آیا «اکویی فکس» و «اوبر» می توانند آبروی از دست رفته خود را دوباره به دست آورند؟

رسانه کلیک - بسیاری از شرکت‌های بزرگ و کوچک به دنبال جلب رضایت مشتریان خود هستند، اما گاهی پیش می آید که با کوچک‌ترین اشتباه، جایگاه خود را به خطر می‌اندازند.

آیا «اکویی فکس» و «اوبر» می توانند آبروی از دست رفته خود را دوباره به دست آورند؟

بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند اکویی فکس و اوبر با ارائه خدمات مختلف به دنبال پایداری در بازار هستند و همه تلاش خود را می‌کنند تا با ارائه خدمات جدیدتر از سایر رقبای خود پیشی بگیرند. حال علی‌رغم همه تلاشی که این شرکت‌ها می‌کنند، گاهی خطاهای بسیار بزرگی مرتکب می‌شوند که بازگشت به جایگاه اولیه را برای خود دشوار و به یک چالش بزرگ تبدیل می‌کنند.

شرکت اکویی فکس (Equifax) که شرکت خدمات اطلاعاتی و فناوری اطلاعات است، سهواً، اطلاعات مربوط به ۱۴۳ میلیون نفر را منتشر کرد. با چنین اشتباهی، این شرکت به یکی از بزرگ‌ترین دشمنان آمریکایی‌ها تبدیل شد و بسیاری از مردم اعتماد خود را نسبت به این شرکت از دست دادند.

البته جنس چالش‌های مکرر شرکت‌های بزرگ با هم متفاوت است و قطعا تأثیری را که این چالش‌ها بر مشتریان می‌گذارد، نیز فرق می‌کند. برای مثال، شرکت خودروسازی فولکس‌واگن، توانست از مهلکه موتورهای دیزلی خود جان سالم به در ببرد و به یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های خودروسازی تبدیل شود.

شرکت اوبر نیز علی‌رغم همه مشکلاتی که امسال با آن مواجه شد، از تعرض در محیط کار گرفته تا مرافعه‌های دادگاهی و استعفای مدیر عاملش، همچنان در بازار به طور موفقی فعالیت دارد.

به گفته بسیاری از اساتید بازاریابی، تغییر مدیریت این شرکت شاید در مجموع به نفع این شرکت تمام شد، اما برای پایداری در بازار و در میان سایر رقبا، اوبر باید به یک تغییر کلی دست بزند. حال با وجود اینکه شرکت‌های رقیب از مرافعه‌های اوبر بسیار سود برده‌اند، رشد این شرکت همچنان بالا است اما درک این شرکت از اوضاع و شرایط خود و مشتریانش باعث شد که به‌رغم تمامی مشکلات قانونی که در شهرهای مختلف دارد، به فعالیت‌های خود به صورت مستمر ادامه دهد.

شهر جدید یعنی قوانین جدید؛ شرکتی مانند اوبر که دائماً با شهرها و قوانین جدید سر و کار دارد، به سیاست‌های مناسب نیز احتیاج خواهد داشت؛ شاید به همین دلیل است که مشاهده می‌کنیم مدیر عامل جدید این شرکت، دارا خسروشاهی در نامه‌ای سرگشاده از اتفاقاتی که برای این شرکت رخ داده، ابراز پشیمانی می‌کند.

علی‌رغم مشکلاتی که هر دو شرکت اکویی فکس و اوبر با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیاری از کارشناسان معتقدند که این دو شرکت با مدیریت صادقانه و قاطعانه می‌توانند آبروی از دست رفته خود را احیا کنند.

ارسال نظر