توقف فعالیت دو کارخانه سونی به علت زلزله ژاپن

کارخانه تولید سنسور دوربین سونی در جزیره کیوشو به دلیل وقوع زلزله مرگبار اخیر بسته شد. کارخانه Kumamoto Prefecture هم دومین کارخانه سونی بود که به دلیل وقوع این زلزله عملیات خود را متوقف ساخت.

توقف فعالیت دو کارخانه سونی به علت زلزله ژاپن

اگر این کارخانه‌ها مجددا عملیات خود را آغاز نکنند، سونی و شریک تجاری‌اش که حساب ویژه‌ای بروی سنسورهای CMOS باز کرده بودند به دردسر دچار می‌شوند.

به گزارش کلیک- هم‌اکنون نزدیک به ۴۰ درصد از سهم بازار دوربین محصولات هوشمند را کمپانی سونی و سنسورهای دوربین این شرکت به خود اختصاص داده‌اند. خوشبختانه سخنگوی سونی اعلام کرده که به این زودی اختلالی در عرضه محصولات سونی رخ نخواهد داد، چرا که بخش زیادی از محصولات این شرکت از پیش تولید شده و آماده عرضه به بازار هستند. با این‌حال تعطیلی کارخانه‌های سونی مطمئنا بر روی عملکرد این شرکت تاثیرگذار خواهد بود. بنا به گزارشات به دست آمده، سونی به صورت ۲۴ ساعته در حال بررسی صدمات وارده بر کارخانه‌ها است.

سونی اعلام کرده که پس از اتمام پس لرزه‌ها، کارخانه‌های مورد نظر مجددا کار خود را از سر آغاز می‌کنند. اما همچنان آمار دقیقی از زمان بازگشایی مجدد آن‌ها در دسترس نیست. امیدوار هستیم که این پس لرزه‌ها هرچه زودتر تمام شوند و سونی مجددا به فعالیت‌های خود ادامه دهد. زمین لرزه‌ای ۹ ریشتری که در سال ۲۰۱۱ در توهوکو ژاپن رخ داد ۹۰۰ پس‌ لرزه در بر داشت که ۳ عدد از این پس‌ لرزه‌ها بیش از ۷ ریشتر بزرگی داشتند. حال باید دید که زلزله اخیر چه پس لرزه‌هایی را به همراه دارد.

منبع:

gsmarena

ارسال نظر