آیا اوبر موفق می‌شود مجوز فعالیت در لندن را پس بگیرد؟

رسانه کلیک - شرکت اوبر از پایان ماه جاری میلادی مجوز فعالیت در شهر لندن را از دست می‌دهد. مسئولان این شرکت در حال رایزنی با سازمان حمل‌ و نقل شهری لندن هستند تا این مشکل را حل کنند.

آیا اوبر موفق می‌شود مجوز فعالیت در لندن را پس بگیرد؟

به گزارش کلیک ؛ وب‌سایت engadget در گزارشی نوشت؛ «تام الویدج» مدیر سفرهای شهری اوبر گفت: «ما دنبال این هستیم که بدانیم چه کارهایی باید انجام شود تا این مجوز را دوباره به‌دست آوریم. اوبر تمایل دارد تا این تجارت را حفظ کند».

سازمان حمل‌ و نقل شهری لندن (TfL) روز جمعه اعلام کرد که با درخواست تمدید مجوز فعالیت شرکت خدمات تاکسیرانی آمریکایی اوبر که پایان ماه جاری میلادی منقضی خواهد شد، مخالفت کرده است.

سازمان حمل‌ و نقل این شهر گفته است: «Uber برخی مقررات این سازمان همچون اخذ گواهی پزشکی رانندگان و گزارش جرائم جدی به نهادهای امنیتی را نقض کرده است».

از طرفی شرکت Uber متهم به بی‌مسئولیتی در قبال مشتریان خود شده است. اوبر، شرکت حمل و نقلی است که در سال ۲۰۰۹ پایه‌ریزی شد و در طول این سال‌ها، گران‌ترین استارت‌آپ با ارزشی معادل ۶۸ میلیارد دلار شناخته شده است. این شرکت از ابتدا با استراتژی ارائه خدمات دارای ارزش افزوده اما با سیاست بدون عذرخواهی در صورت بروز هر گونه مشکلی، فعالیت خود را آغاز کرد. این رویکرد تا مدت‌ها خوب پیش رفت و باعث رشد این شرکت نیز شد، اما ظاهراً دوره این استراتژی به سر رسیده است.

برخی از روزنامه‌های داخلی لندن گزارش داده‌اند که سازمان حمل‌ و نقل شهری لندن موضع نرم‌تری برای مذاکره با اوبر در پیش گرفته است. آنها مطمئن نیستند که Uber و TfL چه زمان و چطور برای مذاکره مجدد اقدام خواهند کرد اما به نظر می‌رسد که اولین قدم‌ها برداشته شده است.
از سوی دیگر تغییر مدیریت Uber که به تازگی انجام شده ممکن است بر رویکردهای این شرکت تأثیر بگذارد.

دارا خسروشاهی مدیر عامل جدید اوبر گفته است که برخی از سیاست‌های گذشته، هزینه‌های بالایی برای این شرکت در پی داشته است.

ارسال نظر