد هم آمدن تمامی امکانات و همچنین تولید گوشی های آیفون در داخل آمریکا، کارشناسان احتمال بالا رفتن قیمت گوشی های آیفون در آینده ای نه چندان دور را پیش بینی کرده اند.

ارسال نظر