مسافران و رانندگان اوبر در فرانسه بیمه رایگان می‌شوند

رسانه کلیک – براساس لایحه جدید قانون کار کشور فرانسه،کارگران مستقلی که در سال بیشتر از ۶۰۰۰ دلار درآمد دارند،بیمه می شوند.شرکت اوبر یکی از شرکت هایی است که مشمول این قانون می شود.

مسافران و رانندگان اوبر در فرانسه بیمه رایگان می‌شوند

رانندگان و مسافران سرویس تاکسی اینترنتی اوبر در فرانسه طی چند ماه آینده به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند. شرکت اوبر با همکاری شرکت بیمه Axa تصمیم گرفته‌اند تا این حق بیمه را در اختیار مسافران و رانندگان فرانسوی قرار دهند.

اوبر لطف بزرگی در حق رانندگان خود نکرده، تنها از قانون کار فرانسه تبعیت کرده است. بر اساس این قانون که از ژانویه ۲۰۱۸ عملی خواهد شد، کارمندان و کارگرانی که در سال بیش از ۶۰۰۰ دلار درآمد دارند، باید بیمه شوند. امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در آخرین اظهارات خود به این نکته اشاره‌کرده که هدف اصلی از وضع این قانون امنیت کاری کارگران مستقل بوده است. این قشر پس از به اجرا درآمدن این قانون از بیمه بیکاری نیز بهره‌مند می‌شوند و شرایطی مشابه با کارمندان و کارگران غیرمستقل خواهند داشت.

هنوز مشخص نیست که شرکت بیمه Axa تنها بیمه پزشکی را به رانندگان و مسافران اوبر اختصاص می‌دهد یا بیمه‌های دیگر نظیر بازنشستگی هم شامل این می‌شود یا نه.

شرکت‌های بیمه فرانسوی، اکثر بیمه‌شدگان خود را بیمه عمر هم می‌کنند باید دید که Axa بیمه عمر خود را به شرکت اوبر و رانندگان اختصاص خواهد داد.

یکی از اصلی‌ترین انتقادها به شرکت‌هایی نظیر اوبر که با کارگران مستقل سروکار دارند، مسئله امنیت شغلی و مزایای کارگران است که به نظر می‌رسد با بیمه این کارگران بخش قابل‌توجهی از این مسئله حل خواهد شد. قوانین اخیر فرانسه نشان می‌دهد که مکرون قصد دارد از کارگران مستقل حمایت کرده و شرکت‌های در رابطه با کارگران مستقل را تقویت کند.

رانندگان آمریکایی اوبر در حال حاضر از بیمه برخوردار هستند که البته حق بیمه رانندگان آمریکایی اوبر رایگان نیست و آن‌ها موظف به پرداخت حق بیمه هستند.

ارسال نظر