دولت ترامپ کره شمالی را به ساخت باج افزار WannaCry متهم کرد

رسانه کلیک - دولت آمریکا به تازگی تولید و انتشار باج افزار WannaCry را به کشور کره شمالی نسبت داد و آن را یکی دیگر از اقدامات خطرناک این کشور عنوان کرد.

دولت ترامپ کره شمالی را به ساخت باج افزار WannaCry متهم کرد

اوایل سال جاری، نوعی باج افزار به نام واناکرا (WannaCry) رایانه‌های سراسر جهان را با مشکل مواجه کرد. طبق گزارش ناسا، این بدافزار سیستم‌عامل‌های ویندوز را مورد هدف قرار داده و به کاربران اجازه دسترسی به اطلاعات خود را نمی‌دهد، مگر آنکه ۳۰۰ دلار را به‌ صورت بیت کوین پرداخت کنند.

نکته جالب توجه این است که باج افزار WannaCry به‌گونه‌ای طراحی ‌شده که در صورت عدم پرداخت وجه، مبلغ درخواستی را افزایش می‌دهد.

باج افزار WannaCry تنها در طی چند روز خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به وجود آورد و بیش از ۳۰۰۰۰۰ رایانه را در ۱۵۰ کشور جهان آلوده کرد. علاوه بر این سیستم‌های کامپیوتری مکان‌های حساس مانند بیمارستان‌ها نیز از این باج افزار در امان نبودند. اکنون پس از گذشت هفت ماه، بالاخره عامل اصلی این جنایت گسترده آشکار شد: کره شمالی.

دوشنبه گذشته، دولت ترامپ رسماً کره شمالی را به عنوان سازندگان WannaCry معرفی کرد. روزنامه وال‌استریت به نقل از تام بسرت ، مشاور امنیت ملی آمریکا، نوشت: طراحی این بدافزار که آسیب‌های مالی شدیدی را در پی داشته مستقیماً مربوط به کره شمالی می‌شود.

با اینکه اولین باری نیست که کره شمالی متهم به چنین اقداماتی شده اما اولین بار است که دولت آمریکا به طور رسمی روی این موضوع متمرکز شده است.

بسرت می‌گوید: «پس از انجام تحقیقات بسیار و دقیق، دولت آمریکا این حمله سایبری گسترده را به کره شمالی نسبت می‌دهد. این اتهام بر پایه شواهد به این کشور وارد شده و ما آن را سرسری نمی‌گیریم. همچنین تنها ما نیستیم که معتقد چنین امری هستیم و دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی نیز با ما توافق دارند. انگلستان و شرکت مایکروسافت نیز دولت کره شمالی را مسبب این حمله سایبری می‌دانند».

وی افزود: «کره شمالی بیش از ده سال است که دست به چنین اقدامات بی‌ملاحظه و خطرناکی میزند و WnnaCry تنها نمونه‌ای از اقدامات بی‌محابای آن‌هاست. ایالات‌متحده مطمئناً اقداماتی را برای سرکوب حملات سایبری و غیر سایبری کره شمالی انجام خواهد داد».

طبق گفته‌های بسرت، انتظار می‌رود روز سه‌شنبه بیانیه‌ای از جانب کاخ سفید منتشر گردد.

ارسال نظر