هدف هوشمندانه توییتر از سرمایه گذاری در Muzik

تویيتر با وجود شهرتي كه دارد، امروزه مانند گذشته درآمد ندارد. و همین امر این کمپانی را مجبور کرده تا راه های جدید درآمد زایی را امتحان کند.

هدف هوشمندانه توییتر از سرمایه گذاری در Muzik

به گزارش کلیک، اين كمپاني اخيرا اقداماتي انجام داده كه درآمد زيادي را برای شرکت به همراه دارد.به نظر مي رسد كه اين شركت در جلب كاربران جديد با مشكل مواجه است.به همين دليل از ستارگان محبوب كمك مي گيرد و تجربيات جديدي را در اختيار كاربران جديد قرار مي دهد.با ايجاد فيلم هاي كوتاهي مانند vine و يا Periscope كه اخيرا مورد استفاده قرار داده است، در برنامه هايش تنوع ايجاد كرده است.اين كمپاني حتي محدوده كاراكترهايش را از ١٤٠ به ١٠/٠٠٠ تغيير داده است و اكنون نيز به دنبال كار در حوزه موسيقي است.

در اواسط هفته گذشته اخباري مبني بر اينكه توئيتر روي هدفوني به نام Muzik سرمايه گذاري كرده استبه گوش می رسید.(كه در دو سال گذشته ١٨ ميليون دلار درآمد داشته و بخش كوچكي از آن از تویيتر به دست آمده است) در نگاه اول شاید عجيب به نظر برسد چرا که توئيتر و هدفون خيلي با هم سنخیت ندارند. اما وبه واقع چرا توئيتر اين مبلغ بالا را در جايي كه خيلي با آن مرتبط نيست سرمايه گذاري كرده است؟

960-twitter-moves-into-audio-streaming-with-muzik

Muzik يك هدفون معمولي نيستو از آن تنها براي گوش كردن به موسيقي استفاده نمي شود؛ شما مي توانيد دكمه هاي آن را طوري برنامه ريزي كنيد كه وقتي آنها را فشار مي دهيد،دستگاه هرآنچه را كه در حال گوش كردن به آن هستيد،در شبكه هاي اجتماعي مورد نظرتان كه البته تویيتر نيز يكي از آنهاست،به اشتراك بگذارید.اگر دوست داشته باشيد حتي مي توانيد از عكس و يا موقعيت خود روي نقشه براي ساختن يك "Moment" استفاده كنيد.
جيسون هاردي بنيانگذار موزيك اعلام كرد: "اين كار به افراد اجازه مي دهد كه اين لحظات خاص را در زمان ايجاد كنند.اين برنامه يك آهنك تصويري از زندگي شما مي سازد."
مهم نيست كه چه موسيقي اي گوش مي كنيد.هدفون Muzik از يك تكنولوژي از نوع shazam استفاده مي كند كه تشخيص مي دهد كه شما به چه آهنگي گوش مي كنيد. پس از آن اين برنامه قادر است كه اطلاعات مربوط به آن آهنگ را بيابد و يك لينك از يك منبع قانوني (كه معمولا spotify است) براي آن پيدا كند و از اين طريق به صورت اتوماتيك اين لينك را به تویيت متصل كند.
براي اينكه اين كار بهتر انجام شود خيلي با سخت افزار سر و كار نداريم و اين كارها از طريق نرم افزار دستگاه انجام مي گيرد.
هنوز وقتي در مورد مشاركت كمپاني توئيتر و هدفون Muzik سؤال مي شود،هاردي پاسخي وراي اين مطالب ارائه نمي كند:"من مي توانم به شما بگويم كه بخشي از اين همكاري مربوط به سهولت ارتباط افراد با يكديگر براي به اشتراك گذاري موسيقي است.اين همكاري فرهنگ ها را به هم متصل مي كند.
نشانه هايي براي فهم بهتر اين موضوع وجود دارد.چند سال پيش، توئيتر وقتي سرويس We Are Hunted را خريداري كرد، از موسيقي استفاده كرد.يك وب سايت مختص موزيك را به همراه برنامه هايي براي سيستم عامل هاي اندرويد و ios ايجاد كرد كه قرار بود به افراد براي پيدا كردن آهنگ هاي بيشتر كه به وسيله هنرمندان و دوستان شما تویيت مي شود،كمك كند. متاسفانه اين برنامه لغو شد.اين كمپاني هنوز به سرويس هاي ديگري مانندspotify و Radio متكي است كه اگر كاربران بخواهند به آهنگ به صورت كامل گوش كنند، از آنها استفاده مي كنند و افراد با اين سيستم ارتباط زيادي برقرار نكرده اند.

جالب است كه وب سايت و حساب كاربري كه اين كمپاني براي موسيقي ايجاد كرده بود، هنوز هم كار مي كند.اخبار مربوط به موسيقي در سراسر جهان را تویيت مي كند و گاهي كارهاي جديد هنرمندان را مجددا تویيت مي كند و هم چنين يك ليست از ترانه هاي محبوب را ايجاد كرده است.با توجه به عملكرد مستمر اين برنامه،به نظر مي رسد كه تویيتر هنوز به افزودن موسيقي به سرويس هايش تمايل دارد.

ولي به جاي اينكه اين كمپاني خودش برنامه يا سرويسي را راه اندازي كند كه با ريسك بالايي مواجه است،بهتر نيست كه توئيتر در تكنولوژي موسيقي مانند shazam سرمايه گذاري كند؟چه اتفاقی می افتد اگر هر فردي با هر نوع موسيقي كه گوش مي كند بتواند با فشردن يك دكمه، آن را در توئيتر به اشتراك بگذارد و چه مي شود اگر تكنولوژي تشخيص موسيقي در توئيتر ايجاد شود و ديگر نيازي به كپي كردن آن از جاهاي ديگر نباشد؟ لازم به يادآوري است كه شبكه اجتماعي فيسبوك كه رقيب اين كمپاني است،داراي تكنولوژي تشخيص آهنگ بوده و در برنامه هاي موبايل خود آن را به كار مي برد.بنابراين اين ايده خيلي هم دور از ذهن نيست و تصور اينكه توئيتر از چنين امكاني بهره مند شود خيلي بعيد به نظر نمي رسد.

البته حوزه موسيقي با خطراتي نيز مواجه است.كمپاني Rdio اخيرا تعطيل شده و Spotify هم مانند قبل درآمد ندارد.ولي اگر ما اين اصطلاح "ارتباط فرهنگ ها" را كه توسط هاردي مطرح شد در نظر بگيريم،متوجه مي شويم كه شايد توئيتر با استفاده از تكنولوژي shazam بتواند در حوزه موسيقي كار كند و حتي نشان دهد كه شما كدام برنامه هاي تلويزيوني يا فيلم ها را مشاهده كنيد.برنامه هايي (از جمله فيسبوك) براي اين كار وجود دارد.پس اين اتفاق غير ممكن نيست.
هاردي از قبل تجربه كار در زمينه هدفون را داشته است.او يكي از مديران توليد شركت SMS Audio در بخش سخت افزار صوتي بود كه توسط 50cent خواننده رپ مشهور هدايت مي شد.ولي او مي خواست هدفون هايي بسازد كه داراي امكانات بيشتري باشد.به همين دليل اين كمپاني را ترك كرد و در سال ٢٠١٣ با هدفون Muzik براي ارتباط مردم جهان بازگشت.

هاردي كه يكي از شركاي توئيتر نيز هست گفت:" مي دانم كه اين موضوع مانند يك رويا به نظر مي رسد،من معتقدم كه موسيقي يكي از انواع هنر است كه داراي يك توانايي خارق العاده براي ارتباط افراد است.من مي خواهم محصولي را توليد كنم كه در زندگي افراد تغييري ايجاد كند و موجب سهولت در ارتباط بين آنها شود.كاري كه ما مي خواهيم با هم انجام دهيم،تغيير اين جهان است."
اين يك هدف بزرگ است ولي توئيتر براي پيشرفت بايد به آن برسد.

منبع:insider

ارسال نظر