دو مدل جدید پلی استیشن ۴ در راه است!

همان طور که اطلاع دارید، کمپانی نامدار سونی به منظور بروز رسانی سخت افزارهای کنسول نسل هشتم خود یعنی پلی استیشن ۴، بزودی از مدل ارتقا یافته این دستگاه بازی رونمایی خواهد کرد. اما اخیرا گزارشاتی در سراسر فضای مجازی مبنی بر رونمایی از یک مدل جدید و استاندارد کنسول پلی استیشن ۴ در کنار مدل ارتقا یافته این کنسول به گوش می رسد. این گزارشات توسط رسانه معتبر The Wall Street Journal منتشر شده و گویا سونی با عرضه مدل جدید و استاندارد کنسول PlayStation 4، قصد دارد که تقاضا این مدل را کاهش ندهد و همچنان به فروش مدل استاندارد ادامه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

دو مدل جدید پلی استیشن ۴ در راه است!

اما اخیرا گزارشاتی در سراسر فضای مجازی مبنی بر رونمایی از یک مدل جدید و استاندارد کنسول پلی استیشن ۴ در کنار مدل ارتقا یافته این کنسول به گوش می رسد. این گزارشات توسط رسانه معتبر The Wall Street Journal منتشر شده و گویا سونی با عرضه مدل جدید و استاندارد کنسول PlayStation 4، قصد دارد که تقاضا این مدل را کاهش ندهد و همچنان به فروش مدل استاندارد ادامه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، پیش بینی می شود که با عرضه مدل ارتقا یافته کنسول پلی استیشن ۴ که به نام پلی استیشن ۴ نئو شناخته می شود، میزان فروش مدل استاندارد کاهش یابد چرا که بیشتر گیمرها به سراغ کنسول قدرتمند سونی خواهند رفت. کمپانی همیشه رقیب سونی یعنی مایکروسافت، با عرضه مدل اسلیم کنسول ایکس باکس وان بازار را برای عرضه مدل ارتقا یافته و قدرتمند ایکس باکس (ایکس باکس اسکورپیو) آماده می کند. حال گزارشات حاکی از آن است که سونی هم همانند رموندی ها، قصد عرضه مدل جدید و استاندارد PlayStation 4 را دارد.

چندی پیش رسانه شناخته شده The Wall Street Journal با اعلام این گزارش، موج جدیدی را به راه انداخت و طرفداران منتظر رونمایی از دو مدل جدید کنسول پلی استیشن ۴ هستند! در خبرهای قبلی خدمت شما کاربران رسانه کلیک عرض کردیم که بزودی در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا، نشست پلی استیشن برگزار می شود و بر اساس ادعای چند منبع معتبر، سونی در این نشست از کنسول پلی استیشن ۴ نئو رونمایی می کند. این نشست در ساعت ۳ بعد از ظهر روز ۷ سپتامبر به وقت ایالات متحده آمریکا (ساعت ۱۱:۳۰ شب روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه سال ۱۳۹۵ به وقت ایران) در سالن نمایش پلی‌ استیشن شهر نیویورک برگزار خواهد شد. رسانه کلیک همانند همیشه، این نشست را به صورت کامل پوشش خواهد داد. همراه کلیک باشید...

اگرچه کمپانی ژاپنی سونی هنوز در خصوص این گزارشات واکنشی نداشته و به تمامی سوالات، پاسخی نداده است. پس از انتشار این گزارش، گزارشگر وب سایت معتبر گیم اسپات به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشست پلی استیشن و مدل استاندارد و جدید پلی استیشن ۴، تماسی با مسئولین این شرکت برقرار کرده است. سخنگوی سونی در پاسخ به سوال وب سایت گیم اسپات اعلام کرد:

بخش سرگرمی های شرکت سونی هیچ واکنشی در خصوص شایعات، گزارشات و حدس و گمان ها نشان نخواهد داد.

اگر خاطرتان باشد، سونی دقایقی قبل از برگزاری کنفرانس رسمی شرکت مایکروسافت در رویداد E3 سال میلادی جاری، به صورت رسمی خبر عرضه مدل ارتقا یافته و قدرتمند کنسول پلی استیشن ۴ را تایید کرد. آقای آندرو هاوس، مدیر عامل بخش سرگرمی کمپانی سونی، اعلام کرد که سخت افزار این مدل، ارتقا یافته و بازی های ویدیویی را با کیفیت بهتری به نمایش خواهد گذاشت. همچنین بر اساس گزارشات، کنسول پلی استیشن ۴ نئو از رزولوشن بی نظیر ۴K نیز پشتیبانی می کند و با هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، هماهنگ شده است. البته آقای آندرو هاوس تاکید کرد که قیمت این مدل، بدون شک بیشتر از مدل استاندارد پلی استیشن ۴ خواهد بود چرا که سخت افزار به کار رفته، قیمت بیشتری دارند.

PS4

شایان به ذکر است بزودی مراسم توکیو گیم شو سال میلادی جاری برگزار خواهد شد. برخی از تحلیل گران معتقد بودند که سونی در این مراسم از کنسول میان نسلی جدید خود رونمایی می کند. رویداد Tokyo Game Show در روز ۱۵ سپتامبر سال میلادی جاری (مصادف با پنج‌ شنبه ۲۵ شهریور ماه سال ۱۳۹۵) و در شهر توکیو برگزار خواهد شد. اما با توجه به برگزاری نشست پلی استیشن در شهر نیویورک، مشخص شد که سونی مراسم اختصاصی و خصوصی ای برای رونمایی از کنسول های جدید برگزار می کند.

نگرانی ای که برای دارندگان کنسول پلی استیشن ۴ ایجاد شده است، توسط شرکت سونی برطرف شد. دارندگان پلی استیشن ۴ از عرضه مدل ارتقا یافته و عدم عرضه بازی های جدید بر روی مدل استاندارد PlayStation 4 نگران بودند که سرانجام، آقای آندرو هاوس اعلام کرد که پس از عرضه مدل ارتقا یافته کنسول نسل هشتم (پلی استیشن ۴ نئو)، سونی همچنان به پشتیبانی خود از مدل استاندارد ادامه می دهد. این بدان معناست که همچنان شاهد عرضه عناوین انحصاری بر روی مدل استاندارد کنسول پلی استیشن ۴ خواهیم بود و از این بابت، هیچ نگرانی ای وجود ندارد و شما نیازی به تعویض کنسول خود به مدل جدید و ارتقا یافته ندارید. البته سازندگان و توسعه دهندگان بازی های ویدیویی، برای پورت بازی به هر دو مدل از کنسول نسل هشتم سونی، باید کمی تلاش کنند و وقت بیشتری را صرف طراحی و ساخت آن کنند.

تا به امروز با اینکه عرضه کنسول های میان نسلی جدید کار را برای سازندگان سخت تر می کنند، بر خلاف تصور، سازندگان از ایده عرضه کنسول های قدرتمند موافق هستند به طوری که کمپانی های بزرگی نظیر الکترونیک آرتز، بتسدا و... حمایت خود را از کمپانی های مایکروسافت و سونی اعلام کردند. بروز رسانی سخت افزار کنسول ها کار بسیار سختی نیست اما پروسه ساخت یک بازی ویدیویی را طولانی می کند چرا که سازندگان باید بازی ویدیویی خود را بر روی دو کنسول جدید نیز پورت کنند. اما قدرت بیشتر سخت افزارها، راه را برای پیاده سازی ایده های سازندگان هموارتر می کند و سازندگان می توانند جزئیات بیشتری را به اثر ویدیویی خود اضافه و آن ها را به واقعیت، نزدیک و نزدیک تر کنند.

از آن طرف، رموندی ها نیز در تعطیلات سال میلادی نو (۲۰۱۷) کنسول ارتقا یافته و قدرتمند ایکس باکس اسکورپیو را روانه بازار می کنند. بر اساس ادعای برخی منابع، سخت افزار به کار رفته در کنسول ایکس باکس اسکورپیو بسیار قدرتمند می باشد و بازی های ویدیویی را با بهترین کیفیت ممکن اجرا خواهد کرد. شرکت مایکروسافت نیز اعلام کرد کنسول ایکس باکس اسکورپیو، قدرتمندترین کنسول حال حاضر خواهد بود. البته در صورت رونمایی از کنسول پلی استیشن نئو در نشست پلی استیشن، قطعا پس از گذشت چند هفته، شاهد عرضه رسمی کنسول در بازار جهانی خواهیم بود. در این صورت، کنسول پلی استیشن ۴ نئو یک سال زودتر از کنسول ایکس باکس اسکورپیو وارد بازار می شود و به فروش کنسول ارتقا یافته رموندی ها، تاثیر به سزایی می گذارد.

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با مدل جدید استاندارد کنسول پلی استیشن ۴ چیست؟ آیا همانند کنسول ایکس باکس وان اس (مدل کوچک تر شده دستگاه)، شاهد مدل اسلیم پلی استیشن ۴ خواهیم بود؟ این اقدام سونی را چگونه ارزیابی می کنید؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر