تحقق تایپ با امواج مغزی در آینده ای نزدیک

در آینده ای نه چندان دور تنها با استفاده از افکارمان می توانیم با کامپیوتر و افراد دیگر ارتباط برقرار کنیم.

تحقق تایپ با امواج مغزی در آینده ای نزدیک

به گزارش کلیک، تا چند سال قبل، تلاش دانشمندان روی نوعی تکنولوژی متمرکز بود که مغز را به ابزارهای الکترونیکی وصل کند. اما به تازگی دو دستگاه جدید رونمائی شده است که می تواند در آینده نزدیک بدون صفحه کلید به تایپ ما کمک کند. یک هدست بی سیم امواج مغزی و سنسور مغز که پس از اتمام کارش در داخل بدن محو می شود.

wireless-brain-headset-split-670

فرآیند ذهن خوانی: تکنولوژی پیشرفته ی کنترل مغز
دانشمندان به تازگی راه ساده ای را برای نمایش کارکرد مغز پیدا کرده اند و اخیراً اولین سیستم نظارت بر فعالیت مغز را ساختند که 64 کانال دارد و به شکل پوششی قابل حمل بر روی مغز است و قابل مقایسه با تجهیزات هنری موجود در آزمایشگاه های تحقیقاتی است.
بر اساس این تحقیق شرایطی برای دانشمندان و پزشکان فراهم می شود که بدون کاشت قطب های مغناطیسی، عملکرد یا فعالیت مغز را بررسی کنند. این دستگاه تنها با قرار دادن آن بر روی سر، پیشرفت زیادی در تحریک مغز داشته است.

بر اساس این تحقیقات، یکی از دو اختراع که واضح تر است و 64 کانال دارد برای نمایش به شکل EEG و بررسی تنظیمات بالینی است که به پوست سر بیمار وصل می شود و دستگاه دیگر20 کانال دارد که سرعت بالائی در خواندن مغز دارد و در مواردی که ضربه یا سکته ی مغزی به مغز آسیب رسانده است و بیمار زمان زیادی ندارد، استفاده می شود.
استفاده از این دستگاه با وجود اینکه خیلی واضح نیست،آسان تر است وتنها با ضربه زدن به موی بیمار می تواند امواج مغزی را بخواند. این دستگاه در مهندسی زیست پزشکی،در تحقیقی که در رابطه با معاملات IEEE بود ، معرفی شد.

گروه محققین علاقه مند به نمایشگر بی سیم EEG معتقد هستند که روزی سیستم تصویر برداری آنها می تواند با سنسورهای تلفن همراه و گوشی های هوشمند برای پیگیری حالات مغز در طی روز و حتی افزایش قابلیت های آن کار کند.
مایک یو چی معتقد است که با استفاده از مقیاس بزرگتر، تصویر برداری عصبی واضح تر خواهد شد. مایک گروه را در توسعه این هدست راهنمائی کرد. این هدست در منزل و حتی زمانی که شخص در حال رانندگی است، کاربرد دارد.

منبع: PCworld

ارسال نظر