توییتر هم به کمپین ضد تروریست پیوست

توییتر 125000 حساب کاربری متعلق به نیروهای داعش را غیرفعال و سیاست های ضد تروریستی خود را گسترده تر می کند.

توییتر هم به کمپین ضد تروریست پیوست

به گزارش کلیک، توییتر این کمپانی بزرگ و شبکه اجتماعی معروف، برای اثبات سیاست های ضد تروریستی خودش و با هدف نمایاندن مخالفت خود با فعالیت ها و اعمال افراطی، در حال گسترده تر کردن و افزایش تعداد تیم های تخصصی خود در ایالات متحده و ایرلند است.

مدیران توییتر اعلام کردند که این کمپانی از اواسط سال 2015 تا کنون بیش از 125000 حساب کاربری مربوط به تروریست ها را به همراه ارائه مدارکی که نشان می دهند Silicon Valley به چه صورت با دولت های غربی در راه مبارزه و مقابله با کشورهای اسلامی همکاری و همراهی می کند، حذف و غیرفعال نموده است.
این شبکه اجتماعی به ترکیبی از قضاوت و نقطه نظر های انسانی به همراه کاربرد تکنولوژی وابسته است که به همین منظور در حال توسعه و گسترش تیم های متشکل از نیروهای متخصص خود در کشورهای آمریکا و ایرلند برای نظارت و کنترل بیشتر بر روی تعداد چندین هزار حساب کاربری مشکوک است.

اکانت متعلق به داعش هم به جمع حساب های کاربری اتوماتیک یا "بات" ها پیوست. این حساب های کاربری اتوماتیک گاهی توسط برخی ابزار هایی که به صورت معمول برای مقابله با اسپم ها مورد استفاده قرار می گیرند، مصادره و تصاحب می گردند.
سخنگوی این کمپانی در مصاحبه ای که اخیرا انجام شد گفت: " ما سو استفاده از توییتر را برای ترویج و گسترش تروریسم و خشونت های افراطی محکوم می کنیم. چرا که اینگونه رفتارها و بطور کلی هرگونه اعمال و فعالیت های خشونت بار جایی در بین خدمات و سرویس های مورد نظر ما ندارند.
توییتر و برخی دیگر از شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی و فناوری های نوین از مدت ها پیش سیاست های خود را بر مبنای مقابله با تفکرات اسلام گرایانه افراطی قرار داده اند. البته هیچ یک از این شرکت ها تا کنون برای بحث و تبادل نظر درباره محتوا و جزییات سیاست ها و برنامه ها و روند کاری شان، علاقه ای از خود نشان نداده اند.

بررسی نحوه کار و فعالیت توییتر نیازمند بررسی و کنترل دقیق و موشکافانه اکانت ها و توییت های منحصر به فرد، توسط متخصصان این شرکت است؛ برای مثال بررسی این که یک پیغام یا پست خاص تا چه اندازه ای ممکن است برای کاربر رضایت بخش، جنجالی و بحث برانگیز و یا افراط گرایانه باشد.
اینگونه رخداد ها ممکن است برای خود توییتر نیز ریسک ها و مشکلات و دردسرهایی را ایجاد نماید، توییتری که همواره و به کرات خود را به عنوان خانه ای امن و قابل اطمینان برای هر نوع گفتگو و بحث های آزاد معرفی می کند. در سال 2014 دیک کاستولو مدیر اجرایی توییتر فاش کرد که به دنبال حذف و تعلیق اکانت متعلق به گروه تروریستی داعش، وی چندین مرتبه تهدید به مرگ شده است.

اما با این وجود سیاست مداران غربی روز به روز فشار خود را بر روی شرکت ها و موسسات تکنولوژی آمریکا برای توسعه و ارتقای فعالیت های شان در زمینه مقابله و مبارزه با اسلام گرایی های افراطی، افزایش می دهند. که به نظر می رسد تا کنون شرکت Silicon Valley با این قضیه کنار آمده و آن را پذیرفته است.
چندی پیش و در گردهمایی مجمع جهانی اقتصاد که در شهر داوس برگزار شد؛ شریل سندبرگ یکی از عوامل اجرایی رده بالای فیسبوک پیشنهاد کرد که برای تضعیف و سرکوب داعش، باید تعداد پست های با مضامین ضد داعشی و ضد تروریستی در فیسبوک افزایش یابد. همچنین در جلسه ای که با مقامات رسمی امنیت ملی آمریکا در شهر سن خوزه و پشت درهای بسته برگزار شد، او و برخی دیگر از مدیران شرکت ها و موسسات فعال در زمینه تکنولوژی ایده ای را با مضمون بکارگیری الگوریتمی برای ایجاد ، تبلیغ و ترویج یک تفکر ضد داعشی از طریق شبکه های اجتماعی را مطرح نمودند.

با این وجود مدیران گوگل درباره ایده تحت فشار قرار دادن نیروها و بزرگان داعش از طریق قطع اینترنت سخن می گویند.
توییتر یک ابزار رایگان برای تبادل اطلاعات و نظرات بوده و در همه جای دنیا هم در دسترس است که به همه افراد جهان اجازه می دهد تا برای خودشان یک حساب کاربری ایجاد کنند و هرچیزی که دلشان می خواهد پست کنند که این امکانات آن را به یک ابزار خوب و به درد بخور و جذاب برای تروریست ها مبدل کرده است. در سال 2015، نیروهای ارتش آمریکا یک هکر بریتانیایی الاصل داعشی به نام جنید حسین را به جرم اینکه از توییتر به عنوان ابزاری برای طراحی نقشه حملات تروریستی به کشورهای غربی استفاده می کرد، به قتل رساندند.

به تازگی توییتر اعلام کرد که تعداد اکانت های در حال تعلیق این شبکه اجتماعی به سرعت رو به افزایش است و این روند ممکن است به زودی باعث افول توییتر گردد.اما این کمپانی با این ایده فراگیر که Silicon Valley قادر است فرمولی را ابداع نماید که به وسیله آن بتوان به طور اتوماتیک ترافیک ها و اطلاعات آنلاین خاصی را تشخیص داد، مخالفت می کند. یکی از دست اندرکاران شرکت در این رابطه گفت: "هیچ الگوریتم جادویی و شگفت انگیزی برای تشخیص و جدا کردن اطلاعات و داده های دارای مضامین و مفاهیم تروریستی قرار گرفته بر روی اینترنت وجود ندارد."

منبع: techtimes

ارسال نظر