پرواز تاکسی های پرنده اوبر بر فراز آسمان دوبی و تگزاس تا سال ۲۰۲۰

در حال حاضر بیشتر حمل و نقل انسان‌ها در روی زمین صورت می‌گیرد و تنها شاهد حمل و نقل‌های بزرگ چون سفر یا برخی دیگر هستیم که بوسیله هواپیماهای بزرگ مسافربری صورت گیرد. در این میان شرکت‌های مختلفی قصد دارند تا پایان دهد وسایل نقلیه پرنده در آسمان شهرها به پرواز درآورند.

پرواز تاکسی های پرنده اوبر بر فراز آسمان دوبی و تگزاس تا سال ۲۰۲۰

به گزارش کلیک - شرکت اوبر که سرویس اجاره خودرو محسوب می‌شود، قصد داشته بزودی این رویا را به حقیقت تبدیل کند. رویایی که دور نبوده و برخی کمپانی‌ها با تلاش در این زمینه پرواز اتومبیل‌ها را به حقیقت تبدیل خواهند کرد.

Jeff Holden یکی از مدیران شرکت اوبر طی کنفرانسی بیان داشت که شرکت موردبحث قصد داشته تا سال ۲۰۲۰ تاکسی پرنده را در Fort Worth، دالاس، تگزاس و دوبی به راه می‌اندازد. این تاکسی‌ها در حقیق هواپیماهای کوچک با چهار پروانه هستند که اوبر نمونه مفهومی آن را به نمایش گذاشته است. برای راه‌اندازی تاکسی پرنده بایستی ایستگاه های فرود هواپیمایی ایجاد شده که شامل چند جایگاه می‌شود و افراد می‌توانند همانند تاکسی با مراجعه به ایستگاه از سرویس بهره ببرند. براساس پیش بینی‌های انجام گرفته، هنگامی که فرد بخواهد از Marina سانفرانسیسکو به San Jose نقل مکان کند تنها ۱۵ دقیقه زمان خواهد برد.

البته هزینه هر سرویس باید بیشتر از UberX بوده و این یعنی به ازای هر ۱٫۶ کیلومتر باید ۱٫۳۲ دلار هزینه کرد که قطعا مبلغ مناسبی باتوجه به نوع سرویس محسوب می‌شود. البته اوبر هیچ اشاره‌ای به دیگر جزئیات سرویس جدید خود نداشته و باید تا سال ۲۰۲۰ منتظر ماند تا پروژه بزرگ اوبر به نتیجه برسد. همانطور که گفته شد برای به سرانجام رسیدن پروژه چند ایستگاه فرودگاهی ایجاد کرد و خود کم هزینه نخواهد داشت، بنابراین هزینه سرویس بالا جای تعجبی ندارد. اوبر برای انجام این پروژه بزرگ و بلندپروازانه برنامه‌های مختلفی داشته و قصد دارد با شرکت‌های بزرگی همکاری کند.

برای مثال Hillwood به تامین جایگاه فرود، شارژ زیرساخت و هاب VTOL خواهد پرداخت. به گزارش رویترز، اوبر ابتدا پروژه خود را از دالاس شروع می‌کند و شرکت‌هایی چون Bell Helicopter, Aurora, Pipistrel, Mooney و Embraer به ساخت تاکسی پرنده شرکت موردبحث می‌پردازند.

به هر حال برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشاهده کرده نتیجه پروژه بزرگی که اوبر در آن قدم برداشته چه خواهد بود. آیا یک پروژه موفقی خواهد بود یا خیر، بنابراین تنها باید به انتظار ادامه داد.

منبع: motor1

ارسال نظر