ترامپ می خواهد ارتش آمریکا را با «نیروی فضایی» تقویت کند

رسانه کلیک - دونالد ترامپ به تازگی دستور داده تا بخش جدیدی در ارتش آمریکا با نام Space Force یا نیروی فضایی تشکیل شود.

ترامپ می خواهد ارتش آمریکا را با «نیروی فضایی» تقویت کند

امروز در جریان همایش کنسولگران بین المللی فضایی که در کاخ سفید تشکیل شد، ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که در حال هدایت دپارتمان دفاعی به سمت ایجاد بخش جدیدی با نام نیروی فضایی در حوزه ارتش آمریکاست.

این گردهمایی که قرار بود ساعت 11:30 صبح به وقت محلی آغاز شود، با 45 دقیقه تغییر و سخنرانی دونالد ترامپ شروع شد. بعد از ارائه آمار و ارقام، میزان مهاجرت و مواردی از این قبیل، وی به این موضوع اشاره نمود که از پنتاگون درخواست کرده تا ششمین شاخه ارتش آمریکا با نام نیروی فضایی را ایجاد کند.

در حال حاضر بسیاری از موشک های ارسال شده توسط دپارتمان هوایی آمریکا کنترل می شود. از اولین روزهای شروع عملیات فضایی، ارتش آمریکا با دپارتمان هوایی در حال همکاری بوده و موشک های توسعه یافته ای را طراحی کرده اند. اولین شخصی که به عنوان فضانورد سفر کرد یا بسیاری از اعضای جدید ناسا از ارتش آمریکا انتخاب شده اند. اوایل سال جاری، ترامپ در مورد نیروی فضایی یک سخنرانی کوتاه را بیان کرد، اما متأسفانه اطلاعاتی در مورد جزئیات آن در اختیار نگذاشت.

تخصیص شاخه ای جدید از ارتش آمریکا به نیروی فضایی تصمیم موشکافانه ای به نظر می رسد. در سال 1967، آمریکا جزو اولین کشورهایی بود که معاهده جنگ فضایی را امضا کرد. اعضای این معاهده در مورد عدم جنگ هسته ای یا استفاده از سلاح های مرتبط در فضا با یکدیگر به توافق رسیدند.

سال گذشته، پنتاگون ساخت سلاح های فضایی را آغاز کرد و به این ترتیب، احتمال افزایش بوروکراسی را بالا برد. آنها سعی داشتند تا به جای ایجاد شاخه ای جدید، از سرویس های داخلی خود استفاده کنند.

رئیس جمهور آمریکا در پایان سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که نیروی فضایی و هوایی دو مقوله جدا از یکدیگر هستند، اما در کنار هم فعالیت می کنند.

ارسال نظر