مجوز ادامه فعالیت اوبر در لندن باطل می شود

رسانه کلیک - سازمان حمل و نقل انگلیس ضمن بی مسئولیت خواندن اوبر در ارائه خدمات، از ابطال مجوز این سرویس هم‌سفری در لندن خبر داد.

مجوز ادامه فعالیت اوبر در لندن باطل می شود

شرکت اوبر (Uber) متهم به بی‌مسئولیتی در قبال مشتریان خود شد و به همین دلیل این استارت‌آپ مطرح، تنها تا ۳۰ سپتامبر برابر با ۸ مهر، مجوز فعالیت دارد. ابطال مجوز اوبر در شرایطی رقم خورد که سازمان حمل و نقل انگلیس اعلام کرد که این شرکت کارایی و شایستگی لازم را برای ادامه فعالیت ندارد. به گفته این سازمان، رفتار و رویکرد اوبر نشان می‌دهد که این شرکت در برابر وظایفش از خود مسئولیت‌پذیری نشان نمی دهد.

اوبر، شرکت حمل و نقلی است که در سال ۲۰۰۹ پایه‌ریزی شد و در طول این سال‌ها، گران‌ترین استارت‌آپ با ارزشی معادل ۶۸ میلیارد دلار شناخته شده است. اوبر از ابتدا با استراتژی ارائه خدمات خوب اما بدون عذرخواهی در صورت بروز هر گونه مشکلی، فعالیت خود را آغاز کرد. این رویکرد تا مدت‌ها خوب پیش رفت و باعث رشد این شرکت نیز شد اما ظاهراً دوره این استراتژی به سر رسیده است.

دارا خسروشاهی که به‌ تازگی به سمت مدیریت اوبر منصوب شده، در خصوص ابطال مجوز اوبر اعلام کرد: «شاید این کار به نظر ناعادلانه باشد اما بزرگ‌ترین تغییرات با خودشناسی حاصل می‌شود. حال زمان آن فرا رسیده تا خود را بیشتر و بهتر بشناسیم، چرا که تکرار روش‌های اشتباه، هزینه بسیار سنگینی در پی دارد».

موفقیت‌های اوبر پس از اعتراضات بسیار شدید مردم در فضای مجازی و ادعای آزار و اذیت‌های جنسی کارکنان این شرکت، کاهش پیدا کرد و باعث شد مدیر عامل قبلی این شرکت از مقام خود کناره‌گیری کند.

حال اوبر تنها ۲۱ روز فرصت دارد تا درخواست استیناف دهد.

لازم به ذکر است، خسروشاهی موافقت خود را مبنی بر ارائه درخواست استیناف اعلام کرده است و در طول روند دادرسی، این شرکت همچنان می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

ارسال نظر