دسترسی به اوبر در توکیو به عنوان تاکسی

رسانه کلیک - پس از حل چالش های قانونی و محدودیت های سختگیرانه در ژاپن، خودروهای اوبر بالاخره وارد توکیو شدند. البته این خودوها به عنوان تاکسی قابل دسترسی هستند. 

دسترسی به اوبر در توکیو به عنوان تاکسی

خودروهای اوبر در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان مورد استفاده قرار می گیرند، اما خیابان های توکیو تا کنون رنگ این فناوری را به خود ندیده اند. خال خبر رسیده که از روز جمعه، پایتخت ژاپن نیز می تواند از استفاده از اپلیکیشن Uber استفاده کند.

ترکیبی از محدودیت های سختگیرانه روی اشتراک سواری و لجاجت عمومی، مانع ورود فناوری اوبر به این کلان شهر معروف ژاپن شده است. با این حال، اوبر بالاخره توانست در مسیرهای توکیو آغاز به کار کند. طبق گزارش بلومبرگ، کمپانی اوبر علیرغم تقریبا شش سال فعالیت در توکیو، بالاخره خودروهای خود را وارد این شهر کرد. البته، عملکرد اوبر به صورت اشتراک سواری نیست، بلکه 600 خودرو به عنوان تاکسی در مناطق تجاری مرکزی و نواحی شهری پر رفت و آمد مانند آکیهابارا، آساکوسا و شیناگاوا مشغول به کار می شوند. این پوشش تا آخر سال 2020 به تمام مناطق مرکزی توکیو خواهد رسید.

به طور کلی دسترسی به اوبر هم برای حمل و نقل ژاپن و هم برای کمپانی آمریکایی موضوع حائز اهمیتی به شمار می آید. چیزی نمانده که این شرکت جایگاهی را در سیستم حمل و نقل تمام شهرهای مطرح و بزرگ به دست آورد و حضور در توکیو یک مشکل بسیار بزرگ در این راستا را حل می کند. از لحاظ تئوری، دسترسی به اوبر همچنین به ساکنین این شهر ژاپنی کمک می کند تا از سواری مبتنی بر اپلیکیشن استفاده کنند. بسیاری افراد محلی هنوز با نمایش دست برای خود تاکسی می گیرند! کمتر از 5 درصد سواری ها به وسیله اپلیکیشن اوبر مورد استفاده قرار می گیرند. بدین ترتیب ساکنین توکیو می توانند از رفاه و مزایای فناوری اوبر، نظیر ردیابی سواری زنده استفاده کرده و در عین حال، عادات معمولی خود را حفظ کنند.

ارسال نظر