جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست درباره اعتراضات هنگ کنگ

رسانه کلیک - بر اساس آخرین اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری CNN توییتر بیش از 170 هزار حساب کاربری توییتر را که به نوعی در ارتباط با دولت چین بودند حذف کرده است. متخصصانی که با توییتر همکاری می‌کنند در آخرین بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که این حساب‌های کاربری در تلاش برای انتشار اطلاعات نادرست در خصوص اعتراضات اخیر کشور هنگ کنگ در رابطه با ویروس کرونا، بوده‌اند.

جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست درباره اعتراضات هنگ کنگ

گفته می‌شود که اطلاعات و اخبار مربوط به این اعتراضات به نحوی پوشش داده شده‌اند که به نفع حزب کمونیست چین باشد. ازاین‌رو با توجه به قوانین شبکه اجتماعی توییتر، حساب‌های کاربری انتشار دهنده این اطلاعات به دلیل نقض قوانین مربوط به سیاست و دست‌کاری اطلاعات به نفع گروه خاص، حذف شده‌اند.

توییتر اخیرا برای جلوگیری از انتشار اطلاعات خلاف واقع فعالیت‌های زیادی را شروع کرده است. این شرکت در تلاش برای خنثی کردن تلاش‌های دولت‌ها در سوء استفاده از اطلاعات به نفع خود است.

در حال حاضر دولت چین دسترسی به شبکه اجتماعی توییتر در این کشور را به صورت رسمی مسدود کرده است. هرچند بسیاری از مردم با استفاده از پروکسی‌های خاص به این شبکه اجتماعی دسترسی دارند. بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد بسیاری از چینی‌هایی که در خارج از کشور چین زندگی می‌کنند سعی می‌کنند تا از ظرفیت‌های خود در دسترسی به شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر استفاده کنند تا بتوانند نفوذ دولت چین در دنیا را بیشتر کنند. بر اساس اعلام توییتر اطلاعات منتشر شده از سوی این افراد بیشتر به زبان چینی بوده است.

رنی دی رستا، مدیر مرکز تحقیقات رصد اینترنت در استنفورد که مسئول بررسی و تجزیه تحلیل فعالیت کاربران در شبکه‌های اجتماعی است، گفته است بسیاری از اطلاعات منتشر شده در خصوص ویروس کرونا که در بهار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است در اواخر ماه ژانویه سال جاری تنظیم شده است.

بسیاری از چینی‌هایی که عضو کمپین حمایت از دوبت چین بوده‌اند پست‌هایی را با مضمون تشکر و قدردانی از دولت چین برای اقدامات آن برای جلوگیری از همه‌گیری ویروس کرونا در توییتر منتشر کرده‌اند و از این پست‌ها برای مبارزه و دشمنی با ایالات متحده و دولت هنگ کنگ استفاده کرده‌اند.

توییتر اعلام کرده است که در حدود 23 هزار و 750 حساب کاربری را که به نحوی به صورت شبکه‌ای با یکدیگر ارتباط داشته‌اند شناسایی کرده است. از طرفی 150 هزار حساب کاربری دیگر نیز به نحوی با این شبکه در ارتباط بوده‌‌اند و محتواهایی برای افزایش محبوبیت دولت چین منتشر کرده‌اند.

بر اساس تحقیقات استنفورد، این 23 هزار و 750 حساب کاربری، در مجموع در حدود 348 هزار و 608 بار در توییتر ، توییت کرده‌اند. توییتر گفته است در همان ابتدای فعالیت این گروه بسیاری از این حساب‌های کاربری شناسایی شده‌اند و به همین دلیل فعالیت آن‌ها محدود بوده است.

روز جمعه وزارت امور خارجه چین این اقدام توییتر را به شدت محکوم کرده است. وزارت امور خارجه طی بیانیه‌ای گفته اگر توییتر واقعاً یک شبکه اجتماعی بی‌طرف است باید همه حساب‌های کاربری را که به صورت سازمان‌یافته برای بر ضد دولت چین ایجاد شده‌اند را حذف کند.

این اولین باری نیست که توییتر حساب‌های کاربری را حذف می‌کند. در ماه اگوست 2019 نیز این شرکت بیش از هزار حساب کاربری که به نوعی با کشور چین در ارتباط بودند و سعی در ایجاد اختلافات سیاسی در هنگ کنگ داشته‌اند را حذف کرده است.

توییتر روز پنجشنبه اعلام کرده است که برخی از حساب‌های کاربری که با دولت‌های روسیه و ترکیه در ارتباط بوده‌اند را نیز حذف کرده است. این شبکه اجتماعی بیش از هزار حساب کاربری که برای حزب حاکم در روسیه تبلیغات انجام می‌داده‌اند را حذف کرده است. از طرفی در حدود 7 هزار و 340 حساب کاربری در توییتر حدود 37 میلیون بار محتواهایی را به نفع رئیس‌جمهور این کشور، رجب طیب اردوغان توییت کرده‌اند.

بسیاری از توییت‌های این حساب‌های کاربری پس از حذف به بایگانی این شبکه اجتماعی به منظور مطالعه و بررسی بیشتر ارسال می‌شود.

ارسال نظر