سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری TSMC در کارخانه ساخت تراشه‌های 5 نانومتری در آمریکا

رسانه کلیک - شرکت تولیدی نیمه هادی تایوان (TSMC) قصد دارد با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری یک کارخانه ساخت تراشه در آریزونا آمریکا بسازد. این کار حدود 1600 شغل ایجاد خواهد کرد و هدف از آن تولید محصولات برای شرکت‌های آمریکایی است که وابستگی زنجیره تأمین به چین را کاهش می‌دهد.

سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری TSMC در کارخانه ساخت تراشه‌های 5 نانومتری در آمریکا

TSMC در بیانیه‌ای نوشت: «این پروژه از اهمیت حیاتی و استراتژیک برای اکوسیستم محصولات نیمه هادی آمریکا بوده که به شرکت‌های فناوری آمریکایی این امکان را می‌دهد تا زیرساخت‌های خود را در آمریکا تولید کنند.»

این کارخانه در مدت 9 سال ساخته خواهد شد و به مکانی برای ساخت تراشه‌های 5 نانومتری تبدیل می‌شود. در این کارخانه لوازم الکترونیکی مصرفی مانند لوازم گوشی های هوشمند و همچنین سیستم‌های دفاعی سطح بالا ساخته می‌شود.

سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری TSMC به گفته وزیر امور خارجه آمریكا، راه‌اندازی این کارخانه تمام نیازهای این کشور همچون ایستگاه های پایه شبکه 5G را تامین خواهد کرد. از طرفی این شرکت همکار اصلی اپل خواهد شد و سیستم عامل‌های بیونیک را تولید می‌کند که شامل آخرین نسخه iDevices است.

در طی این همکاری ساخت کارخانه از سال 2021 آغاز شده و تولید محصولات نیز در سال 2024 آغاز می‌شود. همچنین امکان تولید 20هزار تراشه در ماه ایجاد شده و سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری تا پایان سال 2029 ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر