فناوری ساخت هواپیمای بدون سرنشین در اندازه حشرات

فناوری به‌جز خدمات و تسهیل زندگی افراد، در زمینهٔ نظامی نیز کاربردهای فراوان دارد. ارتش بریتانیا نیز اخیرا در پی سرمایه‌گذاری درزمینهٔ فناوری فوق مدرن است.

فناوری ساخت هواپیمای بدون سرنشین در اندازه حشرات

به گزارش کلیک، ارتش بریتانیا درصدد دست‌یابی به فناوری فوق مدرن است و ۸۰۰ میلیون پوند(۱٫۰۳ میلیارد دلار) برای فناوری هواپیماهای بدون سرنشین در اندازه حشرات، اسلحه لیزری و عینک‌های واقعیت مجازی سرمایه‌گذاری می‌کند. دانش جویان و شرکت‌کنندگان بخش صنایع می‌توانند ایده‌هایشان را در بخش دیدگاه‌های تحقیق و نوآوری(IRIS) بررسی کنند. این بخش مسئول سرمایه‌گذاری بر روی پروژه‌ها خواهد بود.

این بخش جدید برای کسب تجربه و ریسک درزمینهٔ فناوری نظامی و آزمایش و تایید این فناوری‌ها ایجادشده است. وزیر دفاع، مایکل فالون می‌گوید "این رویکرد جدید بریتانیا را امن و با کمک ذهن‌های برتر، اقتصاد و دانش را پیشرو نگاه خواهد داشت."

چند فناوری خاص که بریتانیا به دنبال کسب آن‌ها است، میکرو هواپیما است که می‌تواند برای انجام عملیات در مناطق حادثه‌دیده مانند نشت مواد شیمیایی و بلایای طبیعی استفاده شود. همین‌طور سنسورهایی که از جاذبه برای تهیه نقشه از سازه‌های زیرزمینی استفاده می‌کنند و می‌توانند در یافتن مخفیگاه دشمن کمک شایانی باشند.

فناوری واقعیت مجازی برای شبیه‌سازی حملات هوایی و سلاح لیزری نیز مدنظر این کشور است. البته منظور تفنگ پلاسما نیست اما بیشتر شبیه لیزر با شدت بالا است که درجاهای دیگر برای حمله به هواپیما و موشک استفاده می‌شود.

ایالات‌متحده ۴٫۶۱ میلیارد دلار برای هواپیماهای بدون سرنشین و پیشنهاد بودجه FY17 اختصاص داده است و با توجه به این سرمایه‌گذاری که نتایج آن در ده سال آینده مشخص خواهد شد، بریتانیا سرمایه‌گذاری چندانی انجام نداده است. بودجه کل ارتش بریتانیا نیز ۱۲ برابر کمتر سرمایه‌گذاری آمریکا در فناوری فوق مدرن است.

ارسال نظر