شکست یاهو در پروژه تامبلر

یاهو در خبری اعلام کرد که تامبلر انتظارات این شرکت را، آن طور که باید و شاید برآورده نکرده است.

شکست یاهو در پروژه تامبلر

به گزارش کلیک، زمانی که در سال 2013 یاهو 1.1 میلیارد دلار خرج پلتفرم وبلاگ نویسی تامبلر کرد، امید های زیادی در رابطه با نتایج آن داشت. یاهو که حالا درگیر مشکلاتی شده است، ارزش آن را تا 760 میلیون دلار پایین آورده است. ماریسا میر، مدیر عامل شرکت یاهو و همکارانش انتظار داشتند که این استارتاپ تا یک میلیارد پایگاه کاربری پیدا کند. اگرچه این اتفاق در نهایت بعد از یک سال از مالکیت آن افتاد اما درباره آن سوالاتی وجود داشت، زیرا یاهو از روشی جدید برای اندازه گیری تعداد مخاطبانش در دستگاه ها استفاده می کرد.

همچنین یاهو باور داشت که تامبلر تا سال 2015 صد میلیون دلار بازگشت سرمایه خواهد داشت. میر در آخرین بیانات خود اعلام کرد که این هدف حاصل نشده است، زیرا شیب کسب درآمد تامبلر از چیزی که انتظار آن را داشتند کمتر بوده است.

این نحوه پیشرفت به این معنا است که یاهو از چند سال قبل، بیش از آنچه که باید، صرف این وبسایت کرده است. این پلتفرم وبلاگ نویسی تنها یکی از واحد های یاهو است که باید تجدید ارزیابی شود. یاهو که زمانی واقعا رقیب گوگل محسوب می شد در چنان مشکلات اقتصادی فرو رفته است که در حال اخراج هزاران کارمند و بستن پنج دفتر خود است. میر همچنین اعلام کرده که طرح های استراتژیک مناسب را بررسی می کند، حرفی که به گزارش های اخیر درباره فروش یاهو اعتبار می بخشد.

منبع : engadget

ارسال نظر