ربات کوچک و راهنمای Alpha 2 کمپانی UBTech به CES 2016 آورده شد

کمپانی UBTech در جریان نمایشگاه CES 2016 رسما از ربات کوچ و جدیدی با نام Alpha 2 رونمایی کرد که قابلیت‎‌های جالب توجه‌ای را ارائه می‌کند.

ربات کوچک و راهنمای Alpha 2 کمپانی UBTech به CES 2016 آورده شد

این ربات که می‌توانید از ماه مارس ال جاری با پرداخت مبلغ 1300 دلار آن را خریداری کنید یک ربات دستورپذیر صوتی است. بنابراین این ربات می‌توانید دستورات صوتی شما را تشخیص داده و اقدامات مد نظرتان را انجام دهد.

البته در طور رونمایی از این ربات کمپانی UBTech از دستورات صوتی به منظور کنتل این ربات استفاده نکرد و تنها از اپلیکیشن‌های اندرویدی و آی او اسی اختصاصی این ربات بدین منظور بهره گرفت. این ربات در نمایشگاه CES 2016 توجه بسیاری از افراد را به سمت و سوی خود جلب نمود.

ربات Alpha 2 کمپانی UBTech می‌تواند به ضبط تصاویر محیط و عکسبرداری هوشمندانه بپردازد. این ربات همچنین با برنامه‌ریزی دقیق خود می‌تواند مانند یک آموزش دهنده در هر زمینه‌ای عمل کند. شما همچنین می‌توانید برای ربات Alpha 2 خود زمان هشدار و یادآوری تعیین کنید و این ربات در زمان‌های تعیین شده شما را آگاه می‌سازد. ربات Alpha 2 همچنین می‌توانید کنترل اجزای هوشمند خانه را در دست بگیرد. منظور از اجزای هوشمند در واقع لوازمی است که از تکنولوژی اینترنت اشیاء پشتیبانی می‌کنند. برخی از این لوازم شامل تلویزیون‌های هوشمند، لامپ‌های هوشمند، قفل هوشمند و ... می‌شود. این ربات کوچک برنامه‌ریزی‌های مربوط به پخش صوتی، ایفای نقش به عنوان DJ، ارائه حرکات یوگا، آموزش رقصیدن و .... را نیز به همراه دارد.

2

کمپانی UBTech در طراحی ربات Alpha 2 خود از ادغام‌ رنگ‌ سفید با رنگ‌های دیگر بهره گرفته است. در نمایشگاه CES 2016 از نظر تنوع رنگی این ربات در دو نسخه سفید آبی و سفید قرمز رونمایی شد، اما کمپانی UBTech اعلام کرده که این ربات از نظر رنگی در آینده‌ی نزدیک شامل گزینه‌های متنوع‌تری نیز می‌شود. اما نکته‌ای که شاید تا حدی ناامید کننده باشد مربوط به توان شارژدهی باتری این ربات است. متاسفانه باتری این ربات طی هر بار شارژ کردن تنها می‌تواند یک ساعت دوام داشته باشد. اما در ادامه به بیان برخی از خصوصیات و ویژگی‌های سخت افزاری این ربات می‌پردازیم.

ربات هوشمند Alpha 2 کمپانی UBTech تقریبا 2270 گرم وزن داشته و از سیستم عامل اندروید 4.4 بهره می‌برد. باتری آن ظرفیت نه چندان عالی 2150 میلی آمپر ساعتی را ارائه کرده و حافظه داخلی آن ظرفیت 16 گیگابایتی دارد. این ربات همچنین از رم 2 گیگابایتی بهره می‌برد و از قابلیت اتصال وای‌فای پشتیبانی به عمل می‌آورد. ربات Alpha 2 به کانکتور USB نیز مجهز است. همانطور که اشاره داشتیم کمپانی UBTech اعلام کرده که عرضه این ربات خانگی از ماه مارس سال 2016 آغاز شده و قیمت آن 1300 دلار خواهد بود.

منبع: cnet

ارسال نظر